Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspanaeolus cyanescens vanaf sporen

panaeolus cyanescens vanaf sporen

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geneesmiddel zei:
Jeetje wat komt daar nog veel bij kijken! Je bent aardig professioneel bezig.
Klik om te vergroten...
Probeer het goed aan te pakken, doe het liever in 1x goed dan teleurstelling op teleurstelling. Zeker met deze toch wat lastige soort. Ja het kost wel wat hoor.. maar als je deze video moet geloven:
odysee.com

Panaeolus Cyanescens: Crown Jewel of Mushrooms

Learn more about the most potent mushroom currently known as of 2022 (aka Copelandia cyanescens, Hawaiians, blue meanies, Pans and Pan cyans)
odysee.com odysee.com
..dan is dit toch wel dé paddestoel bij uitstek voor een spirituele reis @Geneesmiddel. Opzich ook niet zo gek, want ook synthetische psilocybine die wordt gebruikt door de onderzoekers geeft geen bodyload.. de copelandia cyanescens is veel dunner en kleiner t.o.v. cubensis, en ze zijn een stuk sterker.. en hebben simpelweg een ander samenstelling aan alkaloïden en een andere verhouding. Als dit het het 'kroonjuweel' onder de paddestoelen is, dan sta ik er zeker voor open.

Op de fora is men ook erg lovend erover. Ben ook tijdens het werk de playlist aan het luisteren ter voorbereiding erop, die van John's Hopkins instituut vond ik toch niet zo. Dus ik ga nu de playlist van Imperial College London proberen, ben dan ook erg van van professor David Nutt.. die man is erg nuchter en recht door zee als het gaat over psychedelica
Schermafbeelding 2022-06-02 om 10.30.30.png
Hierzo een leuk stukje, mocht je 'm niet kennen. Vooral z'n nuchtere blik op alcohol "the most harmful drug of all", wat je doet nadenken over wat je in de koelkast hebt liggen. Hoe achteloos we een biertje achterover gieten.. toevallig een buurman die alcoholist is, als ik het dan heb over paddestoelen "Nee daar begin niet aan!" en ook niet willen luisteren naar wat je te vertellen hebt erover.. m'n vriendin idem.. "Nee, ik heb dat niet nodig!".

Verder zoek ik nog iets van een goed trip oogmaster wat echt al het licht blokkeert en misschien wat handige kleine sfeerlichtjes op batterijen voor in de slaapkamer. Een donkere kamer, zonder sfeerverlichting, gaf toch een wat duister gevoel vorige keer. Overigens kweek ik helemaal niet voor de recreatieve kant, is echt voor de therapeutische kant.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou.. het moment van de waarheid...
20220623_102840.jpg
Het is wel een beetje té warm in het rommelhok.. dus heb een ventilator erop gericht in de hoop dat de temperatuur wat daalt.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inmiddels al een beetje rondgesnuffeld en gekocht.. de volgende varianten zijn onderweg:
- Panaeolus Cyanescens Estero
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy)
- Panaeolus Cyanescens Nec'D
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#4
0t0lerance zei:
Inmiddels al een beetje rondgesnuffeld en gekocht.. de volgende varianten zijn onderweg:
- Panaeolus Cyanescens Estero
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy)
- Panaeolus Cyanescens Nec'D
Klik om te vergroten...
Die copelandia heb ik zelf eens geprobeerd, wel met een kweeksetje maar de opbrengst viel wat tegen, het is toch anders (moeilijker) kweken dan de ´gewone´ soorten.
20210824_053014 (1).jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Acoustic zei:
Die copelandia heb ik zelf eens geprobeerd, wel met een kweeksetje maar de opbrengst viel wat tegen, het is toch anders (moeilijker) kweken dan de ´gewone´ soorten.
Bekijk bijlage 34829
Klik om te vergroten...
Ja, hierbij ben je ook overgeleverd aan de kwaliteit en instructies die erbij komen. Ga zelf voor bewezen teks om goede resultaten te behalen met de vruchtvorming. tek van jcm4620 gecombineerd met gordotek voor de voorbereiding (daar later meer over). Van de orge boy komt naast een sporenprint ook nog een liquid culture binnen. Hier maak ik een slant van om het isolaat te bewaren. Voor de sporen zal het een kwestie worden van een goede sector tegen komen die de moeite is om op te kweken.. en dan is het de hamvraag of de genetische eigenschappen een goede flush geven of niet. Verder komt t wel goed, heb me voldoende ingelezen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er zijn nog wat andere prints bijgekomen:
- Panaeolus Cyanescens Estero - binnen
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy) - binnen
- Panaeolus Cyanescens Nec'D - 2x onderweg
- Panaeolus Cyanescens Jamaica - onderweg
- Panaeolus Cyanescens Australia (Red Down Under) - onderweg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi OtOlerance

kan je mij vertellen waar de printjes en de liquid culture zijn aangekocht? Ik vind het altijd leuk om aan bijzondere soortjes te komen.

Succes met de kweek!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
PaddoKweker zei:
Hoi OtOlerance

kan je mij vertellen waar de printjes en de liquid culture zijn aangekocht? Ik vind het altijd leuk om aan bijzondere soortjes te komen.

Succes met de kweek!
Klik om te vergroten...
Hoi paddokweker,

Een deel heb ik via een international forum (weet niet of ik de naam hier mag noemen), in ieder geval het meest bekende forum voor psychedelische paddestoelen. Via de marketplace daar een oproep geplaatst (daar kan je niet gelijk bij.. moet je eerst x aantal berichten hebben geplaatst en x maanden lid zijn), helaas weinig reacties dus ben ik gewoon via het forum wezen zoeken naar draadjes over het onderwerp.. onder andere via het "official copelandia/panaeolus thread - mushroom cultivation" wat leden benaderd en een paar hebben toegezegd (zeggen is 1 ding, sturen is 2 natuurlijk) wat te sturen.. de grote namen leveren aan de internationale verkoopkoop sites, dus die wisselen/delen alleen printjes uit binnen een bepaalde kring. Dus het antwoord is dan "Nee; zie die en die site"

Er is wel 1 spaanse site, een soort sporenbank waar je voor enkel de verzendkosten (en een verplichte donatie bij 3 prints), aan sporen kan komen. Hier heb ik de jamaica sp besteld en die kwam snel binnen. Weet alleen niet of ik dit zomaar mag neerzetten in deze thread.. dus daar wacht ik even mee, wellicht een mod die hier wat over te zeggen heeft? Daarnaast heb ik nog via patreon GordoTek de Estero sprint bemachtigd.. de vloeibare culture is een "panaeolus cyanescens sporen ampul" .. "hawaiian sporenspuit" via google kom je er wel.. echter bleek dit geen sporenspuit maar gewoon een vloeibare cultuur.. beetje misleidend.. maargoed, is ook voor de leek waar dit voor wordt verkocht.. die heeft geen idee wat t verschil is. De winkel claimt dat de cultuur goed blijft voor maanden al dan niet jaren.. maar zover ik begreep uit de topics zijn Pan Cyan niet te bewaren voor langer termijn via cultuur of slant zoals de cubensis.. meestal na paar weken is de vitaliteit eruit, aldus JOC, Asura en co... dus heb er een hard hoofd in dat het nog wat doet tegen de tijd dat ik er klaar voor ben.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag weer een paar binnen gekregen.. voor niets en zal dit gebruik (sporenprints weggeven) ook voortzetten met de tijd. Kreeg meer dan wat ik wilde.. mooi he zo'n gebaar.
20220128_155734.jpg
@Eik is zoiets toegestaan op het forum? op verzoek een print toesturen? Denk zal het even vragen van te voren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
0t0lerance zei:
@Eik is zoiets toegestaan op het forum? op verzoek een print toesturen? Denk zal het even vragen van te voren.
Klik om te vergroten...
Dat is een beetje een grijs gebied. Omdat je het hier eerlijk vraagt vooraf hebben we besloten dat we het onder twee voorwaarden akkoord vinden:
1) geen geld ervoor vragen
2) het moet een incidenteel karakter behouden (dus naar goede vrienden sturen is okay… massaal gaan verzenden niet)…

Okay dat was met mijn mod-pet op… als Eik vind ik het natuurlijk gewoon een leuk initiatief 😅
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Dat is een beetje een grijs gebied. Omdat je het hier eerlijk vraagt vooraf hebben we besloten dat we het onder twee voorwaarden akkoord vinden:
1) geen geld ervoor vragen
2) het moet een incidenteel karakter behouden (dus naar goede vrienden sturen is okay… massaal gaan verzenden niet)…

Okay dat was met mijn mod-pet op… als Eik vind ik het natuurlijk gewoon een leuk initiatief 😅
Klik om te vergroten...
Ja snap ik hoor, diegene die de spullen en kennis hebben om van een sporenprint een paddestoel te maken zullen hier ook niet zitten, al helemaal niet voor panaeolus cyanescens. Laat ik het gewoon houden bij het delen van de kweek ervan en mocht iemand toevallig naar een print vragen, dan zal ik eerst even een berichtje sturen (naar jou of wie dan ook) of dat oké is.

Wie weet kan ik iemand ervoor enthousiasmeren.. zie liever leden die paddestoel ontdekken, de helende kant ervan leren en wat het kan betekenen voor hun "drugs probleem". Af en toe lees ik verschikkelijke verhalen (verslaving aan een drug of depressie, andere mentale problemen) en vraag me af "hoe" ik daaraan kan bijdragen... ben geen figuur wat de hele dag berichtjes post.. maar wie weet vind iemand via via z'n weg.. mis ook wel een sticky in de natuurlijke psychedelica afdeling over "paddo's - depressie, angststoornissen, bipolaire stoornis, cluster hoofdpijn" o.i.d met daarin een verzameling aan documentatie en referenties.. in het kader harm reduction toch wel een gemis.. en ja, dat de wet krom is op dit gebied weten we allemaal, maar de wetenschap is bezig met een inhaalslag. Misschien een idee zoiets te maken?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Even dit topic afstoffen... want.. we gaan beginnen... m'n 'woodlovers' zijn bijna klaar.. de laatste grote zakken houtsnipper met psilocybe subaeruginosa worden gekoloniseerd, dus nu gaan we onze focus leggen op de panaeolus cyanescens...

We hebben wel even in de buidel getast om het gelijk goed te doen.. ik ga een JCM fruiting chamber maken.. en daarvoor goed spul gekocht:
- 2 rekjes
- plastic opslagbox van 70L
- aquaforte ap-35 luchtpomp
- luchtsteen disk 20cm, 2 stuks
- luchtslag 9mm, 5meter
- luchtverdeler 9mm
- kwaliteit aquariumverwarmer 50w

Al met al €250 lichter.. maargoed..het is een hobby, mag wat kosten. Heb nog wel wat andere dingetjes nodig.. zakken met luchtfilter, wat stro, paardenmest heb ik al binnen, verder nog wat aluminium trays nodig, iets van een bbq vleesthermometer (heb er 1 maar kan het oplaadstation niet vinden), en voor de casing heb ik nog wat turf nodig.

Qua voorbereiding zit ik wel goed.. heb alvast 19 agar bakjes voorbereid en ga ook alvast even wat potten graan steriliseren. Het plan is als volgt:
sporen -> agar (bakje) -> graan koloniseren (pot) -> gepasteuriseerd substraat koloniseren (zak) -> verspreiden over trays -> casing -> JCM FC
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weckpotten zijn klaar.. beetje te veel gemaakt kwam ik achter aangezien de verhouding graan : substraat 1:4 is.. maargoed, stel 1 van de potten raakt besmet heb ik wat achter de hand.
20220525_190151.jpg

Inmiddels bezig met substraat maken. Het substraat bestaat uit gedroogde paardenmest, gehakseld tarwestro, vermiculiet en wat calciumsulfaat. Ik vond het stro niet fijn genoeg, dus ben zelf met een heggenschaar en emmer aan de slag gegaan om het fijn genoeg te krijgen..

Voor mn eerste poging probeer ik een hoeveelheid van 2 oven schalen te kweken, in volumen:
- 500ml vermiculiet
- 1000ml paardenmest (merk: DCM)
- 2000ml tarwestro (dierenbedding, tuincentrum)
- 30ml calciumsulfaat
- 1250ml water
goed door elkaar mengen en pasteurizen maar
20220526_095550.jpg
20220526_102620.jpg
Gebruik een inkbird thermometer.. proces:
- probe in het midden steken
- paar keer omvouwen en dichtklemmen
- kentemperatuur minimaal 62 celius, minimaal 1uur.

Heb hiervoor een presto gebruikt, ik volg trouwens de GordoTEK hiervoor;
Panaeolus Cyanescens Video (New Simple Grow TEK) | GordoTEK on Patreon
Volg het deels.. want ik ga geen luchtbevochter toepassen zoals hij uitlegd. Ik maak het substraat alvast van te voren, omdat het minimaal 5 dagen moet "rijpen" zodat het aantal bacteriën toeneemt (om het trichoderma moeilijk te maken)

Kwam er wel achter dat mn kerntemperatuur tóch wel 80,7 aantikte.. en na een uur zat ik nog op 71 celcius.. dus ik had makkelijk het vuur op c.a. 60graden uit kunnen gooien en wat later de timer aan kunnen zetten.. goeie leer. Heb ook best veel water in gedaan, 3 liter, dit is een buffer om de temperatuur vast te houden.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paar dagen geleden wat sporen met een entoog op agar gezet (Pan Cyan 'Estero'), 2 van de 4 bakjes zijn besmet met bacteriën/schimmel.. 2 zien er schoon uit;
20220601_085749.jpg20220601_085800.jpg

Mycelium ziet er wel wat anders uit dan ik gewend ben. Geen idee wat er goed en minder goed uit ziet.. even raad aan het vragen op een mycology forum.

Deze zijn gecontamineerd:
20220601_093229.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
20220602_101303.jpg
20220602_101113.jpg
Heb het initiatief genomen om wat willekeurige stukjes agar te verplaatsen en de rest over 2 potten graan te verdelen. Kon er geen chocola van maken. Dus ja we zien wel wat er gaat gebeuren. De zakken substraat zien er nog goed uit... geen schimmel
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jeetje wat komt daar nog veel bij kijken! Je bent aardig professioneel bezig.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
In een emmer kweken kan ook natuurlijk, paar gaten in een deksel, micropore tape erover en klaar. Dit was een restant hout met wat overige graan:
20220603_090946.jpg
rechtsboven:
20220603_091049.jpg
links:
20220603_090918.jpg
shit.. verkeerde draadje.. naja, dit zijn psilocybe subaeruginosa géén panaeolus cyanescens.. sorry voor de verwarring.. laat t hier maar staan.. geen zin om te verplaatsen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
20220602_101113.jpg
20220604_124352.jpg
2 dagen verder.. dit myeclium ziet er wel wat hariger / wolliger uit..
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoppa 10 dagen verder en 2x schudden en de boel is dichtgegroeid.. na heb de keukenschalen gepikt.. en vullen maar.. gaat eveneens in de SAB.. omdat ik wél zo veel mogelijk flushes eruit wil hebben.
20220614_214538.jpg
20220614_213706.jpg
zelfs de gaatjes bovenin plak ik af met micropore tape... zo min mogelijk risico.

Is wel écht klooien op zo'n klein oppervlak. Ook het graan er doorheen husselen is een werkje, met een lepel pielen.. alles afnemen met alcohol.. ah ja zie t wel weer. Bulksubstraat heeft 19 dagen gerijpt.. ben benieuwd of dat heeft geholpen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier nog even een foto van hoe het mycelium eruit ziet in de pot met graan als het wat verder is.. erg fluffy
20220615_112237.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."