Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCyanescens en Azurescens

Cyanescens en Azurescens

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gegroet allen, ik heb broed van de azurescens en cyanescens buiten geënt op beukensnippers.
De azurescens is goed aangeslagen, zoals je ziet op de foto, is het dan ook zeker dat ik ze in de herfst kan verwachten?
Is er iemand met een positief verhaal over de kweek van deze mooie paddo's?
Volgens het boek 'Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms' van Paul Stamets is het goed te doen, maar ik hoor tegenstrijdige berichten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoewel ik van buitenspawning niets afweet, lijkt een goede kolonisatie zeker niet tot een gegarandeerde oogst. Maar het is wel een goed begin natuurlijk!
Er kan tijdens de zomer nog genoeg fout gaan lijkt me..

Ben wel erg benieuwd of het gaat lukken!
Hou ons op de hoogte:)
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga ik zeker doen, heb er een goed gevoel over.
Ik heb een stuk van 80 cm x 40 cm 10 cm diep gevuld met eerst een 5 cm laag beukensnippers.
Daarop heb ik het broed verkruimeld (zak van 1 liter Azurescens mycelium op houtmeel) en daarop de bovenste laag beukensnippers.
De beukensnippers zijn van de dierenwinkel, zijn onbewerkt, dus niet gepasteuriseerd.
Daarna alles bevochtigd met een gieter en daarna met rust gelaten (was het moeilijkste)
Dit deed ik eind februari en eind april zag ik al duidelijke groei van rizomorf mycelium.
Omdat Psilocybe Azurescens en Cyanescens bepaalde bacteriën nodig hebben om tot vruchtzetting te komen heb ik om uit te proberen de ene helft bedekt met een laagje potgrond en de andere helft met een laagje stro, nu kijken wat de beste groei oplevert.
Z
ZZroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
En daar zijn ze eindelijk: psilocybe azurescens.
Heb het broed bij http://www.mycospawn.com/ gekocht, daar hebben ze zakken van 2,5 liter, daar staat ook een kweek rapport en het is best makkelijk te kweken.
Tegen de slakken heb ikeen gedeelte uitgegraven en in een buiten kasje gezet.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauw, die zien er super uit!
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#6
En wat was het beste voor de groei?
>Het laagje stro of het laagje potgrond?
En die paddenstoelen zien er idd erg mooi uit
:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."