Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor het eerst plantjes in men tuin :D

Voor het eerst plantjes in men tuin :D

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben van plan dit jaar voor het eerst zelf wiet te gaan kweken in mijn achtertuin.
Ik heb natuurlijk al meerdere middagen wietforum.nl afgestruind naar meer informatie.
Uiteindelijk wou ik dit gaan doen:

Deze spullen heb ik nodig:

Grond(ik weet niet welke)( pH 6,0 - 6,3)
Zaadjes (http://www.azarius.nl/seedshop/greenhouseseeds/alaskan_ice_greenhouse_feminised/)
Plagron Alga Groei 1L
Plagron Alga Bloei 0,5L

Ik ga deze vakantie een hok maken van de zandbak.

Dan ga ik mijn zaadjes begin april bestellen, zodat ik ze eerst nog kan laten ontkiemen, en dan plant ik ze half - eind april.

Als de zaadjes ontkiemt zijn en ik ze in een pot zet geef ik ze Alga groei.
Dan als ik ze overplaats naar mijn tuin, geef ik ze nog steeds Alga groei.
Dan, als ze gaan bloeien, geef ik ze Alga bloei.
Als het midden tot eind oktober is en 80% van de haartjes bruin zijn dan ga ik de plant oogsten. Die laat ik vervolgens minimaal 3 weken drogen.(dit weet ik niet zeker).
Dan stop ik de toppen in jampotten voor 2 dagen. Dan grind ik de wiet en stop ik het in luchtdichte zakjes en dan in de koelkast.

Volgens mij ben ik dan klaar.


Nou wou ik graag weten of ik iets fout doe of iets vergeet. En of ik nog iets kan verbeteren.


Alvast heel erg bedankt.

Gr STRANQER
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb niet zo veel verstand van buiten en/of binnenkweek, maar waarom zou je de wiet grinde voordat je het in zakkies stopt? En waarom die 2 dagen in jampotten?

Meer dan 2 maanden in jampotten wil helpen.. 2 dagen is nutteloos.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, dus ik moet het niet grinden en de jampottten zijn nutteloos. Goed om te weten :P
Is er verder nog iets mis?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
STRANQER zei:
Ok, dus ik moet het niet grinden en de jampottten zijn nutteloos. Goed om te weten :P
Is er verder nog iets mis?
Klik om te vergroten...

Tja, het is niet dat het niet mag of kan, maar ik zie het nut er niet van in.

Wil je zelf gebruiken? Dan kun je het natuurlijk meteen allemaal grinden als je dat prettig vind.
En je kunt wiet in jampotten ( liefst wekpotten) doen, zo rijpt de wiet en krijg je hele zoete, THC rijke wiet. Deze moet dan toch wel minimaal een paar maanden op de juiste manier bewaard worden.
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#5
En wat is de juiste manier?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De juiste manier van wat?
S
STRANQERLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van de wiet in wekpotten doen, maar ik ga dat toch niet doen dus heeft het niet zo veel nut meer om het me te vertellen. Maar verder doe ik dus alles goed?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
STRANQER zei:
Van de wiet in wekpotten doen, maar ik ga dat toch niet doen dus heeft het niet zo veel nut meer om het me te vertellen. Maar verder doe ik dus alles goed?
Klik om te vergroten...

Google is je vriend.

Verder doe je alles goed ( voor zover je begonnen bent :wink:).
Ik zou misschien nog voor andere zaadjes gaan, welke echt goed voor outdoor geschikt zijn.
De site geeft aan dat hij half tot eind okt. klaar zal zijn ( in Europa), aangezien wij in een van de koudere delen van Europa wonen zal het hier nog een stuk langer duren waardoor je kans op toprot vergroot.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."