Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums100% mycelium?

100% mycelium?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Wat is het verschil tussen een reguliere growkit en een 100% growkit.

Bedankt.
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#2
hayko-zen zei:
Beste leden,

Wat is het verschil tussen een reguliere growkit en een 100% growkit.

Bedankt.
Klik om te vergroten...
Na toch wat meer gezocht te hebben heb ik het antwoord al. Ik had dus toch wat beter moeten opzoeken eerst, mijn excuus hiervoor.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is het verschil?
H
HaykoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Amfitamientje Power zei:
Wat is het verschil?
Klik om te vergroten...
Ik had deze video gevonden begin van de video zie je ook link van de verkoper ik hoop dat het niet tegen de regels van forum is.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het verschil is heel erg klein. Bij een standaard kit heb je een onderlaag en een bovenlaag die de kweek eigenlijk vergemakkelijken. Ze zijn het meest geschikt voor de beginnende kweker en zijn doorgaans een beetje goedkoper dan een100%

Maar dat wil absoluuut niet zeggen dat je meer resultaat gaat hebben. Een 100 is exact dezelfde zwamvlok maar zonder het bodemsubstraat en de afdeklaag. De kans op rotting indien je deze kit behandelt als een standaard is groot en vraagt ook een beter toezicht ivm hydratatie.

Ik vind een 100% alvast afzetterij want een standaard kit geeft wat je verwacht. Tenzij je de doos kocht om een grotere cultuur aan te leggen en dus zelf mycelium gaat bijkweken, dan heb je alleen dat nodig en niet de fancy onderlaag, bovenlaag en deksel met microperforaties. Dan dient het gewoon om onder een substraat te mengen en te laten groeien zodat je (in principe als je het goed doet) oneindig kan blijven bijmaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."