Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaterpijp

waterpijp

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
waterpijp123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
er stond ook dat het 0% teer en 0% nicotine bevat
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb jou post wel gelezen, maar heb jij de mijne wel goed gelezen??

Er zitten ook nog andere schadelijke stoffen in rook.

Tabaksrook bevat nog talloze andere giftige stoffen. Sommige daarvan zijn een gevolg van de wijze waarop de tabak verbouwd is (bestrijdingsmiddelen), andere zitten 'van nature' in de tabaksplant of ontstaan door onvolledige verbranding. Een klein lijstje: nitrosaminen, formaldehyde, arseen (zwaar metaal), cyanide, aceton (nagellakremover), ammoniak, azijnzuur, DDT (een bestrijdingsmiddel), polonium (radioactief element) en benzeenverbindingen. De belangrijkste ziekten die geheel of grotendeels door roken worden veroorzaakt zijn longkanker, COPD en hart- en vaatziekten. Statistische onderzoeken wijzen uit dat roken (direct en indirect) verantwoordelijk is voor een groot aantal sterfgevallen, en de kans op vele ziekten vergroot.
Klik om te vergroten...
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(tabak)#Roken_en_gezondheid (gaat weliswaar over tabak, maar het stuk over de stoffen in rook geldt ook voor de rook van tabaksvervangers)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Whahahahahahaha :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

OT: Roken zorgt altijd voor bagger in je longen. Misschien krijg je geen nicotine binnen (als die herbal dinges geen tabak bevat), maar er gaat sowieso wel teer in je longen terecht komen.
w
waterpijp123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
heey

ik mag mischien een waterpijp maar mijn ouders willen niet dat ik schadelijke stoffen binnen krijg
en ik weet niet of soex herbal molasses schadelijk is.

alvast bedankt voor jullie reacties :)
p
persoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wikipedia:
Het gerucht dat een waterpijp roken niet of minder schadelijk zou zijn dan sigaretten roken is onjuist. Vaak wordt gemeend dat dit het geval is onder de (onjuiste) veronderstelling dat het water de schadelijke stoffen uit de rook zou oplossen, of omdat het inademen van de rook minder prikkelend is voor de longen. Dit laatste komt echter door de aanwezigheid van waterdamp in de rook. Hoewel er wel wat schadelijke stoffen in het water oplossen, blijft zeer veel achter in de rook.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
In het water van een waterpijp blijft ook THC achter. Daardoor moet je meer roken om hetzelfde effect te krijgen en dus krijg je ook weer meer rommel binnen.
Hoe het zit met die tabak die jij noemt weet ik niet. Bij verbranding komen altijd schadelijke stoffen vrij. In dit geval zeggen ze dat er geen teer vrij komt, maar dat neemt niet weg dat rook ongezond is. Ik geloof niet zo in dit soort gezondheidsclaims. het ontbreken van nicotine is wel positief.

De minst ongezonde manier van hasj of wiet roken is als je het rookt in een puurpijpje. Je neemt de rook het meest efficient tot je en je krijgt relatief het minst schadelijke stoffen binnen.
De meest gezonde manier om hasj of wiet te gebruiken is om het te eten. De gezondheidsgevolgen zijn dan minimaal.
w
waterpijp123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tufnut zei:
Ik heb jou post wel gelezen, maar heb jij de mijne wel goed gelezen??

ja
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."