Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum toppen

Salvia Divinorum toppen

1 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JvL010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey all,
Sinds kort ben ik in het bezit van 2 salvia plantjes.
Toen ik ze kreeg waren ze vrij klein.


Nu heb ik eentje op het balkon gezet, deze heeft het zwaar gehad (paar dagen niet op gelet, in de regen gestaan..) en eentje heb ik binnen gehouden en overgepot naar een wat grotere pot.

De 'binnen' plant is als een gek omhoog geschoten:


De 'buiten' plant is nogal achtergebleven:


Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de kleinere pot, volgende week krijgen ze allebei een veel grotere pot.

Na dit inleidende verhaaltje komt mijn daadwerkelijke vraag, ik heb foto's gezien van mooie volle struiken, en bij mij is het toch vooral een lange stengel. Na mij een beetje ingelezen te hebben denk ik dat ik mijn plant moet toppen, maar hoe doe ik dit precies?
Moet alleen het bovenste stengeltje er af, of meer? of hebben jullie misschien een heel ander advies?

Groeten,
J
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
zonder iets van salvia te weten is mijn antwoord dit:

toppen op de gewenste hoogte.

ik heb meer dan 20 jaar moestuin en tuin/park ervaring.

edit: bij toppen knip/zaag je de hoofdscheut af, met als doel de groei in de langte of hoogte te beperken, en er komt meer enegergie naar ze zijtakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."