Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en misselijkheid

Ketamine en misselijkheid

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is nou eigenlijk hetgeen dat er voornamelijk voor zorgt dat je misselijk kan worden van ketamine? Komt het door:

- de dosis per gebruik?
- de totale hoeveelheid van doses in een periode die kort genoeg is dat ze nog effect op elkaar hebben/in je bloed zitten?
- de manier van consumeren?
- hoe actief je bent tijdens het gebruik (misselijk door te veel dansen bijv.)?
Of verschilt dit zo per persoon dat het moeilijk is om specifiek 1 van deze mogelijkheden aan te duiden als voornaamste oorzaak?

Want zelf was ik gister voor het eerst pas echt misselijk door de ketamine. Ik had toen een halve gram (nasaal) opgemaakt in een tijdsbestek van 7 uur en had flink zitten dansen in die tijd. Heb al wel vaker veel gebruikt in een korte periode i.c.m. met veel dansen, maar nog nooit zoveel als deze keer, dus mijn vermoeden was tot nu toe dat het misschien met name komt door de dosis, maar ik heb ook mensen gehoord over dat je de kans op mogelijkheid kan verkleinen door op een specifieke manier te snuiven (namelijk niet op een manier waarbij de ketamine direct in je keel belandt, dus tegen de binnenkant van je neus aan). Vraag me af wat jullie erover weten.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misselijkheid bij dissociatieven (in mijn geval deschloroketamine, 3-MeO-PCP en 3-HO-PCP) lijkt twee eigenschappen te hebben:
1) Het neemt niet toe bij het bewegen van het lichaam terwijl het hoofd stil blijft;
2) Het neemt plotseling toe als het hoofd beweegt terwijl het lichaam stil blijft.

Dit geeft mij sterk het vermoeden dat prikkeling van het evenwichtsorgaan een rol speelt bij misselijkheid en braken gerelateerd aan dissociatieven. Het evenwichtsorgaan staat namelijk samen met de chemoreceptor trigger zone, de nervus vagus en de hogere corticale centra direct in contact met het braakcentrum dat bij voldoende prikkeling het braken in gang zet. De communicatie tussen het evenwichtsorgaan en het braakcentrum gaat via H1 en M1 receptoren.

Ik zou middelen proberen die tegen reisziekte worden gebruikt en vooral op H1 en acetylcholinereceptoren werken, denk bijv. aan difenhydramine (nustasium!), meclozine etc.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lysergine zei:
Misselijkheid bij dissociatieven (in mijn geval deschloroketamine, 3-MeO-PCP en 3-HO-PCP) lijkt twee eigenschappen te hebben:
1) Het neemt niet toe bij het bewegen van het lichaam terwijl het hoofd stil blijft;
2) Het neemt plotseling toe als het hoofd beweegt terwijl het lichaam stil blijft.

Dit geeft mij sterk het vermoeden dat prikkeling van het evenwichtsorgaan een rol speelt bij misselijkheid en braken gerelateerd aan dissociatieven. Het evenwichtsorgaan staat namelijk samen met de chemoreceptor trigger zone, de nervus vagus en de hogere corticale centra direct in contact met het braakcentrum dat bij voldoende prikkeling het braken in gang zet. De communicatie tussen het evenwichtsorgaan en het braakcentrum gaat via H1 en M1 receptoren.

Ik zou middelen proberen die tegen reisziekte worden gebruikt en vooral op H1 en acetylcholinereceptoren werken, denk bijv. aan difenhydramine (nustasium!), meclozine etc.
Klik om te vergroten...
Laat ik toevallig diphenhydramine in huis hebben, thanks! En heel interessant ook!
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia zei:
Laat ik toevallig diphenhydramine in huis hebben, thanks! En heel interessant ook!
Klik om te vergroten...
25-50 mg oraal op lege maag laat zeggen een uur voor je (nasaal ingenomen?) ketamine zou voldoende moeten zijn. Natuurlijk geldt dat je meer difenhydramine nodig hebt of dat het minder effectief is naarmate je meer ketamine hebt genomen. Logisch natuurlijk. Houd er rekening mee dat gelijktijdig gebruik van difenhydramine met anesthetica zoals ketamine gecontra-indiceerd is, omdat ze elkaars sedatie kunnen versterken.
Bij intraveneus toegediende ketamine lijkt braken volgens dit onderzoek onder kinderen niet afhankelijk van de opstartdosis of de totale dosis zolang die cumulatief niet meer dan 7 mg/kg is.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je het geprobeerd hebt!
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lysergine zei:
Ik zou middelen proberen die tegen reisziekte worden gebruikt en vooral op H1 en acetylcholinereceptoren werken, denk bijv. aan difenhydramine (nustasium!), meclozine etc.
Klik om te vergroten...
Nustasium, daar kan je ook hard op trippen als je er genoeg doorslikt. Alhoewel het me niet fijn lijkt om overal op je huid spinnen te zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."