Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsstraf binnen Belarus (Wit-Rusland)

Drugsstraf binnen Belarus (Wit-Rusland)

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CarduelisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnen Belarus (Wit-Rusland) gelden absurde wetten voor drugsgebruik.
Ik gebruik geen drugs, maar heb een kennis in Wit-Rusland die voor de tweede maal een straf krijgt op basis van het aanmaken van drugs voor eigen gebruik.
De drugs die zij heeft aangemaakt is een samenstelling van aceton en klaproos/papaver.
Waarschijnlijk heeft zij dat produkt gemaakt omdat andere drugs (b.v cocaine) te duur zijn, of niet te verkrijgen zijn.

De eerste maal heeft zij een gevangenisstraf gekregen van 3,5 jaar en is zij na 2,5 vrijgelaten.

Zij heeft slechts een halfjaar van haar vrijheid "genoten" en daarna opnieuw in de fout.

De tweede maal wordt zij veroordeeld tot een straf tussen de acht en dertien jaren (bepaling oktober 2009).

Hoewel ik geen voorstander ben van drugsgebruik vind ik deze straf absurd en onmenselijk en wat een tegenstelling met de strafhantering binnen Nederland.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind de regeling ook absurd, maar als je weet dat dit de consequenties zijn..
C
CarduelisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Ik vind de regeling ook absurd, maar als je weet dat dit de consequenties zijn..
Klik om te vergroten...

Zij overziet niet de consequenties, omdat zij blijkbaar nog steeds verslaafd is !!!!
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Carduelis zei:
Petrovic zei:
Ik vind de regeling ook absurd, maar als je weet dat dit de consequenties zijn..
Klik om te vergroten...

Zij overziet niet de consequenties, omdat zij blijkbaar nog steeds verslaafd is !!!!
Klik om te vergroten...


Het is zeker niet menselijk die straf...
Maarjah een ezel in het algemeen..............

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."