Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHOE Cannabis Cage Bouwen

HOE Cannabis Cage Bouwen

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
k
killer3505Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ok, ik zag laatst dus dit plaatje:

en dacht wauw das wel echt een heel vet ding :stoned:
toen keek ik wat verder en stond er dat je em kon kopen en op voorraad was :grin:
ik dacht dus ok een paar pvc buizen en tuinslangen wat lichtjes wat kan zon ding nou kosten? :confused:
ja ik durf bijna niet te zeggen wat ze vragen want ik moest er zelf bijna van :kots:
zon ding kost dus, je raad het nooit, € 1.950,00 (no joke) :kots: :kots: :kots:
dus toen dacht ik :wave: website en hallo drugsforum en gamma :tearsofjoy:
ik dacht paar pvc buizen kopen wat tuinslangen kabels voor licht ...
maar ja ik heb nog nooit zon ding gebouwd? als het uberhoud mogenlijk is??? :confused:
mijn vraag is nu niet zo eenvouwdig voor mij maar misschien weet iemand hier het wel:
hoe bouw ik zon 'Cannabis Cage' zelf van wat pvc buizen tuinslangen en kabels voor verlichting en blabla je snapt em al goedkoope spullen. nou kan ik zelf wel wat licht aansluien en zo dus moet eigenlijk gewoon weten hoe het te bouwen :tearsofjoy: blueprints zouden ideaal zijn :tearsofjoy:
btw hij mag wegwerpbaar zijn als de onderdelen onde 250 kome :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verplaatst naar crea hoek, past beter hier lijkt me.
Leuk idee om te doen, zelf zou ik er niet eens handig genoeg voor zijn, dus heb je verder niet(s) aan mij hierbij helaas. Wellicht andere die wel handig zijn met dingen bouwen? :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb dit item ff vluchtig gegoogled, sjonge wat is dit een ontzettend gaaf ding zeg! had er nog nooit van gehoord.
ga me er in verdiepen en ga proberen met je mee te denken hoe dit in elkaar te knutselen valt, mijn interesse is alvast gewekt.
je hoort nog van me!

grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om dit te maken heb je nog steeds alle (professionele) spullen nodig die je normaal ook bij een kweek zou moeten hebben.

Dit houdt in: Licht/lucht dichte ruimte, koolstoffilters, ventilator(en), goede en geschikte lampen, enz. enz.

Voor 250 euro heb je net de grond en voeding voor een kweekje..

Het idee is vet, en op die commerciële sites weten ze het leuk te brengen.
Maar ik denk dat je opbrengst per wattage helemaal niet hoger is. Zeker niet als je normaal in een scrog zou kweken..

De onderste planten krijgen bij deze methode vrijwel geen bruikbaar licht, en zullen dus ook vrijwel geen wiet opbrengen.

Om hem toch zelf te bouwen heb je heel wat handigheid en creativiteit nodig.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat als je vraagt:
killer3505 zei:
zelf van wat pvc buizen tuinslangen en kabels voor verlichting en blabla je snapt em al goedkoope spullen. nou kan ik zelf wel wat licht aansluien en zo dus moet eigenlijk gewoon weten hoe het te bouwen
Klik om te vergroten...
Dan zou ik er niet eens aan beginnen...

Gewoon eerst een gewone kweek draaien, en daarna pas gaan experimenteren.

Hoe ik het zou maken:

Van hout, 3 hoog ipv 6 opt plaatje.
Dan een vijfhoekige constructie maken van het hout, met minimaal zo'n 2 meter doorsnede.
2x 600 watters bovenin, met op het onderste plateau een aantal lijnen zodat je de planten het meest beneden in een scrog kan laten groeien.
Zorg dat je per plant genoeg ruimte hebt, want op het plaatje ziet het er klein uit vind ik.
Zo'n geavanceerd water/voedingsysteem lijkt me wat omslachtig om zelf te maken, dus zou gewoon met de hand doen.

Succes!

Edit: Wanneer je in het midden een kolom zou bouwen, waarin lampen 'staand' gemonteerd worden zou best wel eens beter kunnen werken dan 1 paar lampen bovenop.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vind het een leuk gegeven omdat het een zelfvoorziend systeem is, lijkt toch handig om te hebben maar niet makkelijk zelf in elkaar te knutselen na wat gelezen te hebben. Toch blijft buiten in me tuintje kweken nog de beste optie, geen gedoe met sterke lampen en systemen en wss grotere opbrengst omdat die plant daar echt kan doorgroeien, en de elektriciteits rekening en eventuele kortsluiting bij die cage baart me ook enigsinds zorgen.

grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar elke kweek kun je zelfvoorzienend maken, dat heeft niet met de vorm te maken..
De elektriciteitsrekening zal ook hetzelfde zijn als bij een normale binnen kweek.
Zelf maken lijkt mij ook veel werk, hoge investering met weinig rendement.

Nog een voordeel van in de tuin groeien: T word gedoogd. :)
k
killer3505Lid
01-01-2024, 00:00
#7
je zegt voeding en zo kost al 250 maar dat tel ik niet mee ik bedoel gewoon alleen e cage het is voor me omdat ik horizontaal niet de ruimte heb om 5 planten te zetten dus dackt ik 1 buisje met 5 planten ^^ zou dat dan kunnen, gewoon een buis pakken recht op zetten, 5 gaten er in schuin weer 5 buizen er in zand er in, tuinslang met gaatjes door die buizen met zand voor water en de rest is kosten voor de kweek niet voor de cage dus zie de cage en de kweek maar los van elkaar en dan gaat het hier alleen om de cage !!!btw tuin is geen optie want die hebk nie!!!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Probeer het en laat het ons weten :)

Alhoewel ik de tuinslang niet zou vertrouwen...

Als het puur alleen om de ruimte besparing gaat, kun je ook aan zoiets denken:
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=628
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je niet handig bent is het een onbegonnen zaak, de aperatuur voor de watertoevoer te regelen is vrijwel onbetaalbaar. of je zou ze met de hand water en voeding moeten geven is het zeker haalbaar. dan heb je aleen maar een simpel frame nodig.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cosmic Controler zei:
de aperatuur voor de watertoevoer te regelen is vrijwel onbetaalbaar.
Klik om te vergroten...

Vijverpomp samen met de normale regelaar en druppelaars die je in een horizontale kweek ook hebt. Verder vind ik het nog steeds een omslachtig idee hoor.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#11
een vijverpomp is niet echt een goede keuze voor een nauwkeurige toevoer van voeding denk ik. leuk project maar om veel geld en ellende de besparen zou ik alles met de hand toe voeren. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om veel tijd en werk te besparen zou ik gewoon kweken, zie het rendement hier nog steeds niet helemaal van in..
c
coenraad89Lid
01-01-2024, 00:00
#13
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=127789&page=2

Hier staan veel voorbeelden en pictures van voorbeelden. Denk dat dit je wel op een idee kan brengen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."