Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's groen geworden

Paddo's groen geworden

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Na enkele jaren weinig met psychedelica gedaan te hebben, probeer ik nu (met doelbewuste ideeën en redenen voor een trip) weer eens wat paddo's te kweken met een growkit. Helaas was een Mazatapec kitje onlangs mislukt en had ik 0,0 oogst. :sob:

Nu ben ik bezig met een Ecuadorian kit en hebben we zojuist de eerste flush geoogst. Een aantal dagen geleden dachten we (tripgenoot en ik) al dat ze rijp waren voor de pluk, maar omdat ze wat aan de kleine kant leken en de hoed nog niet helemaal was opengegaan, hadden we ze nog even laten staan.

De paddo's zien er nu alleen wat groen uit (al vóórdat ze waren aangeraakt), wat een aantal dagen geleden nog niet het geval was. Het lijkt volgens mij geen schimmel (behalve de paddo zelf natuurlijk) en ze ruiken ook naar wat ik van paddo's gewend ben. Ze zijn ook zelfs wat kleiner geworden, lijkt het. En zijn ze bijna allemaal gebogen en voelen ook erg slap en vochtig aan, heel buigbaar. Er stond een klein beetje condens in de zak. Het mycelium was overigens nog niet naar het oppervlak van het substraat gegroeid.

Zou het kwaad kunnen om deze oogst te consumeren?
Wat zou er eventueel mis zijn gegaan? Te vochtig in de ruimte? We hadden de bak alleen 1x gesoaked en er verder geen water in gespoten.
Hopelijk komen er nog meer flushes die er beter uit zien...

Voor mijn gevoel zijn ze gewoon wat te laat geplukt en te vochtig, maar nog wel bruikbaar. Ik ben echter wel benieuwd naar jullie input!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op de foto vind ik de groene kleur wel meevallen eigenlijk. Maar foto's willen nog wel eens een wat vertekend beeld geven natuurlijk.
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gisteren hebben we ze (met groepje van 4 personen) geconsumeerd en het was een groot succes! De oogst zoals op de foto te zien was gedroogd nog maar 5,7 gram en we hadden het aangevuld met 2 porties truffels en thee getrokken van het geheel. Ze waren niet sterk, maar omdat er 2 mensen bij zaten die nog nooit hadden getript was dit perfect en het bleek een leuke introductie in de wereld van de natuurlijke psychedelica voor ze. Overigens heb ik die mislukte Mazatapec kit teruggebracht naar de smartshop en gewoon een nieuwe meegekregen nadat was vastgesteld dat het mycelium was uitgedroogd. Top service van die shop!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nice, fijn dat de groene paddo’s zo toch nog een succes waren geworden, ook al waren ze dan vermengd met truffels. Maakt het denk ik toch extra speciaal als ze zelf gekweekt zijn. :]
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi dat het een succes was!
H
HoenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Maakt het denk ik toch extra speciaal als ze zelf gekweekt zijn. :]
Klik om te vergroten...

Zeker! Het is even geduld hebben en weten wat je doet, maar als je ermee bezig bent en je ziet ze elke dag groter groeien, ga je er echt naar toe leven. Volgens mij voegt dat ook zeker wat toe aan de trips die je er uiteindelijk mee hebt. Wij laten ze groeien en zij laten ons groeien... :confused:mile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."