Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSt. Jans + 5-HTP -> Ritalin slecht?

St. Jans + 5-HTP -> Ritalin slecht?

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GoyaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ik slik al een tijdje Emotio Balance, een capsule met Griffonia Simplicifolia (5-htp) en Rhodiola Rosea (Neutrontransmitter stimulant (?)) en ben van plan binnekort hier ook St. Janskruid aan toe te voegen omdat deze combinatie heel goed schijnt aan te slaan,

Ook slik ik 1 of 2 ritalin pilletjes per week om mijn studie een handje te helpen, nou is mijn vraag of ik hiermee mijn serotonine zit te fucken of niet, is de combinatie ritalin en 5-htp/st. janskruid gevaarlijk? Loop ik kans op het serotonine syndroom?

(Niet zeker of dit het goede subforum is btw)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeker weten dat je op deze manier teveel serotonine in je bloedbaan krijgt met het risico op vergiftiging.
Lees deze link maar eens:

http://www.jorkschellings.com/wp-conten ... idon-2.pdf
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat dit eerder een vraag is die je huisarts beter kan beantwoorden...

soms kan H. perforatum (Sint janskruid) de werking versterken van ritalin, het is mogelijk dat de dosis dan aangepast moet worden. 5-htp en ritalin verhogen allebei de serotonine, sint Janskruid, verhoogt deze ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."