Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCopelandia kweek situatie

Copelandia kweek situatie

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een copelandia kweekset aangeschaft en na 14 dagen zijn we hier.
Op zich heb ik het idee dat het wel ok gaat en wat extra geduld nodig is.
Maar ik denk dat het condenswater van de zak in de bak is gedropen
want de schimmel die van de week nog fluffy leek, lijkt nu nattig en er komt een geurtje van af.

Tips ?
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anarcrim zei:
Ik heb een copelandia kweekset aangeschaft en na 14 dagen zijn we hier.
Op zich heb ik het idee dat het wel ok gaat en wat extra geduld nodig is.
Maar ik denk dat het condenswater van de zak in de bak is gedropen
want de schimmel die van de week nog fluffy leek, lijkt nu nattig en er komt een geurtje van af.

Tips ?
Klik om te vergroten...
Ik heb een paar maanden geleden ook een copelandia set gehad, daar vormde zich ook een soort witte (schimmel) ik heb het er gewoon afgeschraapt met een gesteriliseerde vork, en heb nog 3 keer kunnen oogsten van die set.
Dat witte komt wss door een ´te´ hoge luchtvochtigheid
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anarcrim zei:
Ik heb een copelandia kweekset aangeschaft en na 14 dagen zijn we hier.
Op zich heb ik het idee dat het wel ok gaat en wat extra geduld nodig is.
Maar ik denk dat het condenswater van de zak in de bak is gedropen
want de schimmel die van de week nog fluffy leek, lijkt nu nattig en er komt een geurtje van af.

Tips ?
Klik om te vergroten...
Bij mijn post ´golden teacher groeien uit de onderkant´ staat er nog een foto van
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok, ik heb m gekriebelt en gekrabbeld, bovenkant iets bevochtigd
en nu maar ns kijken.
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik begin er een hard hoofd in te krijgen...
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik dacht altijd dat wanneer de kit niet meer ruikt naar de typische paddenstoelgeur deze niet meer goed was.
Maar hier ben ik tijdens mijn laatste kweek van terug gekomen, ik had een experiment gedaan met 2 soorten voedingsbodems (kokosvezel en gewoon vermiculiet), de ene kit rook erg zuur en de andere heel muf. Maar beiden hebben ze inmiddels een mooie oogst en meerde flushes opgeleverd.
Echter zijn dat geen copelandia's dus daar heb ik niet echt ervaring mee, maar ik zou de schimmel gewoon laten als deze wit is en het mycelium wit moet zijn en nog wat langer wachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."