Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekdoos - waar komen de paddos vandaan?

Kweekdoos - waar komen de paddos vandaan?

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RedDePaddosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, het is meer een vraag over waar wij spuitbuizen, spoor-prints kweekdozen enz. vandaan kunnen krijgen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg ruimte om paddo's te kweken. Maar tja, als niks anders kan is er altijd het bos...
R
RedDePaddosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met de kweekdozen (b.v. die van growbox.org/smartific.nl) - waar komen de sporen/zaden vandaan? Zitten ze al in de grond of moet je iets met de roze stroek op de deksel doen. Ik zie niks in de handleiding waar je sporen in de grond zet.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die kant en klare kweeksetjes bedoel je? Die zijn bij de productie al geinoculeerd, oftewel de sporen zijn al in het substraat gespoten. Praktisch het enige wat jij hoeft te doen is ze oogsten :grin:

Heb de mijne vorige vrijdag gesoaked, binnenkort de 1e flush dus :)
R
RedDePaddosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Prima - bedankt. Enige vraag nu is wat doen we na 1 december om veilig paddo's te kweken :(
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ach dat komt wel goed hoor, ook al kweek je stoeltjes op een wat grotere schaal, kan dit alsnog heel discreet gebeuren. Alleen al in een kast kun je heel wat kwijt, en aangezien je geen gebruik maakt van lampen of iets dergelijks, kunnen ze met een hittecamera helemaal niks. Het verspreid ook nog eens geen geur what so ever..

Dus massaal aan het kweken slaan mensen, de smartshop is fijn maar we hebben ze niet nodig voor de stoeltjes :sunglasses:
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand die ervaring heeft met het zelf produceren van kweekboxen?
Ben bezig met meerdere soorten op de pf-tek manier en zou t wel handig vinden als ik wat kweekboxen had staan. :wink:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
TB-303 zei:
Iemand die ervaring heeft met het zelf produceren van kweekboxen?
Ben bezig met meerdere soorten op de pf-tek manier en zou t wel handig vinden als ik wat kweekboxen had staan. :wink:
Klik om te vergroten...
Google maar eens voor informatie. Er is genoeg te vinden. Met 'kweekbox' bedoel je denk ik zoiets als 'casing', een bakje waar paddenstoelen uit groeien. In principe is dat gewoon een cake (zoals bij de pf-tek), maar dan verkruimeld in een bakje en met een laagje van b.v. turf of iets anders vochtigs er overheen. Doordat dit laagje extra vocht geeft voor de paddo's, is de oogst met zo'n casing veel groter dan met een pf-cake.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is zéér waar.
Want ik kreeg het (pf-tek) pas in gang als ik het casede.
De volgende gooi ik direct in een casing, maar als casinglaag ga ik gewoon vermiculiet gebruiken.
Das gemakkelijker als turf en ook minder vatbaar voor besmetting.

Als je turf gebruikt moet er zowiezo nog vermiculiet en calciumcarbonaat bij.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mayan zei:
Als je turf gebruikt moet er zowiezo nog vermiculiet en calciumcarbonaat bij.
Klik om te vergroten...
Ik voeg alleen wat kalk (=calciumcarbonaat) toe aan de turf, en dat werkt goed :) . Vermuculiet is idd misschien nog wel wat makkelijker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."