Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn aller-allereerste probeersel qua Cubensis kweekset

Mijn aller-allereerste probeersel qua Cubensis kweekset

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ontzettend leuk bericht, ben erg benieuwd naar de rest!
P
PendingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hooi,

Om me maar eerst even voor te stellen; de naam waaronder ik schuilga is Pending, welke slaat op mijn (momentele^^) mentale gesteldheid :wink:. Ik ben 20 jaar oud en, aangezien we hier op een D-forum zitten, heb al verschillende ervaringen met paddo's, truffels en dat soort dingen. Omdat het de laatste tijd toch weer begint te kriebelen een trip te maken, heb ik besloten om deze keer mijn eigen paddo's te kweken. Dit ook omdat ik truffels niet echt relaxt vind en omdat ik de laatste keer paddo's gedaan heb toen ze net verboden waren..

Anyway, ik heb me dus eerst een beetje ingelezen op verschillende fora t.a.v. wat nu belangrijk was voor de kweek van je eigen Psilocybe Cubensis. Daaruit kreeg ik informatie over warmte, luchtvochtigheid, plaats, lichtinval/intensiteit, zuurstof, enzovoorts.
Vanaf de eerste dag heb ik een logboek bijgehouden over hoe mijn setje erbij stond m.b.t. de temperatuur en de ontwikkelingen binnenin.

Op 21/4/2011 om 15.30 ben in begonnen met het soaken van mijn kweekset. Aangezien de temperaturen toen lekker hoog waren buiten, waren ze dit in mijn kamer dus ook :) Dit is ook de plaats waar de paddo's gedurende de cyclus verblijven.
Op 22/4 om 11.30 is de kweek officieel begonnen (na 20 uur te hebben gesoakt). In principe is de temperatuur dan niet erg van belang, maar deze bleef goed met een een dip diep in de nacht.
Omdat ik 23/4 toch een beetje schrik kreeg van de instabiliteit van de temperatuur heb ik "een soort van" broeikasje gefixd om zo de temperatuur stabiel te krijgen.


Nadat de set gewend was aan zijn nieuwe habitat heb ik 26/4 temperaturen genoteerd van: 22C, 23C en 23C om respectievelijk, 16.30uur, 20.00uur, 23.30uur. Condensvorming genoeg, true. maar nog helemaal geen teken van leven... Dit was ook zo 27/4, geen teken van leven terwijl de temperatuur constant bleef binnen mijn broeikasje.
Ik dacht bij mezelf "'t Is wel heel fijn dat nu de temperatuur stabiel blijft, maar waar the f.. blijven de puntjes?"Ik heb toen nog maar even rondgesurft op internet en toen viel het kwartje!
Het zuurstof gehalte was waarschijnlijk te laag. Dus wat doe ik? Die dag moest ik toch vroeg werken, dus zette ik de zak eventjes (+- 5 min) open om te luchten en besloot dit 2x daags te doen.
Ik vind het leuk om even de temperatuur hier neer te zetten(27/4):
06.30uur - 19C
16.30uur - 18C
19.15uur - 18C
22.30uur - 18-19C
00.00uur - 18-19C
En wat denk je? Na de eerste keer luchten, bleek dat ik gelijk had gehad en dat het zuurstofgehalte te laag was. Dus ik kwam thuis om 16.30uur en maakte deze foto:

Het allereerste kopje had zich getoond :grin:
Maar toch vond ik gister dat de temperatuur te laag was (naja, hij staat dan ook op mn kamer en is afhankelijk van het weer buiten...) ik heb toen 'ns wat rondgezocht thuis en heb toen het volgende om mijn broeikasje gedaan:

Okay, het ziet er een beetje raar uit... maar het blijkt dus zeker te werken!!
Afgezien van de huidige te lage temperatuur (28/3 13.00uur: 17.5-18C) zijn er al 7/8 puntjes/kopjes/micro-paddootjes te zien =D




Dit is wat ik tot nu toe heb:wink: Ik zal elke dag even iets posten, foto's, klein verhaaltje aangezien ik nu van mening ben dat het snel zal gaan.
ALS het weer een beetje aantrekt, gelukkig maar dat er gezegd wordt dat het in het weekend weer wat beter wordt.
ps. denkt iemand dat de set nu te weinig lucht zal aantrekken buiten het manueel luchten om? Ik iig wel, maar dat zien we vnv wel weer als ik thuis kom!
P
PendingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank Svali :)

Btw, ik kreeg zo'n 3 berichtjes in mn inbox over het .info forum en heb ik dat ook maar gedaan. Als ik het niet vergeet blijf ik op beide fora mn verhaal vertellen!

Nu, ik was lekker laat klaar met werken (+- 01.00uur) dus moestik gewoon naar mijn setje kijken :mrgreen:. Eerst even de temperatuur gemeten, welke tussen de 18-19C was.. Ik vind het nog steeds aan de lage kant, maar blijkbaar doet dat witte geval toch zijn werk! Of, dat wil ik in ieder geval geloven.(het witte ding zit trouwens normaliter omhooggeknoopt over het broeikasje)
Maar toen ik naar mijn setje keek schrok ik me kapot!
Ik zag ineens zo veel meer kopjes boven de grond uitsteken, dat morgen al niet meer kapot kan.


Ook lijkt het wel alsof ze een paar milimeter gegroeid zijn. Ik ben zo opgetogen nu!

Okay stiekem ben ik buiten mijn eigen regels gegaan, wilde eigenlijk het setje binnen de zak houden, maar wilde een foto maken waar ze lekker op stonden :wink:



Even een snelle headcount gedaan en zag er zo 17 staan =] Wat me trouwens opvalt is dat het merendeel ongeveer dezelfde hoogte heeft, hopen we maar dat het zo doorzet want dat komt de oogst weer ten goede!

Voor nu laat ik ze weer lekker rusten, groeien en genieten! Gelukkig voor hen, en voor ons.., dat het weer morgen weer wat aantrekt.

Weltrusten :wink:
P
PendingLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha hoe grappig, de eerste paar zinnen van mijn vorige post waren nog wel leesbaar maar daarna snapte zelfs ik er niks meer van..

naja eerst maar een foto die vers van de lens is;


Hoe kan het toch dat ik voor het nemen (tijdens het growen) al helemaal euforisch wordt? Best een retorische vraag als je het aan mij zou vragen..
Zoals jullie al zeiden is het waarschijnlijk ook niet het slimste om de zak steeds te openen, dus doe ik dat niet meer. Uhm, zoals je heel misschien kunt zien op vorige foto's zie je dat er ook folie om de bovenkant van mijn broeikasje zit. Ik heb besloten dat dit zoveel verse lucht tegenhoudt en dat 'k 't er het beste vanaf kan halen.
Om even een beeld te schetsen: Om mijn emmer (die gemaakt is uit gaas) zit verhoudfolie (om een broeikas na te bootsen). Op de bodem van de emmer ligt een handdoek (eigenlijk omdat ik niets beters kon bedenken om de warmte in de set te houden). Om de groeikas zit een soort van wit piepschuimachtig-plastic materiaal (waar ooit mijn monitor in heeft gezeten tijdens verzending^) om zo hopelijk warmte op te wekken en licht te dempen.


nog even dit; er wordt door sommige mensen gezegd dat het vroeg is dat er na +- 7 dagen al pins te zien zijn. Anderen zeggen dat het normaal gesproken pas na 10 - 14 dagen is. De smartshop zegt 9 dagen.
Persoonlijk zou ik gek worden als er na 7 dagen nog niets gebeurt was. En zou dan zelf waarschijnlijk mijn setje verneuken door er allemaal vage dingen mee te proberen om zo het growen te stimuleren... Heb al snel het idee dat ik dan iets fout gedaan zou hebben met het soaken of de plek of dat er toch contaminatie heeft plaatsgevonden.
j
juanmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gaaf hoor! TOP! Macleod zei dat jij mischien wel wist voor een makkelijke en goedkope growkit?
Aanbevelingen van growshops o-line?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."