Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe zal ik mijn wiet laten drogen?

Hoe zal ik mijn wiet laten drogen?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu wat planten in een klein tentje in een garage. Dit gaat top, de plantjes zien er gezond uit en ik denk dat ik binnekort wel kan oogsten, maar...

Temp. en vochtigheid in mijn garage zat de afgelopen paar dagen rond de 22° en 55%. Volgens mij nog prima, maar de garage is redelijk slecht geïsoleerd en heeft ook geen verwarming of iets, dus de temperatuur zou wel veel kunnen schommelen. Maar waar ik me het meeste zorgen over maak is dat op een natte dag de luchtvochtigheid misschien te hoog wordt. Dat in combinatie met de hoge temperaturen die er aan komen is de kans op rot tijdens het drogen er denk ik wel.

Binnen drogen is voor mij geen optie. De enige opties zijn in de tent, of gewoon ergens in de garage, maar dan moet ik een manier hebben om de luchtvochtigheid laag te houden. Heeft iemand daar manieren voor? Het liefst goedkoop of gratis!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#2
In de tent de planten op de kop hangen. Groot blad er af halen. Paar kiertjes voor wat verse lucht en ventilatie open houden. vooral donker houden de tent.

Verder zou je wat ontvochtigers kunnen neerzetten om de tent heen. Ventilators in de garage zetten helpt ook een beetje.

Hou het goed in de gaten ook bij het afbloeien. Elke dag goed checken.
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier kan ik wat mee, dankjewel!
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zat er ook aan te denken om stel het wordt te vochtig een bak met rijst en/of zout, wat kartonnen dozen en eierdozen in de tent neer te zetten, zodat dat nog wat vocht kan opnemen en de luchtvochtigheid misschien wat omlaag brengt. Is dat een goed idee?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackwaterCat zei:
Ik zat er ook aan te denken om stel het wordt te vochtig een bak met rijst en/of zout, wat kartonnen dozen en eierdozen in de tent neer te zetten, zodat dat nog wat vocht kan opnemen en de luchtvochtigheid misschien wat omlaag brengt. Is dat een goed idee?
Klik om te vergroten...
Lijkt me wel een optie mits je het op tijd weer weghaald. Maar beter kan je de tent vrijhouden.

Als de inkomende lucht al behandeld is met waaiers en buiten de tent vochtvreters dan komt het vast wel goed joh.

-hoe langzamer je wiet droogt hoe beter het is voor de smaak. Gebruik dus geen ventilators in je droogruimte, maar ververs wel de lucht. Het drogen gaat perfect in een lege kweekruimte met alleen de afzuiger aan. Verder breken cannabinoïden af onder invloed van licht, dus daarom drogen we wiet altijd in het donker.

Is veel goede info te vinden op het net. Ik doe het altijd in een afgesloten doos met wat gaatjes en dan de gehele plant op de kop. Langzaamaan drogen. Daarna curen 2 a 3 maanden.
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke, bedankt voor de tips, denk dat het wel goed komt!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#7
BlackwaterCat zei:
Oke, bedankt voor de tips, denk dat het wel goed komt!
Klik om te vergroten...
Succes man! Ben benieuwd wat het resultaat is. Post het hier. Dat is leuk om te zien. Mvg
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga ik zeker doen!
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet enkel drogen, maar ook ´curen´ is belangrijk 😉
B
BlackwaterCatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanmiddag zag het er droog genoeg uit! Takjes braken, toppen voelden erg droog en ik had een puur jointje gedraaid van een wat dikkere top en die brandde gewoon goed!

Nu de pot in om te curen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."