Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee Ketamine-vragen: allergie & tolerantie

Twee Ketamine-vragen: allergie & tolerantie

4 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb twee zaken waar ik al langer mee zit.

Ten eerste een soort van allergie als ik K neem. We zitten natuurlijk midden in het hooikoorts-seizoen, maar ik krijg direct na het snuiven altijd allergie-aanvallen: tranen, jeukneus, lopende neus, enz.
Behoorlijk storend. Te meer, omdat het snuiten me natuurlijk weghaalt uit de mentale processen die een K-trip toch induceert.
Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Ik neem nu geen antihistamines meer, en het zou natuurlijk stom (en potentieel gevaarlijk voor de gezondheid) zijn om speciaal voor de K-trip anti-hooikoortsmiddelen in te nemen.

De tweede vraag betreft tolerantie.
Ik ben een fervent genieter en meestal laat ik geruime tijd tussen de K-reizen, maar het komt natuurlijk sporadisch voor (tijdens een vakantie bijvoorbeeld) dat ik meerdere keren K tijdens de week gebruik.
Wat is de gewenning eigenlijk? Moet je dan significant meer nemen voor een soortgelijk effect?
Wat als je slechts maandelijks K neemt? Bestaat er dan ook gewenning?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook last van hooikoorts, en ken precies wat jij zegt. Zodra ik keta in poedervorm snuif krijg ik ook traanogen en niesaanvallen, dichte neus etc. Ik weet alsof het lijkt ik propaganda maak voor neusspray, maar daarmee heb ik er een stuk minder last van. Verder is hooikoortsmedicatie volgens mij niet echt slecht voor je gezondheid. Ik gebruik ze al jaren dagelijks.

Wat gewenning betreft: als je iedere dag flink doorhaalt treed er wel een tolerantie op, anders is die echt minimaal als het om ketamine gaat. Sowiso is het geestelijk totaal niet verslavend (in mijn geval, en ik ben zeer verslavingsgevoelig) als je geen zin meer hebt om lam te zijn, snuif je gewoon niet meer
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spor zei:
Sowiso is het geestelijk totaal niet verslavend (in mijn geval, en ik ben zeer verslavingsgevoelig) als je geen zin meer hebt om lam te zijn, snuif je gewoon niet meer
Klik om te vergroten...

Precies, na een avondje flink spacen van de Keta heb ik zeker voor een weekje of twee wel weer genoeg gehad.
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#4
De gewenning bij ketamine is het grootste van alle drugssoorten. Waar ik vroeg een weekend met een gram ketamine deed (sleutelpunten) snuif ik die nu in 3 lijnen (2 uurtjes max.) op.
Ik vind ketamine behoorlijk verslavend en ken zelf ook behoorlijk wat ketamine verslaafden.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tolerantie gaat inderdaad heel snel bij ketamine... Maar om nou te zeggen het snelst van alle drugs, verder lijkt het me maar vreemd om verslaafd te raken aan ketamine. Ik ben zelf erg verslavingsgevoelig maar daar zou ik persoonlijk dus niet zomaar verslaafd aan raken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."