Beste stoners en psychonauten,
Ik ben een absolute 'noob', die zich aan het inlezen is over het kweken van verschillende soorten drugs. Natuurlijk staat wiet ook op het lijstje, maar ik kom er niet helemaal uit. Op internet staat enorm info, maar door alle bomen zie ik het bos niet meer. Toen ik voor het eerst nadacht over het kweken van wiet wist ik niet dat het beginnen zo duur was! De reden dat het zo duur is dat het nu al veel te koud is om buiten te kweken, en ik zo ongeduldig ben dat ik graag binnen wil kweken. Ik dacht: paar zaadjes, aarde, voedsel, potjes, lampje en klaar! Toen ik las dat je twee verschillende lampen nodig had, dat een kweektent nodig is, en dat je een ventilator nodig hebt schrok ik een beetje...
Tel het maar op:
-5 zaadjes is al gauw €30
-Voedsel kost ook nog €15
-Lampen €30
-Tent (duur!) €80
-Ventilator €20
Dan zit je al op €175 euro! Dan ga ik uit van de goedkoopste materialen.
Is er een manier om goedkoop te kweken, of kan ik de hoop beter opgeven? Vooral een tent is zo duur. Ik heb eigenlijk ook geen zin om zelf aan de slag te gaan met een kast. Geen zin om al te veel te knutselen (moet binnenkort 3 terraria in elkaar knutselen en daar wou ik het wel bij houden). Is het niet mogelijk om de plantjes bij elkaar te zetten en dan gewoon een lamp er boven hangen, zonder tent of kast erom heen, of werkt dit niet goed?
Heb ik echt een ventilator nodig?
Heb ik een groeilamp nodig? Ik had namelijk gelezen dat dat niet speciaal nodig was voor beginners, omdat de groei periode maar 1-tot-3 weken duurt. Als ik gewoon een HPS-lamp kon gebruiken voor groei-en-bloeiperiode dan zou dat iets schelen.
"Dit is niet persee nodig, de groeifase is vaak maar 1 to 3 weken. Je kan dus ook een HPS lamp gebruiken in de groeifase of TL lampen met kleurcode "cool white"."
http://wiet-zaden.nl/licht.htm
Kan ik gewoon in potgrond kweken?
Hoeveel tijd bespaar ik ongeveer met autoflower zaden?
Als ik geen tent, ventilator, en extra lamp nodig zou hebben dan zou het kweken honderd euro goedkoper zijn.
Als jullie meer informatie nodig hebben: Ik heb een kamer van ongeveer 3 bij 3 meter (niet gemeten). In de kamer moeten een aantal terraria komen voor mijn toekomstige slangen (andere hobby), mijn bed, een aantal planten en wat kasten. Dan heb ik nog ruimte over voor een paar wietplanten.
Voor mensen die benieuwd zijn naar mijn andere kweekplannen:
Ik ben van plan om een paddo kweekset, salvia stek, en cactus kweekset van azarius te halen.
Zodra ik die sets en de zaden binnen krijg zal ik wel wat logjes bij gaan houden.
Sorry voor alle vragen. De antwoorden zijn vast te vinden op internet, maar ik kwam er echt even niet meer uit.