Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet verslavende drug?

Niet verslavende drug?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor visuals/ andere mindset zou ik truffels proberen. Kan je bij de Smartshop halen. Zijn naar mijn weten niet verslavend. Heb er nog geen echte ervaring mee ( een keer een heel klein portie). Dus misschien moet je je even verder laten inlezen op dit forum en/of laten informeren door de wat frequentere truffel/paddo gebruikers.
LET WEL! Er moet de eerste keer een tripsitter bij zijn! En het is leuk om dit met meerdere mensen te doen.

Voor een euforisch/liefdadig gevoel zou je XTC kunnen proberen. Ook hierbij is een mogelijkheid dat je gaat hallucineren. Dit moet je wel met andere mensen doen, want dan zal je zien dat je elkaar een stuk liever/aardiger gaan vinden. Nog een tip mijnerzijds, de eerste keer is (naar mijn mening) leuker op een gezellige rustige locatie.
Ook hierbij geldt, lees je in op het forum. Want er zijn veel regels waar je je aan moet houden (zeker de eerste keer) om veilig te gebruiken.
LET WEL! Xtc is een Harddrug, dus illegaal. Dit is niet voor niets. En als je er aan geraakt, laat het testen! Want ze kunnen vervuild zijn!
Daarnaast is er wel een geestelijke verslaving mogelijk bij XTC. Ik raad bij gebruik aan (zeker gezien je leeftijd) niet meer dan 1 keer in de 3 maanden te gebruiken om hersenschade en andere aandoeningen te voorkomen.

Er zijn nog wel een aantal aandere drugs om mee te experimenteren, maar naar mijn idee zijn dit de beste instapdrugs. Ik zou zeggen: kijk rustig rond op het forum en kijk wat je het meest aanspreekt.

EN HEEL BELANGRIJK! Ik raad drugsgebruik in zijn algemeenheid uiteraard af. Maar wil je (net zoals de meeste op dit forum) toch experimenteren? Houd het ook dan daarbij!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Salvia,paddo's,LSD,truffels.. zijn een goede optie en naar mijn bevindingen niet verslavend.

Zelfs wanneer je paddo's/lsd neemt en je het een der volgende dagen weer wilt gaan gebruiken dan werkt het nauwelijks/niet,dus naar mijn mening kan je er niet aan verslaafd raken.

Al kan het wel zijn als je zéér leuk getript hebt het nogmaals wil doen, maar dat is geen craving.
Eerder het gevoel om dieper de wondere wereld te willen gaan verkennen.
Maar zoals je zelf ook zal voelen bij een trip, het is zo heftig dat je er de volgende dagen wss toch geen zin meer in hebt en heel de ervaring wil laten rusten/relativeren.

grts
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt helemaal, paddo's, truffels, LSD en salvia zijn allen drugs die vrij veel impact op je kunnen hebben. Hierdoor ben je vaak de dagen erna nog aan het 'bijkomen' van alle indrukken en heb je dus vaak geneens zin om het direct weer te doen. Daarbij is het lichamelijk sowieso niet verslavend, je kunt er dus niet lichamelijk afhankelijk van worden.

Van cannabis kun je ook niet lichamelijk verslaafd raken, echter kan je er geestelijk behoorlijk afhankelijk van worden.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#4
eigenlijk bijna alle drugs die de natuur te bieden heeft. inclusief wiet (zit naar mijn mening tussen de oren als je verslaafd raakt)
zelf vind ik ook dat je niet van MDMA verslaafd kan raken. en anders sta je zwak in je schoenen als dat wel zo is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
't is niet alleen jouw mening, het is ook nog eens waar. Zo'n beetje alle natuurlijke drugs kun je niet lichamelijk afhankelijk van raken, dat wil zeggen: geen ontwenningsverschijnselen bij het stoppen.

MDMA kan ook geen lichamelijke afhankelijkheid veroorzaken, echter kun je daar geestelijk zeker wel verslaafd aan raken.

Is het niet zo dat je bij elke verslaving zwak in je schoenen staat? Anders had je het niet veroorzaakt :P Stukje zelfbeheersing lijkt me... (No offense, ik ben verslaafd aan wiet :P)
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo'n beetje alle natuurlijke drugs kun je niet lichamelijk afhankelijk van raken, dat wil zeggen: geen ontwenningsverschijnselen bij het stoppen.
Klik om te vergroten...

Je kunt wel degelijk lichamelijk afhankelijk raken van natuurlijke drugs. Denk aan cannabis en opium.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt wel degelijk lichamelijk afhankelijk raken van natuurlijke drugs. Denk aan cannabis en opium.
Klik om te vergroten...

Opium kun je inderdaad lichamelijk verslaafd aan raken, daarom hield ik het ook bij 'zo'n beetje'.

Ik heb altijd geleerd dat je niet lichamelijk afhankelijk kunt raken van cannabis, dit is ook wat in de trainingen van Unity verteld wordt. Je loopt ook geen gezondheidsrisico's bij abrubt stoppen met blowen. Hoe zit dat precies dan?
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo'n beetje alle natuurlijke drugs kun je niet lichamelijk afhankelijk van raken, dat wil zeggen: geen ontwenningsverschijnselen bij het stoppen.
Klik om te vergroten...
nou julli hebben het wel een beetje verdraaid en aanvallender gemaakt :)

Je kunt wel degelijk lichamelijk afhankelijk raken van natuurlijke drugs. Denk aan cannabis en opium.
Klik om te vergroten...
dit weet ik wel daarom ...>
SmartieAndMe zei:
Opium kun je inderdaad lichamelijk verslaafd aan raken, daarom hield hij het ook bij 'zo'n beetje'.
Klik om te vergroten...
bedankt voor het opmerken SmartieAndMe.

nog steeds vind ik wiet 90% tussen de oren zitten. uit eigen ervaring...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
bedankt voor het opmerken SmartieAndMe.

nog steeds vind ik wiet 90% tussen de oren zitten. uit eigen ervaring...
Klik om te vergroten...

Zo denk ik er ook nog steeds over. Dit is wat ik altijd geleerd heb en wat ik zelf ervaren heb. Ik blow zelf met aardige regelmaat, als ik een paar dagen niet blow dan merk ik daar lichamelijk niets van. Alleen de crave tussen je oren blijft hangen...

Tenzij Drugs Infolijn kan vertellen waarom het wel lichamelijk verslavend zou zijn?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wij spreken regelmatig mensen die na een lange tijd heel intensief blowen toch wel ontwenningsverschijnselen ondervinden zoals slapeloosheid, rustelooshied, depressieve klachten en zweten.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oké dan, wat moet ik me ongeveer voorstellen bij heel intensief? is dat elke dag een joint? of is dat elke dag de gehele dag stoned voor langere periode?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je verslavend letterlijk neemt:
Ik zou eigenlijk zeggen; alle tripmiddelen zijn niet verslavingsgevoelig, in iedergeval niet lichamelijk. Geestelijk zou nog kunnen, maar dan ben je wel een geval apart :)

Sommige stimulerende middelen zoals bijv. MDMA/XTC of 4-FMP zijn ook niet verslavend, wel kan het zo zijn dat je niet meer wilt uitgaan zonder die middelen, maar ik zie dat zelf niet als verslafend, maar meer als een aanvulling :)

Amfetamine en coke zijn duidelijk wel verslavend, maar ligt er allemaal maar net aan.

Drank is ook verslavend zoals wel meer mensen weten, maar voor de ander weer totaal niet. Die neemt het puur om te genieten en kan makkelijk zonder. Het ligt er maar net aan.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugs Infolijn zei:
Wij spreken regelmatig mensen die na een lange tijd heel intensief blowen toch wel ontwenningsverschijnselen ondervinden zoals slapeloosheid, rustelooshied, depressieve klachten en zweten.
Klik om te vergroten...

dit heb ik zelf ook me gemaakt. ik heb een tijdje 2 gram soms wel meer PER DAG opgerookt. en ik heb zelf de slapenloosheid, zweten in bed snachts ook ervaren.
depressiviteid licht toch echt aan de persoon zelf daar ben ik van overtuigd. puur omdat die persoon denkt dat hij echt wiet nodig heeft om zich gelukkig te kunnen voelen terwijl dat niet zo is.
toch vond ik toen der tijd, het niet kunnen slapen ook niet geheel aan de wiet liggen. naar mijn ervaring kon ik gewoon niet slapen omdat ik me zelf overtuigd had dat ik wiet nodig had om te kunnen slapen. als ik even aan iets anders dacht was ik binnen 5 min in slaap.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Das de ontkenningsfase Cosmic Controler :wink:
K
KeyniusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi,

Ik ben een kerel van 17 en wil volop experimenteren met drugs. Ik heb al allerlei soorten wiet gedaan, maar ben nu opzoek naar iets fellers. (visuals en/of hevige gevoelens)

Maar ik zou in eerste instantie graag eens weten of er een soort drug bestaat die niet (nauwelijks) verslavend is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."