Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeusspray 25i-nbome knutselen (40ml PG, 200µg:spray)

Neusspray 25i-nbome knutselen (40ml PG, 200µg:spray)

4 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1


Voorafgaande Waarschuwing
Voordat ik met deze handleiding begin wil ik benadrukken dat 25i-nbome zeer potent is, vanaf 400microgram worden de effecten al aardig merkbaar. Eveneens versterkt het nasaal innemen van '2C-X' gerelateerde substanties de initiële effecten aanzienlijk. Zo ligt de 'threshold' dosering bij het nasaal innemen van 2C-B al snel rond de 3mg waar deze bij orale inname al snel op de 9mg ligt voordat de effecten merkbaar worden (3x hoger!).
Op Erowid staan enkele gevallen beschreven waar mensen zijn overleden na het nasaal innemen van verscheidende 2C-X gerelateerde substanties. 25i-nbome valt wellicht niet onder de '2C's' maar gezien zijn structuur en werking zal deze waarschijnlijk hetzelfde risicoprofiel vertonen wanneer het aankomt op nasale inname.

Het punt dat ik probeer te maken, de potentie in gewicht is vrij extreem en eveneens versterkt nasale inname van 25i-nbome de initiële effecten aanzienlijk, behandel 25i-nbome met respect en bedachtzaamheid. Bij het maken van een 25i-nbome neusspray kan het wellicht verstandig wezen om het proces te laten controleren door een tweede persoon.

Voorwoord
Van het weekend heb ik een lading neusspray pompjes ontvangen en begon ik als de fanatieke knutselaar dat ik ben meteen een variatie aan verscheidende neussprays in elkaar te flansen.
Een van deze neussprays was een potje met 25i (25i-nbome), deze heb ik eveneens met succes getest en gezien de potentie van het stofje leek het mij wellicht interessant om mijn bereidingsmethode te delen.

Enkele voordelen neusspray
- Goede houdbaarheid 25i in PG
- Makkelijk doseren t.o.v. sublingual
- Vrij precies kunnen doseren
- Vrijwel direct effect na inname
- Geen/minder misselijkheid bij inname

Instructie Rapportje
Benodigdheden voor 40ml PG: '200µg' per spray
Neusspray flesje 50ml
Weegschaal 0.001
Pipetje
100ml PG/Propyleen glycol, UPS kwaliteit bij voorkeur
+/- 18mg zout (optioneel, niet noodzakelijk)
52mg 25i-nbome

Stap 1
We nemen;
Het neusspray flesje (50ml formaat in dit geval)
De propyleen glycol
De pipet

We beginnen met 10ml propyleen afmeten met de pipet.
Deze 10ml PG (propyleen glycol) brengen we over naar het neusspray flesje.

Stap 2
Vervolgens gaan we het neusspray flesje ondertussen gevuld met 10ml PG leeg spuiten.
Terwijl we het neusspray flesje leeg sprayen houden we bij hoe vaak er gesprayd kan worden met 10ml PG.
Stap 2 heb ik 3x herhaald en ben vervolgens uitgegaan van het gemiddelde.
1ste testrun 10ml PG sprayen: 68 sprays
2de testrun 10ml PG sprayen: 70 sprays
3de testrun 10ml PG sprayen: 71 sprays

Voor het gemak heb ik het gemiddelde afgerond naar het 'ronde' getal van 70 sprays.
Wat mij vervolgens opviel is dat na het sprayen er een klein laagje onderin het neusspray potje bleef liggen. Om het risico van een te sterke dosering per spray te voorkomen heb ik vervolgens het aantal sprays per 10ml PG naar beneden afgerond en ben ik uit gegaan van het volgende gegeven om 'aan de veilige kant' te blijven. Bijdoseren kan immers altijd nog, het omgekeerde niet.

Afgaand op dit redenatie proces kwam ik tot de volgende conclussie: 10ml PG staat gelijk aan 65sprays.
WAARSCHUWING
Het aantal sprays per 10ml PG verschilt per neusspray flesje, het is dus noodzakelijk dat je dit proces zelf doorloopt en er niet klakkeloos er vanuit gaat dat in jou geval er waarschijnlijk ook wel ongeveer 65 sprays per 10ml PG gesprayd kan worden.

Stap 3
Nu we het neusspray flesje 3x hebben leeg gesprayd vullen we deze aan met 40ml PG en houden deze gevuld, deze 40ml zullen we uiteindelijk vermengen met de 25i-nbome maar voordat we wat doen moeten we uitrekenen hoeveel 25i-nbome we precies nodig hebben.

Stap 4
Nu we vastgesteld hebben hoe vaak er gesprayd kan worden per 10ml PG (65x) kunnen we berekenen hoeveel mg 25i-nbome we nodig hebben om tot een bepaalde dosering per spray te komen.

In mijn geval had ik besloten dat ik zo'n 200µg per spray wou verdeeld over 40ml PG.
PS: Het kan verstandig wezen met oog op veiligheid om eerst een neusspray met 100µg:confused:pray te fabriceren, mocht je deze dosering niet voldoende wezen kun je immers altijd nog achteraf extra 25i-nbome aan de PG toevoegen.

In mijn neusspray flesje gaat 40ml, hier komen ongeveer 300sprays uit uitgaande van de onderstaande redenatie;
10ml PG = 65sprays
40ml PG = 260sprays

Als ik dus 260mg 25i-nbome aan de 40ml PG zou toevoegen zou ik uitkomen op ongeveer 1mg 25i-nbome per spray. Dit is echter veel te veel.

1mg/5 = 200µg, onze gewenste hoeveelheid per spray.
260mg/5 = 52mg.
Conclussie: Als we 52mg 25i-nbome toevoegen aan de 40ml PG komen we uit op zo'n 200µg 25i-nbome per spray (aangezien we naar beneden hebben afgerond om 'variatierisico' te voorkomen zal de spray waarschijnlijk iets minder dan 200µg per spray sprayen maar het zal aardig in de buurt komen van de 200µg per spray).

Lang verhaal kort
We zijn tot de conclusie gekomen dat voor 40ml PG er 52mg 25i-nbome toegevoegd moet worden om tot +/- 200µg per spray te komen.
Als dit stofje niet zo link was qua potentiegewicht was ik niet zo langdradig geweest, excuses hiervoor.

Stap 5
We nemen de weegschaal er bij (0.001), wegen de 52mg 25i-nbome af en voegen de 52mg 25i-nbome toe aan de 40ml PG die zich al in het neusspray flesje bevindt.

Stap 6
De PG (40ml) en de 25i-nbome zijn nu gemengd, het enige wat je nu nog te doen staat is even het potje goed schudden en even een poosje wachten zodat de inhoud zich gelijk verdeeld.

Voordat je het flesje in gebruik neemt even 3x sprayen zodat het 'spraytuitje' zich vol zuigt, de eerste paar sprays zijn meestal onvolledige sprays omdat er nog niet genoeg vacuüm is gezogen.
Eveneens is het sterk aan te raden om het neusspray flesje te labelen (met bijvoorbeeld wat werktape) en op het neusspray flesje te vermelden wat er in zit (25i-nbome), de (maximum) dosering per spray (200µg:confused:pray) en het meest belangrijke; schudden voor gebruik, dit ga je namelijk snel vergeten en en het is toch wel even verstandig om altijd even te schudden om te voorkomen dat de potentie van de spray sterker wordt naar verloop dat het flesje leger raakt.

Optioneel
Deze stap is niet noodzakelijk maar kan in ieder geval geen kwaad. Bij water oplossingen wordt er vaak 0,9% zout toegevoegd zodat deze overeen komt qua fysiologische zoutgehalte van de mens. Dit zou de opneembaarheid van de vloeistof eventueel kunnen bevorderen al is het mij onduidelijk of dit eveneens voor PG op gaat.
Mocht je zoals ik de moeite willen nemen;
0,9% staat bij 10ml gelijk aan 4,5gram zout.
Bij 40ml PG zou je dus 18mg zout toevoegen om op de 0,9% te komen.

Nawoord
Een vriend en ik hebben deze neusspray afgelopen weekend uitgeprobeerd, we begonnen met 1 spray, deze hebben we voor de zekerheid nog nagespoeld met water. We merkten allebei vrijwel direct dat het begon in te werken, er was een duidelijke 'opbouwende' druk aanwezig in ons hoofd. Verder bleven merkbare effecten vrijwel afwezig.
Na 30 minuten gewacht te hebben hebben we beiden een 2de spray genomen, ook na deze spray hebben we onze neus voor de zekerheid nagespoeld met water om eventuele risico's te minimaliseren, ook dit keer merkten we de effecten hiervan vrijwel direct opkomen, op dit moment voelden wij ons als iets 'wauser' wat zich uitte in o.a. meer praten en iets meer 'prettige chaos'.
Na de 2de spray hebben we nogmaals 30minuten gewacht en besloten beiden een 3de spray in te nemen. Dit keer hebben we onze neus niet nagespoeld met water en de 'volledige spraydosering' tot ons laten komen. Hierbij is wellicht relevant om te vermelden dat de spray licht branderig aanvoelde in de neus maar dat de 'pijn' zeer mee viel, ik vermoed dat de 'slijmerige' PG toch enige bescherming bied voor de neus.
Na de 3de spray voelde we de effecten iets sterker opkomen en hadden we toch al een half tripje binnen, de 'trip' was nog steeds zeer mild maar de eerste lichte visuals kwamen na de 3de spray sporadisch tot uiting. De effecten hielden in totaal zo'n 7-8uur aan.
Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie om de effecten per spray beter in perspectief te kunnen brengen.

Wat ik als laatste wil toevoegen, ik kan geen garanties geven voor je veiligheid mocht je deze 'neusspray formule' overnemen, wees bij extreem potente substanties zoals 25i-nbome altijd op je hoede.

Snoep verstandig, have fun. :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien nog een goede toevoeging voor anderen die dit lezen en het ook zouden willen maken, gebruik een kapje voor je mond en neus. Als er ook maar een redelijk kleine hoeveelheid je gezicht in waait van dit goedje kan dat al een hoge dosering zijn. Ik raad het eigenlijk sowieso af als je niet weet wat je doet, gezien de enorme potentie van dit stofje en het gevaar in overdosering. Er zijn al meerdere dood gegaan en een te hoge dosering 25i-NBOMe.

Jmths zei:
(aangezien we naar boven hebben afgerond om 'variatierisico' te voorkomen zal de spray waarschijnlijk iets minder dan 200µg per spray sprayen maar het zal aardig in de buurt komen van de 200µg per spray)
Klik om te vergroten...
Hier maak je helaas een redeneringsfout. Door met 75 sprays per 10ml te rekenen ipv 70 ligt de dosering per spray juist waarschijnlijk wat hoger 200ug.

Ik zal het je even voorrekenen voor de duidelijkheid:
300 sprays, 60mg = 200ug per spray
280 sprays, 60mg = 214ug per spray

Nu is het zo dat het aantal sprays in totaal dus waarschijnlijk 70 per 10ml is wat dus betekend dat je eerder boven de 200ug uitkomt dan eronder. Nou is 14ug gelukkig niet heel veel, maar wel goed om je te realiseren lijkt me zo.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier maak je helaas een redeneringsfout. Door met 75 sprays per 10ml te rekenen ipv 70 ligt de dosering per spray juist waarschijnlijk wat hoger 200ug.
Klik om te vergroten...

Holy shit wat een 'koeienfoud' zeg, gênant dit. :tearsofjoy:
Zal het even aanpassen. :rolleyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Hier maak je helaas een redeneringsfout. Door met 75 sprays per 10ml te rekenen ipv 70 ligt de dosering per spray juist waarschijnlijk wat hoger 200ug.
Klik om te vergroten...

Holy shit wat een 'koeienfoud' zeg, gênant dit. :tearsofjoy:
Zal het even aanpassen. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Kan gebeuren uiteraard. Maar mijn ervaring leert dat je dit soort dingen vaak beter eerst kunt voorrekenen voordat je er echt mee aan de slag gaat.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
Hier maak je helaas een redeneringsfout. Door met 75 sprays per 10ml te rekenen ipv 70 ligt de dosering per spray juist waarschijnlijk wat hoger 200ug.
Klik om te vergroten...

Holy shit wat een 'koeienfoud' zeg, gênant dit. :tearsofjoy:
Zal het even aanpassen. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Kan gebeuren uiteraard. Maar mijn ervaring leert dat je dit soort dingen vaak beter eerst kunt voorrekenen voordat je er echt mee aan de slag gaat.
Klik om te vergroten...

Dat blijkt maar weer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."