Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is bruikbaar en wat niet? (+foto)

Wat is bruikbaar en wat niet? (+foto)

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hash bestaat uit die kristallen, dus al het blad waar kristallen op zitten is bruikbaar, en alles waar geen kristallen op te zien zijn niet.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#2
maar wat is onderdeel van de wiet, en wat is het bladafval?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Duh, het blad is afval en de top is wiet. Maar wat maakt het uit, zolang er kristallen op zitten kun je het gebruiken voor hash. Als ik die top zo zie is het wel héél fluffy en zou ik het gewoon gebruiken voor hash.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#4
dus de echte stukken stukken die wiet zijn, zijn niet plat met kristallen, maar van die ronde lege zaadlobjes, waar ook aan het uiteinde van die haartjes uitsteken?
btw wel veel priegelwerk, als ik zelfs al die blaadjes met trichomen weg ga halen om echte wiet te krijgen XD
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je een keer een goede wietplant hebt gezien waar wel fatsoenlijke toppen aanzitten, dan snap je het waarschijnlijk helemaal. Je hebt dan een grote top van 10 tot 20 cm lang en enkele centimeters doorsnee die je mooi rond kan snoeien. Die top bestaat uit zowel wat platte kleine blaadjes, haartjes en die bolletjes waar je het over hebt, maar die hele top is compact en alles glinstert van de kristallen zodat je geen onderscheid hoeft te maken tussen die ingredienten. Je knipt gewoon de uitsteeksels eraf. Dat is geen priegelwerk, en je hebt in een keer een mooie top met een paar gram wiet.

Gewoon een top van dichtbij bestuderen die je in de shop koopt kan ook helpen.

Dit is geen fatsoenlijke top, en dus kun je er geen fatsoenlijke wiet uit krijgen. Als je een plant hebt met fluffie topjes, lijkt het een priegelwerk om te knippen tot iets wat eruit ziet als fatsoenlijke wiet. Ik zeg lijkt, omdat met welk priegelwerk ook, je krijgt er zowieso geen echt fatsonelijke wiet uit. Daarom maak je er gewoon allemaal hash van ofzo.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had inderdaad een fluffy topje genomen.

maar hey, bedankt voor de info :) dit is iets wat ik nergens eerder had gelezen, en nu heb ik er meer duidelijkheid over :) zo kan ik weer aan de gang.

het enige waar ik nog steeds geen duidelijkheid over heb echter, is wat nou het bruikbare bladafval is, waar je hash van kan maken.
zijn dat de uitsteeksels?

(sorry dat ik zo veel vraag :( )
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alles waar witte glinster kristalletjes op zitten is bruikbaar.
En dat zijn in het algemeen de blaadjes die uit de toppen steken, alles wat binnen een paar cm van de toppen zelf zit. Dus niet die bladeren die gewoon op hun eigen steeltje aan de tak zitten of wat heel ver uit de top steekt.

Een beetje teveel bewaren kan geen kwaad opzich. Als we deze foto als voorbeeld nemen zou je de blaadjes geheel links en die op de voorgrond eraf kunnen halen en weg kunnen gooien, maar je kan ook heel dit stuk gewoon bij je knipafval gooien.

Waarschijnlijk heb je zelf niet de apparatuur en vaardigheid om je knipafval te verwerken. (sommige growshops kunnen je hierbij helpen) Wanneer je naar iemand toe gaat om dit voor je te doen, is het belangrijk dat je knipafval echt kurk en kurk droog is. Ze gooien het dan in een centrifuge waaruit je een lichtbruin poeder krijgt dat redelijk potent is. Dit zou je verder kunnen laten verwerken tot hash, maar het is ook prima zo te roken.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Als je een keer een goede wietplant hebt gezien waar wel fatsoenlijke toppen aanzitten, dan snap je het waarschijnlijk helemaal. Je hebt dan een grote top van 10 tot 20 cm lang en enkele centimeters doorsnee die je mooi rond kan snoeien. Die top bestaat uit zowel wat platte kleine blaadjes, haartjes en die bolletjes waar je het over hebt, maar die hele top is compact en alles glinstert van de kristallen zodat je geen onderscheid hoeft te maken tussen die ingredienten. Je knipt gewoon de uitsteeksels eraf. Dat is geen priegelwerk, en je hebt in een keer een mooie top met een paar gram wiet.

Gewoon een top van dichtbij bestuderen die je in de shop koopt kan ook helpen.

Dit is geen fatsoenlijke top, en dus kun je er geen fatsoenlijke wiet uit krijgen. Als je een plant hebt met fluffie topjes, lijkt het een priegelwerk om te knippen tot iets wat eruit ziet als fatsoenlijke wiet. Ik zeg lijkt, omdat met welk priegelwerk ook, je krijgt er zowieso geen echt fatsonelijke wiet uit. Daarom maak je er gewoon allemaal hash van ofzo.
Klik om te vergroten...

dit is duidelijk buitenwiet, en dat heb ik nog nooit zo compact als de wiet gezien die ze in de shop verkopen, wat meestal binnenwiet is. :rockband:
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier een (fluffy) topje:



Welke deel is precies (bruikbaar) bladafval? Die blaadjes waar de trichomen op zitten, is dat deel van de wiet? Die andere blaadjes, zonder de trichomen, is dat bruikbaar blafafval?

Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van :tongueout: Het is mij ook nooit duidelijk geworden wat wel en niet bladafval is. Ik weet alleen dat de bladeren die hun eigen takje hebben, waar dus geen top bij zit, niet bruikbaar zijn.

alvast bedankt :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."