Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpilepsie en drugs

Epilepsie en drugs

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
grenedeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Epilepsie en drugs. Kan dit ??

Betreft: Themabijeenkomst ’Epilepsie en drugs’

Uitnodiging

Geachte heer, mevrouw

De Epilepsie Vereniging Nederland (EVN) organiseert op zaterdag 18 juni 2011 een
informatie bijeenkomst met als onderwerp: Wat is de invloed van drugs op epilepsie en de anti-epileptische medicatie. En welke soft- en hard drugs veroorzaken epileptische aanvallen?
Over deze invloeden geeft de spreker meer duidelijkheid.

Wanneer: zaterdag 18 juni 2011
Waar: Sint Jansgasthuis
Vogelsbleek 5 te Weert
Tijd: Zaal open: 13.30 uur, start 14.00 uur tot circa 16.15uur
Spreker: Drs. Sarah Weckhuysen, neuroloog Kempenhaeghe, locatie Hans Berger Kliniek
Ongeveer 1 op de 150 mensen in Nederland heeft epilepsie. Ook in deze groep komen mensen voor, die gebruik maken van medicijnen en drugs, hetgeen gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid. Veel stoffen in anti-epileptica en drugs werken op een vergelijkbare manier met als gevolg, dat ze elkaar kunnen versterken of verzwakken bij gelijktijdig gebruik. Ook worden ze afgebroken in de lever en uitgescheiden door de urine. Bij gelijktijdig gebruik bestaat de kans, kunnen deze afbraakprocessen beïnvloed worden. De spreker zal deze middag meer uitleg geven over de risico’s van de combinatie van deze middelen. Na de inleiding is er ruim voldoende tijd voor het stellen van vragen.
Aanmelding en informatie:

Vanwege organisatorische redenen vragen wij u zich uiterlijk zondag
12 juni 2011 aan te melden voor deze informatiebijeenkomst.
Voor het aanmelden of het opvragen van informatie:
De heer Henk Marell via de telefoon of e-mail:
Tel: 043 – 408 2704 of 06 – 4554 6048
E-mail: [email protected]

Openbaar vervoer:

Trein naar NS Station Weert en dan Veolia bus lijn 51 of 61 elk half uur.

Namens het gewest, Henk Marell voorzitter
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant! Heb zelf geen epilepsie zelf of in de familie, maar goed er wat (meer) over te weten. Moet nog even kijken of ik kan, maar anders ben ik er wel te vinden :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helaas ben ik op die dag elders (drugs aan het gebruiken :mrgreen: ). Ik zou hier graag meer van weten. Als er info op schrift beschikbaar of ergens te vinden is, dan hoor ik dat graag.
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed zeg zo een bijeenkomst!

Ik heb zelf epilepsie gehad maar heb eigenlijk nooit problemen gehad met drugs. Ik had ook al voordat ik aan drugs begon al een aantal jaren geen aanvallen meer gehad en ook geen medicijnen ervoor geslikt.

Op zich is dit toch wel interessant ik zal eens kijken of ik dan ook kan komen.

Keep up the good work!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."