Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPortemonnee kwijt met drugs.

Portemonnee kwijt met drugs.

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
mandragora zei:
dat de persoon die de portefeuille gestolen heeft em ook kwijt is geraakt... of zou dit verhaaltje niet werken? ze kunnen toch niets bewijzen
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat is een eventuele mogelijkheid... Feit is dat ze zijn portemonnee hebben met drugs, dat is een feit. Weinig kans denk ik.

Zou ik hiervoor wel op de bon gesleept kunnen worden of iets in die richting?
Het is nml niet zo dat ze mij op heterdaad betrapt hebben.
Klik om te vergroten...

Dat inderdaad niet. Ik denk eerder dat het op een boete zal uitlopen, ik bedoel, hoeveel mensen in Nederland hebben dit aantal op zak en zijn geen dealers? ik denk heel veel. En zoals je zegt, het blijft indirect bewijs. Niks wijst op dealerschap. Ja het zou kunnen, maar Nederland is één van de grootste XTC producenten op de Aarde. Pillen worden soms per miljoenen verscheept, en het ligt er ook maar net aan wie je treft.
J
Jamais_VuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegenwoordig moeten gevonden voorwerp bij de gemeente worden aangegeven/ ingeleverd, niet bij de politie.... Daarbij bestaat de mogelijkheid dat de vinder het voorwerp zelf bewaard voor de eigenaar in plaats van het bij de gemeente af te leveren.
Hopen dat het om een aardige vinder gaat die de pillen niet aangeeft bij de gemeente of politie.
Succes!
L
Loco89Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mensen.

Ik ben zojuist mijn portemonnee kwijt geraakt op de fiets.
Ja dat het een stomme actie is hoeft niemand mij te vertellen maar, naast de standaard pasjes i.d. kaart e.d. zaten er echter ook 20pillen in en een dikke zak wiet.
Nou maak ik me om die zak wiet en die pasjes nog niet zo'n zorgen.
Echter mijn vraag is dus als we een eerlijke vinder hebben en niet iemand die em vanavond nog flinkt loopt te knappen op mijn spul.. wat doet de politie hier mee?

Wat kan er eventueel gebeuren als mijn portemonnee gevonden en afgeleverd is bij de blauwpetten.
Weet iemand of ze hier iets mee doen, of dat je gewoon netjes alles terug krijgt?

Mvg. A
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
mischien gewoon zegge dat ie niet lang gelede gestolen was?
ze kunnen het tegendeel toch niet bewijzen.
ze kunnen nooit daadwerkelijk bewijzen dat het jou dope was en of ie al dan niet gestolen was..., dus lijkt me dat ze jou niets kunnen maken, alleen sneu vr jou dat je je dope kwijt bent en je trug je kaartjes gaat moeten aanvragen...
lijkt mischien een domme reactie maar je kan ze wijsmaken wat je wil denk ik, ze kunnen niets bewijzen.

ps. kan je niet gelijk je fiets opspringen en dezelfde weg nog es overdoen?

grts
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na wat ik zo gelezen heb, en je portemonnee wordt inderdaad ingeleverd bij de politie, dan is de kans erg groot dat je zal worden opgepakt. Twintig pillen is een redelijke hoeveelheid en men kan dan ervan uitgaan dat je dealt. Bij één pil hoef je je geen zorgen te maken, maar met twintig...

Ik hoop voor je dat iemand het vind die niet vies is van een pilletje of desnoods een handelaar, maar dan heb je het wel over een minderheid van de bevolking. En als het ingeleverd wordt bij de politie weet ik wel zeker dat je het niet zo maar terug krijgt.

Lijkt me toch verstandig dat je dezelfde route nog maar een keer terug fietst. Kan je een hoop ellende besparen.
L
Loco89Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dezelfde route heb ik ook terug gefietst, is het eerste wat in me opkwam.
Helaas niks meer kunnen vinden.
Ja ik denk dat iemand zich wel goed vermaakt vanavond, nja heb dat natuurlijk liever dan dat ik hierdoor met de politie in aanraking zou komen.
Ik laat wel weten wat er gebeurd is als m'n portemonnee nog gevonden wordt.

Groeten.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
mischien gewoon zegge dat ie niet lang gelede gestolen was?
ze kunnen het tegendeel toch niet bewijzen.
ze kunnen nooit daadwerkelijk bewijzen dat het jou dope was en of ie al dan niet gestolen was..., dus lijkt me dat ze jou niets kunnen maken, alleen sneu vr jou dat je je dope kwijt bent en je trug je kaartjes gaat moeten aanvragen...
lijkt mischien een domme reactie maar je kan ze wijsmaken wat je wil denk ik, ze kunnen niets bewijzen.
Klik om te vergroten...

Dan nog... Wie steelt er nou een portemonnee, haalt er geen geld uit en stopt hem vol met drugs en legt hem ergens neer in de hoop dat de juiste persoon het vindt? Lijkt me niet zo heel logisch. Ook al is er geen direct bewijs, er is een redelijke aanname van dealgedrag. Dat is vaak al genoeg.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
dat de persoon die de portefeuille gestolen heeft em ook kwijt is geraakt... of zou dit verhaaltje niet werken? ze kunnen toch niets bewijzen
L
Loco89Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad Svali..
Dat lijkt me ook niet heel logisch en ik weet zeker dat een weldenkend politie agent hier ook niet mee akkoord zou gaan.
Nou heb ik echter snel wat research gedaan over eventuele boete's e.d. en deze kan behoorlijk oplopen.
Zou ik hiervoor wel op de bon gesleept kunnen worden of iets in die richting?
Het is nml niet zo dat ze mij op heterdaad betrapt hebben.
Mocht het zover komen en, ik zou blijven ontkennen en het gooien op een zeer ongelukkige samenloop van omstandigenheden.
Moeten ze hier dan mee akkoord gaan of kunnen ze toch een lekker bonnetje uitschrijven.
Ik hoop stiekem toch dat het geen eerlijke vinder betreft.

Groeten.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
doe dezelfde weg nog is over morgen wanneer het licht is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."