Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare zwarte haartjes in mijn PaddoCake??

Rare zwarte haartjes in mijn PaddoCake??

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#1
een foto zou veel helpen, maar uit ervaring heb ik gemerkt dat dat een schimmel was. Voldoet in ieder geval aan je beschrijving :grin: Heb een lepel een minuut in het vuur van het fornuis gehouden en het er uitgeschept. Nooit weer teruggezien. Had ik misschien mazzel mee want ik weet niet of het werkt. Steriel werken is nogal belangrijk met jampotten. (ik had een kweekbakje)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb je de jampotten ook steriel gemaakt, met kokend water?
m
meadowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Thnx voor jullie reacties!!!

ik heb de Jampotten door de vaatwasser gehaald... uitgekookt... met alcohol nog eens helemaal schoon gemaakt... dat was na mijn idee wel goed schoon!!

een foto plaatsen gaat mijn zo niet 1 2 3 lukken.. :( srry ik zal eens kijken of ik daar wat aan kan doen!!

maar ik denk idd dat ik het er vanavond nog uit ga halen want het ziet er echt niet lkkr uit! ideetje met de lepel is een goeie...!!!

wel raar.. de rest staat er super mooi en wit bij... ook rond om de plekken!!!
m
meadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi goede middag!!! :grin:

ik zit nu in dag 7 van mijn nieuwe kweek.
deze heb ik zelf opgezet op de `Jampotten-Methode`.
inhoud: Vermiculiet, rijstemeel en water

na de 2e week was de eerste substaat al geheel wit.
alleen zaten er 2 bruine plekken in met een diameter van +/- 1cm.
ik dacht dat dit misschien door de werking van schimmel kwam, dat het Vermiculiet op die plekken iets is gaan ophopen.

dag 7
de cake is mooi wit en donzig er beginnen ook al kleine draadjes te vormen. goed teken...ze zijn in aantocht! :grin:
Maar uit de 2 plekken komen nu kleine zwarte haartjes.
ik heb geen idee wat het is of wat ik eraan kan doen.
erg veel last hebben ze er (nog) niet van. alleen zou dat in de komende 2 weken nog kunnen veranderen.
Weet iemand wat dit is...?? en wat ik hier aan kan doen??? WEG Halen???

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."