Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutoflower overpotten?

Autoflower overpotten?

2 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op sommige sites lees ik dat je autoflower plantjes meteen in de uiteindelijke pot moet doen, dus niet overpotten. De plantjes kunnen niet goed tegen de stress van het overpotten(?).

Ik heb dat dus (nog) niet gedaan. Hoe erg is het om het alsnog te doen? Ze nog niet zo ver namelijk:

k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan het doen, maar het advies om niet over te potten is er natuurlijk niet voor niks. Overigens werkt je afbeelding niet.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik stop mijn autoflower zaadjes wel meteen in de pot waar ze volwassen in worden. Als ze iets te lang gaan rekken , dan haal ik ze heel voorzichtig (geen wortel(s) beschadigen) eruit, en plaats ze dan zo diep dat de lob bladeren net boven de aarde uitkomen. Daarna blijven ze tot einde oogst in dezelfde potten.

Natuurlijk kun je gewoon over potten , daarna heeft het plantje wel enige tijd nodig om te herstellen. Deze tijd gaat een beetje ten kosten van je groei en bloei periode en behaal je het maximale resultaat sowieso niet. Houd dus rekening met wat minder opbrengst.

Hesi mineralen en vitamine flesje 10 ml werkt goed om toe te voegen na het verpotten. Dat vinden de wortels heel fijn. Elke plant die ik hiermee behandeld heb, had een super uitbundig wortelstelsel. Feit is ook dat het plantje dan niet al haar energie hoeft te stoppen in herstel , maar een deel kan gebruiken voor het verder ontwikkelen in de groei.

Nog wat tips: Voeding en water van onderaf de pot geven. Hiermee dwing je de wortels op zoek te gaan naar voeding en water en gaan ze dus als een gek naar de bodem toe.

Geef je planten soms ook alleen water zonder voeding erbij.

Zorg dat het water op kamertemperatuur is.Te koud vinden de wortels niet fijn.

Zorg dat je planten in beweging zijn d.m.v. een fan. De stam wordt hierdoor steviger en dikker, en dus kan er meer voeding naar de toppen getransporteerd worden.

Autoflowers gaan ook in de bloei bij 24 uur licht. Zelf ben ik voorstander van 18/6 uur.

Bovenal... Durf te experimenteren. Alleen via deze weg leer wat je soort plant precies wilt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."