Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsplantjes(weet geen onderwerpnaam haha)

plantjes(weet geen onderwerpnaam haha)

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#1
eey mensen, alvast srry voor de type foutjes als die erin zitten..
ik heb 2 plantjes maar heb er niet veel verstand van :confused:
mijn plantjes staan buiten MAAR de toppen zijn nog erg klein en ik ben bang dat ze niet klaar zijn eind deze maand september en dat ze in oktober dood gaan vriezen.
ik kan ze niet binnen kwijt want dan vermoorden mijn ouders me :P
ik heb pas plantenvoeding gekocht in de hoop dat het een beetje opschiet..
heeft iemand goede tips over de plantjes? ik maak binnenkort effe foto's zodat jullie kunnen zien in welke staat ze nu zijn( kan wel iemand ef vertellen hoe ik foto's als reactie hieronderzet?) :confused:
alvast bedankt :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
Oogsttijd is vaak half oktober, dat moet opzich geen probleem zijn, doodvriezen doen ze niet zo snel.

Grootste probleem is dat het in de herfst vochtig word en dat vocht in je toppen gaat zitten waardoor die gaan rotten. Dit kun je een beetje voorkomen door steeds je planten uit te schudden en/of door iets van een dakje erboven te maken om iig de regen eruit te houden.
De laatste 2 weken wordt er gewoonlijk geen voeding gegeven zodat de smaak en gifstoffen daarvan bij het oogsten niet meer in de wiet zitten.

Fotos posten doe je door de fotos up te loaden naar bij voorbeeld fotobucket. Op die site krijg je dan een link naar je foto en die plaats je hier in je mail tussen de volgende tags img tags. Deze krijg je door boven aan het venster waar je de post typt op het IMG knopje te drukken.
Klik om te vergroten...

Dit, en heb je wel bloeivoeding gekocht? Lijkt me wel maar als je eigenlijk al geen voeding zou moeten geven en je geeft ipv. bloei dan ook nog eens groeivoeding dan gaat het niet opschieten.

Verder succes :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oogsttijd is vaak half oktober, dat moet opzich geen probleem zijn, doodvriezen doen ze niet zo snel.

Grootste probleem is dat het in de herfst vochtig word en dat vocht in je toppen gaat zitten waardoor die gaan rotten. Dit kun je een beetje voorkomen door steeds je planten uit te schudden en/of door iets van een dakje erboven te maken om iig de regen eruit te houden.
De laatste 2 weken wordt er gewoonlijk geen voeding gegeven zodat de smaak en gifstoffen daarvan bij het oogsten niet meer in de wiet zitten.

Fotos posten doe je door de fotos up te loaden naar bij voorbeeld fotobucket. Op die site krijg je dan een link naar je foto en die plaats je hier in je mail tussen de volgende tags img tags. Deze krijg je door boven aan het venster waar je de post typt op het IMG knopje te drukken.
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#4
nu komen de laatste 2 weken denk ik wel, moet ik ze wel nog water geven deze 2 weken?
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#5
de toppen van de plantjes zijn nog erg klijn is dit een probleem? want ze staan buiten en ik kan ze nergens binnen zetten en er iets omheen bouwen of erboven gaat ook niet door de locatie.
dit zijn mijn eerste plantjes en heb er niet veel verstand van (wietfoum heb k gelezen) ik ben bang dat er iets mis gaat dus kan iemand effe antwoorden?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
insanebrain zei:
de toppen van de plantjes zijn nog erg klijn is dit een probleem? want ze staan buiten en ik kan ze nergens binnen zetten en er iets omheen bouwen of erboven gaat ook niet door de locatie.
dit zijn mijn eerste plantjes en heb er niet veel verstand van (wietfoum heb k gelezen) ik ben bang dat er iets mis gaat dus kan iemand effe antwoorden?
Klik om te vergroten...

Staan ze in de volle grond of in potten? Als ze in potten staan zou ik ze op een verhoging zetten.
En zo vroeg mogelijk gaan oogsten, want de nachtvorst licht al op de loer..

Verder is de grote van je toppen niet echt een probleem, als ze nog maar wel kunnen rijpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."