Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes over budjes van de San Pedro snijden en stekken

Vraagjes over budjes van de San Pedro snijden en stekken

3 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor de uitgebreide en nuttige info rond cactussen, zoals gewoolijk meneer cactus. :)
Zal nog even wachten op de winter maandjes dan.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn San Pedro cactus heeft 2 flink grote budjes (vertakkingen) en ik wil die graag afsnijden zodat er twee nieuwe plantjes ontstaan. Ik weet echter niet precies hoe.

Gewoon een verhit mes verticaal er langs halen?
En zodra het er af is gesneden, moet ik de budjes eerst een poos laten opdrogen in de zon of direct in de potgrond steken?

Ik hoop dus dat iemand op het forum wat meer kennis heeft over het vermenigvuldigingen van cacti en mij wat advies kan geven.. :)

PS: Denk niet dat het er toe doet maar het is een san pedro met daar bovenop een peyote 'geënt'.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeie vraag waar ik helaas geen antwoord op heb. Ik ga dit wel even volgen, want wil zelf ook nog eens een San Pedro gaan kweken.
M
MrCactusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier staat veel info over het vermeerderen van San Pedro Cactussen:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL

In het kort:
1. Stek afsnijden.
2. Stek goed laten drogen.
3. Stek oppotten.
4. Water geven als de stek wortels heeft.

Succes !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."