Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes ivm kweekset

Vraagjes ivm kweekset

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yup ik heb er zilverpapier/ductape rond gedaan. Die grote groeien enorm snel nu en de hoedjes komen al lichtjes open.

http://img41.imageshack.us/img41/1817/shroomsday11.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/9631/shroomsday112.jpg

Ik heb zo een gevoel dat ik de grootste eerst zal moeten plukken maar daar rond zit het vol met kleintjes, dat zal al prutswerk worden waarschijnlijk. :(
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hm, 1 is al bijna volledig open.. kan ik dan nog eff wachten mpet plukken? Nog zoveel kleintjes : s
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou hem er uithalen en de rest nog wat laten groeien, anders zal je maar een kleine oogst hebben vrees ik...
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ondertussen waren er 4 volledig, die geplukt, netjes in een doos, hopelijk steriel genoeg gewerkt dat er niks aan de andere komt. Heb er ook opgelet dat er aan de zijkant toch veel minishrooms groeien, volgende flush 2 lagen zilverpapier.

Ik neem aan dat je de geplukte beter koud bewaard, zoals ik hier ergens gelezen heb.

Merci voor de raad Koxbox.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze zijn droog als je ze kunt breken, dus als ze echt een krakend geluid maken. Dat kan 2 dagen duren of een week, hangt er van af.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
ze zullen niet minder sterk gaan worde omdat je even hebt gewacht met growen.
dus dat komt wel goed.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat hangt er vanaf wanneer je ze wil consumeren, koel bewaard zijn ze ongeveer een week houdbaar. Maar ik raad aan ze te drogen, gewoon op wat vellen keukenrol en elke dag verversen. Dan zijn ze zeker een jaar houdbaar.
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok.

http://img216.imageshack.us/img216/5192 ... sday12.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/1029/shroomsday122.jpg
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goeiedag beste mensen.

Heb eff lopen zoeken hierzo maar niks dergelijks gevonden, excuses mocht het toch al gevraagd zijn.

Toen ik de kweekset kocht heb ik eff moeten wachten wegens verhuis, onlangs heb ik gelezen dat je niet lang mag wachten en toen ben ik direct beginnen growen. Men vraag is, zal het de muschroom beinvloeden dat ik een maand+ gewacht heb?

Na de flush, 5 dagen later had ik al de eerste pins, hier lees ik dat het meestal langer duurd, ik denk niet dat het een probleem is maar ik dacht ik vraag het toch maar.

Ondertussen (10 dagen na flush) zijn er al een stuk of 20+ shroomies uitgekomen, hopelijk komt het goed :)

Dank u voor enige antwoorden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
En het probleem is...
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen probleem, enkel voorzichtig/curieus/paniekerig. Ik zit zo te denken dat ze minder sterk zullen zijn hoelang je wacht met growen maar dat zal in men hoofd zitten.

Ik zal wat plaatjes posten later.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe heb je je growbox bewaard?
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#13
In een kast.

Dank u LSDmathXtc.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan mag je nog van geluk spreken dat hij nog paddestoelen oplevert, normaal moet je ze koel bewaren. Maar als er paddestoelen groeien dan zal er dus inderdaad niet mis mee zijn.
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://img196.imageshack.us/img196/2130 ... sday14.jpg

Iets te lang gewacht denk ik, ma bon, maakt niks uit als ik het goed versta. Liggen nu allemaal te drogen op de tv en de box is aan het soaken in de koelkast voor een paar uurtjes.

1 of 2 sporen zijn gevallen op de box, ik neem aan dat dat niks uitmaakt? En eenmaal ze gedroogd zijn is het beter om de doos te sluiten of gewoon zo laten?
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is goed om te weten, dank u. Het is men eerste self grow dus nogwat onzeker, en op die manual staat echt bijna niks van informatie. Thank god there is the internet, en dit forum.

Wat fotos probere nemen:

http://img30.imageshack.us/img30/8202/shroomsday10.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/3052/shroomsday102.jpg

Het is deze kit btw: http://www.wapwinkel.nl/paddo-kweek/pad ... ensis.html

Opmerkingen? Dankt u.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekker goedkoop, 30 euro maar. Ziet er goed uit, het enige dat ik je nog kan meegeven is: zorg dat de zak altijd goed beslagen is (op die foto's ziet het er perfect uit) als je ziet dat het mindert gewoon 1 à 2 x daags wat water verstuiven in de zak. Zorgen dat de temperatuur ongeveer constant blijft, een 24° might do the trick. Oja en heb je de zijkanten en de onderkant van het bakje in zilverpapier gedaan? Dat voorkomt dat er pins langs de zijkant van het substraat groeinen en bespaart je een hoop gepruts om ze er uit te krijgen met een pincet.

Voor de rest ziet het er goed uit, nog veel kweekplezier/geluk en potst nu en dan eens een fototje dat is altijd leuk om te volgen! :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een paar uurtjes? Je moet weer 12uur soaken net als
de eerste keer, en ik denk niet dat het nodig is om het in de frigo te zetten.

Als ze droog zijn bewaar je ze best in sluitzakjes, niet gewoon in een doos.
J
JrrLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze zijn al deftig droog, vooral de kleinere, ben ik alsnog verplicht om tot 7 dagen te wachten of is dit relatief?

Een groot verschil bij shrooms van de shop vroeger, die waren praktisch nat.

Dank.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."