Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoen of niet doen? Het uitproberen van ketamine als je al eens een psychose hebt gehad door, in mijn geval, lsd gebruik.

Doen of niet doen? Het uitproberen van ketamine als je al eens een psychose hebt gehad door, in mijn geval, lsd gebruik.

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LucidNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Toen ik 15 was begon ik een lange tijd lsd te gebruiken.

Uiteindelijk besloot ik ermee te stoppen en op de derde dag kwam ik in een psychose terecht.
Uiteindelijk heb ik een tijdje opgenomen gezeten, voor meerdere psych redenen die ik al had, in een psychiatrische kliniek. Daar kreeg ik anti-psychotica die zijn werk deed maar helaas heb ik blijvende effecten van het gebruik en de psychose overgehouden.

Nu zijn we al heel wat jaren verder en zou ik eens wat ketamine willen proberen.
Uiteindelijk is helemaal niks gebruiken altijd het beste maar als je dan toch af en toe iets wilt nemen in hoeverre is het dan, in mijn geval, wel of niet verstandig om voor ketamine te kiezen?

Groetjes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ketamine kan best wel mentaal zwaar voor je zijn. Al helemaal in hoge doseringen. Zeker als je gevoelig bent voor psychoses. Psychedelische drugs kan helpen bij depressies en andere mentale problemen, maar dat moet je dan zeker niet alleen gaan doen, maar met een psychiater/begeleider erbij die daar verstand van heeft en jou kan begeleiden tijdens je trip.

Dus het lijkt mij, zeker in hogere doseringen niet verstandig voor jou om ketamine te gaan gebruiken. Het hoeft niet persé fout te gaan natuurlijk. Maar als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en het niet doen.

In lage doseringen werkt ketamine wat meer opwekkend en wat dromerig en ontspannen en ga je er niet mee op 'reis', dat zal niet zo snel fout gaan denk ik. Maar dan nog blijft het een risico.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidNightmare zei:
Uiteindelijk is helemaal niks gebruiken altijd het beste maar als je dan toch af en toe iets wilt nemen in hoeverre is het dan, in mijn geval, wel of niet verstandig om voor ketamine te kiezen?
Klik om te vergroten...
Volgens huidig onderzoek veroorzaakt ketamine geen psychoses. LSD “veroorzaakt” strikt genomen ook geen psychoses maar kan wel een psychose “triggeren” als je aanleg hebt voor schizofrenie. Voor ketamine lijkt dit niet het geval te zijn (kanttekening: we weten veel meer over LSD dan ketamine). Je geeft zelf aan dat je voorzichtig moet zijn, maar waarschijnlijk is ketamine voor jou redelijk veilig.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."