#1
Hallo allemaal,
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst zelf wiet te gaan kweken in mijn achtertuin.
Ik heb natuurlijk al meerdere middagen wietforum.nl afgestruind naar meer informatie.
Uiteindelijk wou ik dit gaan doen:
Deze spullen heb ik nodig:
Grond(ik weet niet welke)( pH 6,0 - 6,3)
Zaadjes (http://www.azarius.nl/seedshop/greenhouseseeds/alaskan_ice_greenhouse_feminised/)
Plagron Alga Groei 1L
Plagron Alga Bloei 0,5L
Ik ga deze vakantie een hok maken van de zandbak.
Dan ga ik mijn zaadjes begin april bestellen, zodat ik ze eerst nog kan laten ontkiemen, en dan plant ik ze half - eind april.
Als de zaadjes ontkiemt zijn en ik ze in een pot zet geef ik ze Alga groei.
Dan als ik ze overplaats naar mijn tuin, geef ik ze nog steeds Alga groei.
Dan, als ze gaan bloeien, geef ik ze Alga bloei.
Als het midden tot eind oktober is en 80% van de haartjes bruin zijn dan ga ik de plant oogsten. Die laat ik vervolgens minimaal 3 weken drogen.(dit weet ik niet zeker).
Dan stop ik de toppen in jampotten voor 2 dagen. Dan grind ik de wiet en stop ik het in luchtdichte zakjes en dan in de koelkast.
Volgens mij ben ik dan klaar.
Nou wou ik graag weten of ik iets fout doe of iets vergeet. En of ik nog iets kan verbeteren.
Alvast heel erg bedankt.
Gr STRANQER
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst zelf wiet te gaan kweken in mijn achtertuin.
Ik heb natuurlijk al meerdere middagen wietforum.nl afgestruind naar meer informatie.
Uiteindelijk wou ik dit gaan doen:
Deze spullen heb ik nodig:
Grond(ik weet niet welke)( pH 6,0 - 6,3)
Zaadjes (http://www.azarius.nl/seedshop/greenhouseseeds/alaskan_ice_greenhouse_feminised/)
Plagron Alga Groei 1L
Plagron Alga Bloei 0,5L
Ik ga deze vakantie een hok maken van de zandbak.
Dan ga ik mijn zaadjes begin april bestellen, zodat ik ze eerst nog kan laten ontkiemen, en dan plant ik ze half - eind april.
Als de zaadjes ontkiemt zijn en ik ze in een pot zet geef ik ze Alga groei.
Dan als ik ze overplaats naar mijn tuin, geef ik ze nog steeds Alga groei.
Dan, als ze gaan bloeien, geef ik ze Alga bloei.
Als het midden tot eind oktober is en 80% van de haartjes bruin zijn dan ga ik de plant oogsten. Die laat ik vervolgens minimaal 3 weken drogen.(dit weet ik niet zeker).
Dan stop ik de toppen in jampotten voor 2 dagen. Dan grind ik de wiet en stop ik het in luchtdichte zakjes en dan in de koelkast.
Volgens mij ben ik dan klaar.
Nou wou ik graag weten of ik iets fout doe of iets vergeet. En of ik nog iets kan verbeteren.
Alvast heel erg bedankt.
Gr STRANQER