Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over autoflowering

Vraagje over autoflowering

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt geen kweekhok en kweekt op je bureau?

Hoe kun je ze dan 24/24 belichten?

Voor het zelf toch te proberen zou ik je vraag eerst bij wietforum.nl stellen.
Op dat forum zitten veel meer ervaren kwekers, en zul je sneller antwoord krijgen.

Hoewel ik gok dat het niet gaat lukken.
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb me 5 lowriders autoflowering aangeschaft, green-o-matic. Het schijnt dat deze ideaal zijn voor beginners, heeft iemand al ervaring met deze soort? (zou graag iets weten over de opbrengst en kwaliteit van de wiet)

En mijn vraag: de plantjes zijn autoflowering, ik hoef dus geen rekening te houden met de periode licht en donker, maar kan ik de lamp er dan net zo goed 24/24 op laten staan?


Groetjes en alvast bedankt :wave:
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij kun je het beste gewone lichtschema's aanhouden, de stofwisseling van planten verandert namelijk als het donker is. Overdag stoot een plant meer zuurstof uit dan CO2, 's nachts stoot een plant veel meer CO2 uit. Dat duidt op verbranding, dikke kans dat ze dan ergens mee bezig zijn. Op internet was hier weinig over te vinden, wat planten in het donker doen... Ik vraag een maat van me, die biologieleraar studeert, wel ff, en dan hoor je meer:)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het schijnt dat planten in het algemeen s'nachts het hardste groeien.
Eveneens als paddestoelen, maar ook zoogdieren ( en mensen) groeien s'nachts het snelst.

De logica hierachter moet ik je toch nog even schuldig blijven.
De plantjes moeten ook gewoon rust krijgen, bij wietplanten kun je namelijk ook van stress spreken. Dit kan misschien komen door teveel licht, ook licht geven terwijl de lampen uitstaan ( als je ff wil gluren) kan stress veroorzaken. Als gevolg hiervan heb je weer minder opbrengst.

Ik snap dat autoflowering extra makkelijk is (maar ook een stukkie duurder) ,
maar voor binnenkweek eigenlijk onnodig.
Als je met lampen in een kweekhok werkt kun je gewoon je tijdschakelaar wat aanpassen.
Voor buitenkweek is het handig, omdat buiten afduisteren een stuk lastiger is.

In iedergeval succes, en geef je plantjes gewoon 12/12 licht.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Het schijnt dat planten in het algemeen s'nachts het hardste groeien.
Eveneens als paddestoelen, maar ook zoogdieren ( en mensen) groeien s'nachts het snelst.

De logica hierachter moet ik je toch nog even schuldig blijven.
De plantjes moeten ook gewoon rust krijgen, bij wietplanten kun je namelijk ook van stress spreken. Dit kan misschien komen door teveel licht, ook licht geven terwijl de lampen uitstaan ( als je ff wil gluren) kan stress veroorzaken. Als gevolg hiervan heb je weer minder opbrengst.

Ik snap dat autoflowering extra makkelijk is (maar ook een stukkie duurder) ,
maar voor binnenkweek eigenlijk onnodig.
Als je met lampen in een kweekhok werkt kun je gewoon je tijdschakelaar wat aanpassen.
Voor buitenkweek is het handig, omdat buiten afduisteren een stuk lastiger is.

In iedergeval succes, en geef je plantjes gewoon 12/12 licht.
Klik om te vergroten...


Volgens mij komt het omdat de plant overdag op volle toeren bezig is voedingsstoffen binnen te halen en te maken (fotosynthese). 'S nachts gaat ie dan al die stoffen gebruiken denk ik.En bij mensen, wij zijn over dag druk bezig met van alles en nog wat, en hebben al onze energie dan nodig. 'S nachts rusten we, en kan ons lichaam andere dingen doen, zoals genezen en groeien.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Genezen gebeurt vooral s'nachts, maar juist wanneer er het meeste bloed stroomt. ( met hoogste hartslag/bloedcirculatie dus). Dit komt doordat in witte bloedlichaampjes de cel opbouwende stoffen zitten dacht ik.

Hoe meer bloed->hoe meer cel opbouwende stoffen->snellere genezing.

Edit:

Dan zou dit natuurlijk ook tijdens de groei zo zijn, groeien in natuurlijk niets meer dan cel vermenigvuldiging.

Laat heel deze theorie maar :stoned:
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jongens =D ik ben niet meteen van plan mensen te kweken maar toch bedankt voor jullie reacties!

Ik weet dat planten net zoals alle andere levende dingen een biologisch ritme hebben en dus hun periode donker ergens goed voor is, maar autoflowering is iets speciaals en zolang niemand me met zekerheid kan zeggen (of uit ervaring) dat 24/24 licht niet goed voor ze is ga ik toch maar pionieren en het proberen :P

Ik heb ook voor autoflowering gekozen omdat ik niet met kweekhokken en dergelijke ga werken maar gewoon chilly op mn studentenkamertje een paar plantjes op mn bureau.. En ik ben nogal vergeetachtig en langslaperig dus dat met die lichtcycli zou toch mislukken..


Groetjes :wave:
b
bbnLid
01-01-2024, 00:00
#8
gevonden op azarius :)

Auto-flowering geeft de plant het vermogen om volledig tot bloei te komen zonder dat je het aantal uren belichting hoeft te verminderen. Zelfs wanneer je de plant 24 uur aan licht bloot stelt zal deze zich goed ontwikkelen, vanzelf tot bloei komen en rijpen. Het proces van ontkiemen tot de oogst hoeft zo maar 8 tot 9 weken in beslag te nemen.

http://www.azarius.nl/seedshop/autoflow ... nt_doctor/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."