Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe E-Joint!

De E-Joint!

23 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
meen je dat nu? worden vaporizers dan zo warm :P?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Erm, THC verdampt pas bij 180-200 °C.. :P
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals sommigen van jullie al kennen, er bestaat een E-cigarette. Dit is een elektronische sigaret die een ledje laat branden bij het trekken en ook degelijk rook uit je mond laat komen!

Dit mooi speelgoed ziet er zo uit:


Nu, sommigen weten hoe het precies werkt, maar om dit even te verduidelijken een tekening van hoe dit ineens zit:


De atomizer is eigenlijk een verwarmingselement die de lucht opwarmt.

Ik ben bezit van een tal van deze e-cigarettes (ooit gratis gekregen) en ja hoor ze werken goed. Maar wat als je nu de vulling eruit haalt en hierin een knopje wiet insteekt? Wat heb je dan? een E-joint! Het werkt dan eigenlijk als een vaporizer!

:grin:!
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok, en hoe zit het met de smaak/geur?

Maar leuk idee, hou het zelf denk ik liever bij een joint. :grin:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#5
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Hoe kom je erop/ :stoned:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben het net aan het doen; mmhh de smaak alleen al :hearteyes: :hearteyes:
Effect ben ik niet zeker van of dat gaat werken maar toch :mrgreen:
Het verwarmt wel tot 80°C heb ik gemerkt maar de wiet blijft mooi groen, het wordt niet bruin, of is dat juist beter voor THC-verdamping?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Pammer zei:
worden vaporizers dan zo warm :P?
Klik om te vergroten...
Je kunt ze vaak instellen van 150 tot 220 graden. :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol

Alleen verschilt ook per wietsoort, denk ik. Ligt eraan wat ze er allemaal in hebben gedaan.
water krijgt bijvoorbeeld ook een lager kookpunt als je een zout toevoegt.

Maar de THC zal denk ik niet verdampen met 80 graden.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wikipedia zei:
De vaporizer verhit het materiaal tot een temperatuur van circa 180°C, zodat de werkzame stoffen in de plant smelten en een aromatische damp vormen die rijk is aan THC (Tetrahydrocannabinol), CBD (Cannabidiol) en CBN (Cannabinol)
Klik om te vergroten...
Bron: Wikipedia
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoeveel graden dat het daar wordt weet ik niet precies maar ik denk niet 150°C helaas...
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pammer zei:
Hoeveel graden dat het daar wordt weet ik niet precies maar ik denk niet 150°C helaas...
Klik om te vergroten...
Een microprocessor in de sigaret registreerd de lucht die wordt aangezogen. Een verdamper voegt hier microscopisch kleine druppels van de vloeistof aan toe. De processor stuurt een LED lampje aan die de damp verwarmt naar de temperatuur van gewone sigarettenrook (50-60 graden Celsius).
Klik om te vergroten...
:(
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dju, ik dacht dat ik weer een gat in de markt had gevonden XD.
Maarja ik heb het getest en ik voel wel kalmerend effect maar niet echt stoned ;(
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Pammer zei:
Dju, ik dacht dat ik weer een gat in de markt had gevonden XD.
Maarja ik heb het getest en ik voel wel kalmerend effect maar niet echt stoned ;(
Klik om te vergroten...
Hmm, heb het even opgezocht.

Maar zowel de THC, als de CBD(cannabidiol) en de CNB (cannabinol), verdampen niet eerder dan 180°C.

Ik denk dat je een placebo-effect ervaart. :P
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
pascal828 zei:
Pammer zei:
Dju, ik dacht dat ik weer een gat in de markt had gevonden XD.
Maarja ik heb het getest en ik voel wel kalmerend effect maar niet echt stoned ;(
Klik om te vergroten...
Hmm, heb het even opgezocht.

Maar zowel de THC, als de CBD(cannabidiol) en de CNB (cannabinol), verdampen niet eerder dan 180°C.

Ik denk dat je een placebo-effect ervaart. :P
Klik om te vergroten...
Kan. Of misschien wordt die veel warmer dan 60°C? Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...

Edit: en als ik lang genoeg trek komt er zelfs een beetje rook uit...
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pammer zei:
Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...
Klik om te vergroten...
Dat kan misschien wel, maar je kunt je ook verbranden aan de douchkraan.

Pammer zei:
en als ik lang genoeg trek komt er zelfs een beetje rook uit...
Klik om te vergroten...
Maar zoals ik net al heb opgezocht, is dat niet de rook van de stoffen waarvan je stoned wordt.

Maar veel plezier van je placebo! :grin:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je een cartridge plaatst en het vloeistofampul eruithaalt komt er helemaal geen rook uit de e-cigarette omdat de vloeistof ontbreekt. Daarom onstaat er geen rook. Als ik nu deze lege cartridge vul met wiet dan onstaat er toch rook.

De rookontwikkeling is dus niet door de vloeistof zoals je had uitgelegd.
Even ter verduidelijking :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pammer zei:
Of misschien wordt die veel warmer dan 60°C? Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...
Klik om te vergroten...

Ik dacht eens geleerd te hebben dat als je een heet voorwerp vastneemt, je het nog in je handen kunt vasthouden tot ongeveer 50-60°C. Daarboven is het té warm, dus het zou goed kunnen dat 80°C al aanvoelt alsof je je verbrand.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als dat bedrijf er nu gewoon sterkere batterijen ofzo insteekt zodat het tot 180° verwarmd kan worden, zijn ze rijk. Ofja, toch rijker dan nu, want hun e-sigaret lijkt maar een flop tot hiertoe.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fronske zei:
Als dat bedrijf er nu gewoon sterkere batterijen ofzo insteekt zodat het tot 180° verwarmd kan worden, zijn ze rijk. Ofja, toch rijker dan nu, want hun e-sigaret lijkt maar een flop tot hiertoe.
Klik om te vergroten...
Dat kan je allemaal zelf doen. Hoewel je het verwarmingselement ook gaat moeten vervangen. Kortom het is best om er een vaporizer te kopen of zelf te maken en niet proberen te modden zodat het sterker is :)
A
AlainhendricksLid
01-01-2024, 00:00
#19
Green Smoke heeft wel goeie batterijen tegenwoordig.

Trouwens als je niet weet wat doen... Hier vind je een massa artikels over elektronisch roken
http://www.esigaret.com/artikels_e-sigaret.php
d
dansenbijjansenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er zijn tegenwoordig ook marihuana en cannabis e-liquids.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."