Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPF-Tek of Rogge

PF-Tek of Rogge

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is nu het beste? Ik bedoel dan, wat levert relatief gezien het meeste paddo's op in jullie ervaring? Ik wil ze gerust alle2 proberen maar als ik zo wat rondkijk en hoor, denk ik dat rogge (doordat je een casinglaag gebruikt) meer oplevert. Jullie mening?
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook met PF-tek kun je met een casinglaag werken, doe ik zelf ook altijd. Nadat je substraat volledig is gekoloniseerd, verbrokkel je je cakeje in een bakje en dek je die af met een casing. Vervolgens in de incubator een aantal dagen laten doorgroeien totdat de casing voor zo'n 20 a 30% is bedekt met mycelium, eventueel coldshocken en dan laten fruiten.
Werkt bij mij prima.

In tegenstelling tot wat meestal beschreven wordt, gebruik ik ongesteriliseerde vermiculietcasing. Mijn ervaring is dat ik (nog) geen contams heb gehad hierdoor, maar de opbrengst is wel hoger :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat de PF tec standaard is voor kleinschalige kweek. Het grote voordeel van rogge is dat je net zo gemakkelijk 1000 potjes kan maken als 1.
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja ok, maar het is toch zeker niet dat de rogge methode minder opbrengt dan de PF-Tek methode ofwel ^^?
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#5
teeuwen zei:
Ja ok, maar het is toch zeker niet dat de rogge methode minder opbrengt dan de PF-Tek methode ofwel ^^?
Klik om te vergroten...

Ik merk niet echt een verschil.
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#6
sky zei:
teeuwen zei:
Ja ok, maar het is toch zeker niet dat de rogge methode minder opbrengt dan de PF-Tek methode ofwel ^^?
Klik om te vergroten...

Ik merk niet echt een verschil.
Klik om te vergroten...

Ja maar jij werkt dan eigenlijk toch eerder op de rogge methode eh... Want je gebruikt een casinglaag EN verkruimelt het. Ik bedoel gewoon puur de Pf-Tek methode ZONDER casinglaag en gewoon als cakejes te late staan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."