Deze San Pedro Cactussen zijn al zo'n vier weken gedroogd.
Je kan ze direkt oppotten in een 6,5 cm potje met droge potgrond.
1. Oppotten
Zo'n 4 cm droge grond in het 6,5 cm potje doen, grond licht aandrukken.
De stek in het midden van het potje zetten, en zo'n 3-4 cm diep.
Eventueel nog een kuiltje maken zodat de stek iets lager in het potje komt te staan.
Of nog wat grond toevoegen zodat de stek hoger in het potje komt te staan.
Dan rondom de stek het potje opvullen met grond, grond licht aandrukken.
Grond aanvullen tot zo'n 3-5 mm onder de potrand.
2. Controleren
Na enkele weken de stek er voorzichtig uithalen om te kijken of er wortels zijn.
Zie je witte wortels of witte wortelpunten onderaan de stek, dan de stek weer voorzichtig oppotten in dezelfde droge potgrond, en pas dan ...
3. Water geven !
Zet het potje in een bakje en giet hierin 1 cm water.
Giet het water pas weg als de grond helemaal verzadigd is met water.
Dat kan na enkele minuten zijn, of na een dag.
Pas na twee weken weer water geven.
En 's winters helemaal geen water geven.
Zie voor meer kweek-info :
http://cactussen-kweken.expertpagina.nl
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL
Succes !
MrCactus