#1
Ik breek wel het ijs met een verhaal dat net twee minuten geleden is gebeurd. Ik probeer absoluut niet stoer over te komen, ik wil er gewoon graag even over praten met iemand, want ik voel me best wel klote nu.
Oké. Dus, ik was ooit op een avond bij een vriend van me, hij had me uitgenodigd. Ik kom aan, hij doet de deur open, wij gaan samen TV kijken. Komen opeens twee vrienden van ons naar binnen, gezellig, maar ik wist er persoonlijk niks van. Na ongeveer een kwartier TV kijken, pakt een van hen opeens vier jointjes uit z'n zak, en hij zegt: "Kom, laten we roken, is leuk." Ik wou helemaal niet roken, integendeel, ik had m'n vader beloofd dat ik nooit wiet zou roken voor me 18e, dus daar houd ik me ook aan. Met moeite wijs ik toch de joint af. We gaan naar buiten, en zij steken een joint op, beginnen te roken. Ik sta daar een beetje met ze te praten. Blabla, gezellige avond. Ik ga dezelfde avond naar m'n vader toe, het was tenslotte zijn weekend. Ik was die week snipverkouden. Ik kon bijna niks meer ruiken, ook al was het urine op een lepel 2 cm van m'n gezicht vandaan. Als ik kon ruiken dat ik naar wiet stonk, kon ik nog even op-en-neer naar m'n moeder om te douchen en om te kleden. Dus ik kom thuis, m'n vader doet de deur open. De zelfde seconde dat hij de deur opent, kijkt hij me meteen al heel raar aan. Ik loop naar binnen, en ik hoor 'm achter me sniffen, hij zat te ruiken. Hij vraagt me meteen: "Gebruik je iets?" Ik zei: "Nee." "Weet je het heel zeker?" "Ja." "Oke, dan is 't goed." Ik ga op de bank zitten, TV kijken, en hij gaat naast me zitten, doet TV uit. Op dit moment, wist ik meteen al dat hij 't door had. "Heb je hasj gerookt?" Op dit moment was ik maar gestopt met ontkennen. Ik heb hem eerlijk verteld dat mijn vrienden hasj hebben gerookt, maar dat ik de joint had afgewezen. Hij geloofde me niet, hij wou persé mijn adem ruiken. Nou, ik doe dat, hij gelooft me. Hij geeft me een speech dat je nooit aan wiet moet beginnen, het is verslavend etc etc.
Nu, ongeveer een maand later, belt hij aan bij ons thuis. Ik zat samen met m'n zus in de studeerkamer, en de studeerkamer zit direct naast de voordeur. Mijn zus en vader hebben ruzie gehad, dus mijn zus: "Als het pa is, zeg dan dat ik bij Davy (haar vriendje) ben." Ik doe de deur open, het is m'n vader. Hij begint te vragen hoe 't op school gaat, hoe 't met m'n moeder gaat, of ik nog een keertje langs kom etc, etc. Beetje kletsen, je weet wel. Hij staat op het punt om weg te gaan, vraagt hij: "Is Lisa (mijn zus) thuis?" Op dit punt wist ik gewoon dat ik "Ja" zou moeten zeggen, omdat ik anders mijn zus zou "naaien", maar ik heb voor het domme antwoord gekozen. "Nee". Hij loopt weer naar binnen, en doet de deur dicht. Ik kruis m'n vingers, maar tevergeefs. Hij vraagt mij of ik onlangs nog wiet heb gerookt, of cocaïne heb gesnoven ( ). Het was verdomme één keertje met vrienden om het te proberen, en daarbij, ik had niet eens gerookt die avond. Hij begint me te ondervragen over van alles en nog wat. "Vond je 't lekker?" "Waarneer heb je 't voor 't laatst gedaan?" "Heb je 't gevoel dat je 't nog een keer moet doen?" "Cocaïne moet je NOOIT doen, het verpest je leven." En dat terwijl mijn zus aan de andere kant van de deur mee zat te luisteren. Het gesprek is over, hij stapt naar buiten en doet de deur dicht. Ik draai me om naar de studeerkamer. M'n zus doet de deur open, en we staren naar elkaar voor echt 20 seconden lang of zo, zonder emotie. Toen was ik naar boven gegaan, en nu zit ik hier, op m'n kamer... En nu denkt m'n zus dat ik wiet rook en cocaïne snuif.
Nou ja, stel vragen, discussieer, post jouw verhalen etc.
Ik wou gewoon even mijn ei kwijt, dus daarom post ik dat hier.
Oké. Dus, ik was ooit op een avond bij een vriend van me, hij had me uitgenodigd. Ik kom aan, hij doet de deur open, wij gaan samen TV kijken. Komen opeens twee vrienden van ons naar binnen, gezellig, maar ik wist er persoonlijk niks van. Na ongeveer een kwartier TV kijken, pakt een van hen opeens vier jointjes uit z'n zak, en hij zegt: "Kom, laten we roken, is leuk." Ik wou helemaal niet roken, integendeel, ik had m'n vader beloofd dat ik nooit wiet zou roken voor me 18e, dus daar houd ik me ook aan. Met moeite wijs ik toch de joint af. We gaan naar buiten, en zij steken een joint op, beginnen te roken. Ik sta daar een beetje met ze te praten. Blabla, gezellige avond. Ik ga dezelfde avond naar m'n vader toe, het was tenslotte zijn weekend. Ik was die week snipverkouden. Ik kon bijna niks meer ruiken, ook al was het urine op een lepel 2 cm van m'n gezicht vandaan. Als ik kon ruiken dat ik naar wiet stonk, kon ik nog even op-en-neer naar m'n moeder om te douchen en om te kleden. Dus ik kom thuis, m'n vader doet de deur open. De zelfde seconde dat hij de deur opent, kijkt hij me meteen al heel raar aan. Ik loop naar binnen, en ik hoor 'm achter me sniffen, hij zat te ruiken. Hij vraagt me meteen: "Gebruik je iets?" Ik zei: "Nee." "Weet je het heel zeker?" "Ja." "Oke, dan is 't goed." Ik ga op de bank zitten, TV kijken, en hij gaat naast me zitten, doet TV uit. Op dit moment, wist ik meteen al dat hij 't door had. "Heb je hasj gerookt?" Op dit moment was ik maar gestopt met ontkennen. Ik heb hem eerlijk verteld dat mijn vrienden hasj hebben gerookt, maar dat ik de joint had afgewezen. Hij geloofde me niet, hij wou persé mijn adem ruiken. Nou, ik doe dat, hij gelooft me. Hij geeft me een speech dat je nooit aan wiet moet beginnen, het is verslavend etc etc.
Nu, ongeveer een maand later, belt hij aan bij ons thuis. Ik zat samen met m'n zus in de studeerkamer, en de studeerkamer zit direct naast de voordeur. Mijn zus en vader hebben ruzie gehad, dus mijn zus: "Als het pa is, zeg dan dat ik bij Davy (haar vriendje) ben." Ik doe de deur open, het is m'n vader. Hij begint te vragen hoe 't op school gaat, hoe 't met m'n moeder gaat, of ik nog een keertje langs kom etc, etc. Beetje kletsen, je weet wel. Hij staat op het punt om weg te gaan, vraagt hij: "Is Lisa (mijn zus) thuis?" Op dit punt wist ik gewoon dat ik "Ja" zou moeten zeggen, omdat ik anders mijn zus zou "naaien", maar ik heb voor het domme antwoord gekozen. "Nee". Hij loopt weer naar binnen, en doet de deur dicht. Ik kruis m'n vingers, maar tevergeefs. Hij vraagt mij of ik onlangs nog wiet heb gerookt, of cocaïne heb gesnoven ( ). Het was verdomme één keertje met vrienden om het te proberen, en daarbij, ik had niet eens gerookt die avond. Hij begint me te ondervragen over van alles en nog wat. "Vond je 't lekker?" "Waarneer heb je 't voor 't laatst gedaan?" "Heb je 't gevoel dat je 't nog een keer moet doen?" "Cocaïne moet je NOOIT doen, het verpest je leven." En dat terwijl mijn zus aan de andere kant van de deur mee zat te luisteren. Het gesprek is over, hij stapt naar buiten en doet de deur dicht. Ik draai me om naar de studeerkamer. M'n zus doet de deur open, en we staren naar elkaar voor echt 20 seconden lang of zo, zonder emotie. Toen was ik naar boven gegaan, en nu zit ik hier, op m'n kamer... En nu denkt m'n zus dat ik wiet rook en cocaïne snuif.
Nou ja, stel vragen, discussieer, post jouw verhalen etc.
Ik wou gewoon even mijn ei kwijt, dus daarom post ik dat hier.