Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hoi goede middag!!! ik zit nu in dag 7 van mijn nieuwe kweek. deze heb ik zelf opgezet op de `Jampotten-Methode`. inhoud: Vermiculiet, rijstemeel en water na de 2e week was de eerste substaat al geheel wit. alleen zaten er 2 bruine plekken in met een diameter van +/- 1cm. ik dacht dat dit misschien door de werking van schimmel kwam, dat het Vermiculiet op die plekken iets is gaan ophopen. dag 7 de cake is mooi wit en donzig er beginnen ook al kleine draadjes te vormen. goed teken...ze zijn in aantocht! Maar uit de 2 plekken komen nu kleine zwarte haartjes. ik heb geen idee wat het is of wat ik eraan kan doen. erg veel last hebben ze er (nog) niet van. alleen zou dat in de komende 2 weken nog kunnen veranderen. Weet iemand wat dit is...?? en wat ik hier aan kan doen??? WEG Halen???"
"Hoi Thnx voor jullie reacties!!! ik heb de Jampotten door de vaatwasser gehaald... uitgekookt... met alcohol nog eens helemaal schoon gemaakt... dat was na mijn idee wel goed schoon!! een foto plaatsen gaat mijn zo niet 1 2 3 lukken.. srry ik zal eens kijken of ik daar wat aan kan doen!! maar ik denk idd dat ik het er vanavond nog uit ga halen want het ziet er echt niet lkkr uit! ideetje met de lepel is een goeie...!!! wel raar.. de rest staat er super mooi en wit bij... ook rond om de plekken!!!"
"ik heb een kidje... en daar heb ik niets gelezen over vollopen met water 12 uur laten staan. nu heb ik een beetje het gevoel dat het niet helemaal goed gaat bij mij"
"hoi, ik zit nu op dag 9 dat mijn equadorian shrooms op gekomen zijn... maar vanmorgen zag ik dat er op een stuk of 3 a 4 blauw/ groene vlekken zitten... ik had gelezen dat dit schimmel kan zijn of kneuzingen.... kan ik hier iets tegen doen?? vanavond maak ik er even duidelijke foto's van... ook ging 1 shroom erg goed.. maar ineens ging zijn hoed helemaal scheef staan.. en gaan de andere eromheen veel sneller... (ht is alsof hij stopt met groeien) ik vind ze ook nog erg klein voor dag 9 vd groei... nu is het de laatste tijd nogal warm geweest en de temp zo nu en dan rond de 30 graden liep... zal dit veel invloed op de groei hebben???"
"hey! ik weet bijna wel cker dat ze de blauwe schimmel hebben ... maar dit zal de paddo's dus niet verder benadelen... zijn ze dan nog wel te eten?? ik zal in de middag de foto's erop zetten.. het zou super zijn als je er even naar wil kijken... en wat betreft de 30 graden.. ik was die dag 12 uur aan het werk en dat ik savonds thuis kwam heb ik ze meteen koeler gezet... maar het lijkt wel of de groei er niet meer in zit!! dank je wel voor je reactie!!"