Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpside down paddo?

Upside down paddo?

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste vrienden ,

m'n growbox heeft reeds 2 vluchten paddo's voortgebracht.
De 3de vlucht paddestoelen heeft zich echter onderaan de growbox genesteld , onder de aarde en tegen het plastic (niet aan de zijkanten maar werkelijk onderaan ) .
Met slechts 1 pin aan de oppervlakte waar ze eigenlijk horen te zitten.
Is het dan nu de bedoeling om te growbox zo goed mogelijk te oogsten desondanks de moeilijke positie en eventuele steriliteitsproblemen? Of zal ik deze laten rijpen en er van uit gaan dat de sporen ook de richting van de zwaartekracht volgen en geen verdere vluchten in de weg staan?

Dank voor alle advies
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paddo's houden geen rekening met zwaartekracht, het mycelium kan paddo's gaan produceren bij licht (kleine hoeveelheden). Wat ik (en vele anderen) doen bij kweeksets is de bak aan de buitenkant bedekken met wat aluminiumfolie. Op deze manier komt er niet veel licht aan de zij en onderkant van de bak, en zullen er dus weinig tot geen paddo's aan de zijkant groeien.

Paddo's die aan de onderkant groeien kan je niet oogsten. Je zou de bak om kunnen draaien, maar dan heb je risico op contaminatie. Dus niet doen. Wachten is hier eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Met een beetje geluk komen er wat meer pins bij. En anders moet je gewoon de volgende afwachten.

Wat je dus wel kan doen is zorgen dat de bak vooral licht aan de bovenkant krijgt. Dus je kan als je de bak volgende keer soakt ook meteen de bak bedekken met aluminiumfolie. Eventueel zou je de bak nu ook alvast in het doosje kunnen zetten waarin de kweekset geleverd is. De paddo's die al aan de onderkant zitten zijn niet meer te redden, maar het zorgt wel dat er niet meer bijkomen op de verkeerde plek.
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je wel Tigg... Een oplossing met folie komt eraan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."