Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWetgeving (gedoogbeleid) 5 planten,

Wetgeving (gedoogbeleid) 5 planten,

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
schijtbekLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mensen,

Ik zal mij even voorstellen mijn naam is schijtbek want ik ben mens dus schijt soms via mijn bek dat doen vrijwel alle mensen wel eens met hun poeppraat maar ik had dus een vraag:

Ik wil wiet kweketn maarliefst 5 planten en ik wil ze kweken onder een lamp in een tent in me keet met alles erop en eraan om topkwaliteit wiet te verkrijgen.
Nou is mijn vraag wat is precies de wetgeving?

De 1 zegt ja je mag enkel 5 planten hebben als je ze onder de zon kweekt en binnenkweek valt onder profesioneel kweken en is niet toegestaan.
Toen ik dat uitzocht merkte ik dat politie dat idd zeggen maar dat ik kwa wetgeving nacheck dat er enkel staat dat je om 5 planten niet vervolgd zal worden wegens ons gedoogbeleid en staat niks over of het nou alleen voor buiten geldt of ook voor binnen.

Heeft op dit forum hier iemand misschien tot zover er verstand van dat diegene mij kan verstellen hou nou werkelijk de vork aan de steel zit dan zou ik dat graag van diegene willen horen dus mocht je het weten dan hoor ik het graag.

Groeten,
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Let op je taalgebruik, dit taalgebruik is niet gewenst op dit forum. Daarom heb ik je post ietwat aangepast. Zie het als je eerste waarschuwing, de volgende keer zal ik je voor 7 dagen gaan bannen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe en waar het exact vastgelegd is weet ik niet, maar het gedoogbeleid blijft een gedoogbeleid. Dit betekent dat je in principe niet vervolgd wordt op het telen/gebruiken van cannabis.
Echter, het verhandelen of niet voor jezelf kweken staat niet binnen dit gedoogbeleid en is wel strafbaar.
Op het moment dat jij binnen een tent opzet en er een lamp boven hangt trekken ze de streep en zeggen ze: Jij bent professioneel bezig. 5 planten of niet, dat maakt in feite niets uit. Hoewel dit qua straf waarschijnlijk wel zal schalen als je 3 kleine plantjes hebt staan of 30 bijna oogstbare reuzen.

Je zou natuurlijk geluk kunnen hebben dat je niet of slechts zeer gematigd vervolgd zult worden, bij de meeste verhuurders (mits je in een huurwoning woont) wordt je er meteen uitgezet zodra ze melding krijgen van cannabiskweek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."