"Yakshemaszh zei:
Sup gasten,
Ik ben hééélemaal nieuw hier op dit forum, al zit ik wel al wat jaren op verschillende fora. Dus verwacht niet super veel kennis en/of gebruikers advies van mij.
Integendeel, ik heb een vraag voor de die-hards, experts en nieuwelingen; wat is een goeie drug, of wat zijn goeie drugs, om een avond/nacht in een ander universum te zitten? Hiermee doel ik dan op een effect wat lijkt op: bijna uitgewerkte xtc(lam en moe, hallucinaties bijna weg), en dan n2o, ik ging helemaal kapot. Positief Wat ik dus ongeveer wil berijken is; een chille staat of iets die richting in, waarbij ik lichtelijk/hevig ga hallucineren. Iets in de richting van truffels dus.
Ik heb al (een klein beetje) ervaring met xtc, n2o en truffels, en ik weet dus een beetje hoe het werkt. Ik heb van vrienden ook erg veel gehoord over paddo's, LSD en 2C-b, maar ik weet niet echt wat ik hiervan moet verwachten..
Iemand tips, advies of een eigen verhaal/ervaring over een soortgelijk effect of soortgelijke trip?
Klik om te vergroten...
Wat tof dat je geïnteresseerd bent in het reizen naar een ander universum. Met truffels kun je de staat die jij zoekt zeker bereiken. Hoe was (waren) je vorige ervaring met truffels? Het is zo dat het wat training kan kosten voor je je lichaam los kunt laten gaan om de reis van je ziel in absolute vrijheid aan te gaan. De weg daar naartoe hoeft niet lang te zijn, en is ook zeker niet vervelend ofzo.
Met truffels en andere psychedelica zijn de eerste ervaringen vaak vooral verbazing. Verbazing over hoe je zintuigen de realiteit waarnemen: anders dan je gewend bent. En verbazing over hoe je in je gedachten op kunt gaan en kunt reizen door je (onder)bewustzijn. Het is ook echt wonderbaarlijk om vanuit het lichaam waarin je al die jaren hebt geleefd, de oneindigheid in te gaan.
Door jezelf bewust te zijn van hetgeen waar je mee bezig bent, en hier verantwoord mee om te gaan, kun je het maximale uit de middelen halen. Twee belangrijke factoren waar je dan op zult stuiten zijn de set en de setting.
De set is je gemoedstoestand, je mindset. Door te zorgen dat je je op je gemak voelt met wat je doet, en lekker in je vel zit, kun je je reizen in soepele banen laten verlopen. Dit doe je door onder meer door jezelf te verdiepen in de ervaring die je betreedt (door bijvoorbeeld trip reports te lezen, en informatie op te zoeken over het middel en de staten van bewustzijn die het teweegbrengt).
De setting gaat meer om je omgeving. Als je een prettige plek hebt waar je je comfortabel voelt, zal dit eigenlijk altijd een positieve invloed hebben op je trip. Als je weet dat je een lange wandeltocht gaat maken, dan trek je een paar schoenen aan dat lekker loopt. En als je met je ziel op reis gaat naar het universum, dan zorg je dat je je lichaam achterlaat op een prettige en veilige plek. (Denk aan bijvoorbeeld eten en drinken, een fijne deken, goede muziek.)
Als je nog niet echt ervaring hebt met deze belevenissen, kan het prettig zijn om met iemand samen je reis aan te gaan. Maar dat is misschien allemaal nog een beetje toekomstmuziek. Mocht je nog vragen hebben, of al echt dingen willen gaan plannen, laat het dan weten. Dan kunnen we misschien nog wat 'tips' geven."
In: Nieuw en dus ietwat ontwetend..
1-1-2024