@ja precies Je bent een jongedame naar m'n hart wou dat mijn nu ex vriendin zo ruim denkent is
ontopic: zo'n set kan tussen de 25 en 50 euro kosten denk dat je enkel naar de datum van aanmaken moet zien als die langer dan 3maanden geleden is is de kans dat je geen incolunatie ofziets hebt veel groter.
groetjes matti
#3
om te beginnen zou ik zou er eentje aanschaffen bij mushmush.nl
#4
Mijn vriendje is binnenkort jarig en ik bedacht me net een mooi verjaardagskado waar hij SUPER blij mee zou zijn: een paddo kweekset! Maar aangezien ik er zelf totaal geen verstand van heb..: zijn die te koop bij de Smartshop/ Growshop, waar moet ik op letten bij de aanschaf en hoe duur is zo'n set ongeveer? Zou erg fijn zijn als iemand mij hierbij even kan helpen!!
#5
Die zijn te koop bij de smartshop. Je hebt verschillende uitvoeringen.
Erg korte uitleg paddo kweken:
Om paddos te kweken heb je een voedingsbodem nodig. Daarin doe je de sporen, dit moet steriel gebeuren. Nu wacht je een paar weken tot de sporen de hele voedingsbodem in een afgesloten verpakking gecoloniseerd hebben. Daarna maak je de verpakking open en plaats je het het blok schimmel in een ruimte met hoge luchtvochtigheid zodat het niet uitdroogt. Nu gaan er paddos op groeien.
-Je kunt dus alle benodigde materialen kopen en dit hele proces zelf doen.
-Je kunt ook een pakketje kopen waar de voedingsbodem al steriel in een emmertje zit zodat je alleen de sporen erin moet spuiten en dan wachten.
-Je kunt ook een pakketje kopen waarbij de sporen al in de voedingsbodem zijn gedaan en de het geheel al helemaal is gecoloniseerd. In dit geval hoef je eigenlijk niets te doen dan een zak erop te zetten(voor de luchtvochtigheid) en te wachten tot de paddos klaar zijn.
Je kunt dus kiezen waar je wil instappen in het kweekproces, hoe verder, hoe minder je zelf moet doen, en dus hoe minder kans op mislukken, maar hoe duurder het is.
20-30 euro moet je op rekenen ongeveer. Als je alles zelf doet kan het bijna gratis, maar dat is misschien een betere optie als vervolg nadat je het kweeksetje geprobeerd hebt.
#6
Thanx Wacky, gaat helemaal goed komen!
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.