Na langdurige en herhaalde blootstelling: De stof kan op de bloedkleurstof inwerken.
Greetz
#2
Even een vraagje. Op een feestje ben ik het dopje van het flesje poppers verloren.
Heb dus een tijd gewoon mijn duim op het flesje gehouden met als gevolg dat er vloeistof met mijn hand in aanraking is gekomen.
Nu een dag later zie ik dat 2 vingers volledig geel zijn.
Na hevig wassen en schuren gaat dit maar niet weg.
Iemand enig of dit kwaad kan en hoe ik dit weg krijg?
#3
Speltip 1: Neem geen dingen tot je waarvan je niet weet wat het is en wat het doet.
Gele vingers van poppers lijken mij niet normaal, maar ik heb nog nooit poppers in mijn handen gehad.
#4
Lijkt me vrij normaal, afhankelijk van de samenstelling van de poppers. Poppers is een samenstelling van verschillende alkylnitrieten, zie wiki. Een daarvan is Isoamylnitriet, wat geel blijkt te zijn. Daarnaast kan ik me nog best voorstellen dat andere alkylnitrieten gelig van kleur zijn.
#5
Het is chemisch spul, als dat langdurig in aanraking komt met je huid, is het niet zo vreemd dat dat een bepaalde reactie geeft. Ik denk dat het vanzelf wel weer wegtrekt, maar hou het gewoon nog even in de gaten. Mocht het pijn gaan doen of gaan verergeren, dan moet je misschien toch even langs de huisarts...
Succes ermee!
#6
Waarschijnlijk zal het in een weekje er wel weer af zijn, je ziet het met meer stoffen. Zilvernitraat geeft zwarte vlekken op je huid die er af moeten slijten, als voorbeeldje. Niks om je zorgen over te maken.
#7
Ben toch maar even langs de huisarst geweest voor de zekerheid.
Het kan idd geen kwaad. Het gaat gewoon een aantal weken duren eer het uit de huid is.
Echt geen zicht 2 gele vingers
#8
Ik heb al wel eens 1 of andere grapjas meegemaakt die het flesje ff een tikje gaf terwijl ik het onder me neus hield, gevolg: van die shit op mn bovenlip. Gelijk eraf geveegd maar voelde wel bizar en niet erg lekker.
Kan me wel voorstellen dat t niet zo goed voor je is :P
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.