Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMiss rare vraag over wietzaden.

Miss rare vraag over wietzaden.

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RubaboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

ik heb een vraagje over wietzaden.
thuis heb ik nog een 30tal zaadjes liggen die ik van iemand heb gekregen.
Maar een tijdje geleden had ik er een paar geplant maar nu blijkt mijn plantje mannelijk te zijn.

Nu mijn vraag: Zijn er mannelijke en vrouwelijke zaden, of is het 50/50 kans dat je mannelijk of vrouwlijke plant gaat hebben uit je zaad?


Miss rare vraag maar ja.. :)

Groetjes
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt hierin 2 verschillende zaden.

1. Regulier zaad, waarbij er inderdaad 50/50 kansen zijn. (Schijnt nog wel afhankelijk te zijn van de kiem/groei omstandigheden).
2. Feminized zaad, dit is speciaal gekweekt zaad waarbij in theorie 100% vrouwlijke planten moeten komen. In de praktijk echter zitten hier een hoop herma(gevoelige) planten tussen.

Dat je een mannetje hebt is dus helemaal niet zo raar. En gewoon opnieuw proberen.

Maar ben je nu zo maar wat aant aankloten om alvast wat ervaring te hebben voor dit voorjaar, of heb je een binnentuintje?
R
RubaboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Je hebt hierin 2 verschillende zaden.

1. Regulier zaad, waarbij er inderdaad 50/50 kansen zijn. (Schijnt nog wel afhankelijk te zijn van de kiem/groei omstandigheden).
2. Feminized zaad, dit is speciaal gekweekt zaad waarbij in theorie 100% vrouwlijke planten moeten komen. In de praktijk echter zitten hier een hoop herma(gevoelige) planten tussen.

Dat je een mannetje hebt is dus helemaal niet zo raar. En gewoon opnieuw proberen.

Maar ben je nu zo maar wat aant aankloten om alvast wat ervaring te hebben voor dit voorjaar, of heb je een binnentuintje?
Klik om te vergroten...

Ik heb thuis een 4 tal plantjes onder groeilamp staan. Dit plantje heb ik al redelijk lang.
Die andere 4 is van het zelfde zaad juist geplant. Maar ik vroeg me dus af of uit de zaadjes dan ook mannelijke plantjes gingen komen. Maar het is dus 50/50 kans.
Ik zal dus gewoon moeten afwachten tot ze wat groter zijn.

bedankt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je een viertal plantjes staan, en die ene is al best lang.
De andere 4 zijn pas gezaaid..

Dan kom ik uit op 5 plantjes hoor :sunglasses:

Maar ja, in theorie is de kans inderdaad 50/50. Maar het zou best kunnen dat je van de 4, drie vrouwtjes overhoud. Of 3 mannen natuurlijk... Maar die hou je niet over, die knak je om :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."