Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw en dus ietwat ontwetend..

Nieuw en dus ietwat ontwetend..

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Y
YakshemaszhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sup gasten,

Ik ben hééélemaal nieuw hier op dit forum, al zit ik wel al wat jaren op verschillende fora. Dus verwacht niet super veel kennis en/of gebruikers advies van mij.

Integendeel, ik heb een vraag voor de die-hards, experts en nieuwelingen; wat is een goeie drug, of wat zijn goeie drugs, om een avond/nacht in een ander universum te zitten? Hiermee doel ik dan op een effect wat lijkt op: bijna uitgewerkte xtc(lam en moe, hallucinaties bijna weg), en dan n2o, ik ging helemaal kapot. Positief :grin: Wat ik dus ongeveer wil berijken is; een chille staat of iets die richting in, waarbij ik lichtelijk/hevig ga hallucineren. Iets in de richting van truffels dus.
Ik heb al (een klein beetje) ervaring met xtc, n2o en truffels, en ik weet dus een beetje hoe het werkt. Ik heb van vrienden ook erg veel gehoord over paddo's, LSD en 2C-b, maar ik weet niet echt wat ik hiervan moet verwachten..

Iemand tips, advies of een eigen verhaal/ervaring over een soortgelijk effect of soortgelijke trip?
N
NeurofruitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yakshemaszh zei:
Sup gasten,

Ik ben hééélemaal nieuw hier op dit forum, al zit ik wel al wat jaren op verschillende fora. Dus verwacht niet super veel kennis en/of gebruikers advies van mij.

Integendeel, ik heb een vraag voor de die-hards, experts en nieuwelingen; wat is een goeie drug, of wat zijn goeie drugs, om een avond/nacht in een ander universum te zitten? Hiermee doel ik dan op een effect wat lijkt op: bijna uitgewerkte xtc(lam en moe, hallucinaties bijna weg), en dan n2o, ik ging helemaal kapot. Positief :grin: Wat ik dus ongeveer wil berijken is; een chille staat of iets die richting in, waarbij ik lichtelijk/hevig ga hallucineren. Iets in de richting van truffels dus.
Ik heb al (een klein beetje) ervaring met xtc, n2o en truffels, en ik weet dus een beetje hoe het werkt. Ik heb van vrienden ook erg veel gehoord over paddo's, LSD en 2C-b, maar ik weet niet echt wat ik hiervan moet verwachten..

Iemand tips, advies of een eigen verhaal/ervaring over een soortgelijk effect of soortgelijke trip?
Klik om te vergroten...

Wat tof dat je geïnteresseerd bent in het reizen naar een ander universum. Met truffels kun je de staat die jij zoekt zeker bereiken. Hoe was (waren) je vorige ervaring met truffels? Het is zo dat het wat training kan kosten voor je je lichaam los kunt laten gaan om de reis van je ziel in absolute vrijheid aan te gaan. De weg daar naartoe hoeft niet lang te zijn, en is ook zeker niet vervelend ofzo.

Met truffels en andere psychedelica zijn de eerste ervaringen vaak vooral verbazing. Verbazing over hoe je zintuigen de realiteit waarnemen: anders dan je gewend bent. En verbazing over hoe je in je gedachten op kunt gaan en kunt reizen door je (onder)bewustzijn. Het is ook echt wonderbaarlijk om vanuit het lichaam waarin je al die jaren hebt geleefd, de oneindigheid in te gaan.

Door jezelf bewust te zijn van hetgeen waar je mee bezig bent, en hier verantwoord mee om te gaan, kun je het maximale uit de middelen halen. Twee belangrijke factoren waar je dan op zult stuiten zijn de set en de setting.

De set is je gemoedstoestand, je mindset. Door te zorgen dat je je op je gemak voelt met wat je doet, en lekker in je vel zit, kun je je reizen in soepele banen laten verlopen. Dit doe je door onder meer door jezelf te verdiepen in de ervaring die je betreedt (door bijvoorbeeld trip reports te lezen, en informatie op te zoeken over het middel en de staten van bewustzijn die het teweegbrengt).

De setting gaat meer om je omgeving. Als je een prettige plek hebt waar je je comfortabel voelt, zal dit eigenlijk altijd een positieve invloed hebben op je trip. Als je weet dat je een lange wandeltocht gaat maken, dan trek je een paar schoenen aan dat lekker loopt. En als je met je ziel op reis gaat naar het universum, dan zorg je dat je je lichaam achterlaat op een prettige en veilige plek. (Denk aan bijvoorbeeld eten en drinken, een fijne deken, goede muziek.)

Als je nog niet echt ervaring hebt met deze belevenissen, kan het prettig zijn om met iemand samen je reis aan te gaan. Maar dat is misschien allemaal nog een beetje toekomstmuziek. Mocht je nog vragen hebben, of al echt dingen willen gaan plannen, laat het dan weten. Dan kunnen we misschien nog wat 'tips' geven.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hee,

Er zijn eigenlijk best veel soorten waar je eens onderzoek naar zou kunnen doen, maar die allen wel kunnen bereiken wat je ongeveer zoekt.
Je zou kunnen denken aan LSD (+150-200mics) (let wel op lange tripduur circa 12uur)
2C-B in een dosis van bijv. 30mg ga je echt wel lekker hard, mooie visuals en duur ongveer 4 uurtjes.
Voor de meer ervaren onder ons, of als je eens écht wat anders wilt beleven zou je DMT ook nog kunnen overwegen.
Zelf heb ik op keta ook wel eens ontzettend in een andere wereld gezeten..beetje trippy, niet weten waar je bent, geen tijdsbesef, uit lichaamtreding etc.

Maar in jouw geval zou ik eerst eens 2C-B en als je er veel zin in hebt en veel tijd over hebt een lekkere dosis LSD nemen :)
Y
YakshemaszhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe was (waren) je vorige ervaring met truffels?
Klik om te vergroten...
Allereerst, thanks voor de reactie :) Dat was op een LAN party me +- 15 man, allemaal aan de truffels. Ik kreeg een heleboel visuele effecten, er kwam vanalles bij van felle kleuren tot clownsschoenen. Dat vond ik wel echt super vet! Dat wil ik zeker nog wel een keer doen, maar alles op zijn tijd =]

Als je nog niet echt ervaring hebt met deze belevenissen, kan het prettig zijn om met iemand samen je reis aan te gaan. Maar dat is misschien allemaal nog een beetje toekomstmuziek. Mocht je nog vragen hebben, of al echt dingen willen gaan plannen, laat het dan weten. Dan kunnen we misschien nog wat 'tips' geven.
Klik om te vergroten...
Ik ga tijdens nieuwjaar weer wat doen, wat precies weet ik nog niet zeker. Ik zit te twijfelen om xtc+2c-b te pakken, omdat ik xtc toch wel plezierig vind, en 2c-b wil ik met mijn maten uitproberen, die hebben het al een keer gedaan, en hun weten er dus wat meer van.
Maar in jouw geval zou ik eerst eens 2C-B en als je er veel zin in hebt en veel tijd over hebt een lekkere dosis LSD nemen :)
Klik om te vergroten...
Ik ga dus met nieuwjaar weer wat doen, ik denk dat het xtc+2c-b wordt.

Wanneer het eenmaal zo ver is, zal ik wel een report achterlaten! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."