Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRaar affereffect weken na druggebruik

Raar affereffect weken na druggebruik

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
G
GruwsomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, ik heb een raar probleem en ik vroeg me af of dit "normaal" is en of dit weer over gaat. Ik gebruik niet veel drugs, af en toe truffels en hasj (die we oplossen in warme melk).

Het is alweer weken geleden dat ik voor 't laatst gebruikt heb, maar af en toe voel ik me net alsof ik aan het trippen ben zonder dat ik iets heb gebruikt. Vooral als ik plotseling van een drukke naar een stille ruimte overga. Het is moeilijk te beschrijven wat ik meemaak, maar alles lijkt intenser, interessanter en mooier.

Ik kan mezelf er gelukkig vrij gemakkelijk van overtuigen dat er niets aan de hand is en verder gaan waar ik mee bezig was. Ik had 't vorige week nog op school tijdens een college, ik was ineens diep onder de indruk van de (toch wat saaie) collegezaal, de geluiden de mensen. Volgens mij heb ik echt 5 minuten met open mond alles zitten aanstaren. Daarna moest ik zelf even iets presenteren en was het gevoel meteen weg.

Dit heb ik nooit gehad voordat ik experimenteerde met drugs. Zijn er meer mensen die dit herkennen, gaat het vanzelf weer over? Is het werkelijk een aftereffect van de drugs of een soort placebo effect? Ik ben heel benieuwd.
L
LytseTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit heb ik ook wel eens, niets ernstigs.
Vind je het raar dat je soms zo denkt? Ik niet.
Het is gewoon puur omdat je zo onder de indruk van je trips was.
En boven dat ga je op een andere manier naar het leven kijken door drugs.
Je waardeert de dingen meer die je normaal nooit interesseren.

Een klein voorbeeld, ik noem maar wat;

Ik at voor het eerst pizza salami toen ik 8 was.
Sindsdien heb ik er zin in als ik het alleen al ruik.
Die smaak, het eten, het vult veel, het ruikt lekker.
Zo dacht ik niet voordat ik het had gehad.

Snap je wat ik bedoel?
Je weet hoe je dingen ooit hebt bekeken door drugs.
Alles is veel mooier, belangrijker en intenser.
Waarom heb je daar drugs voor nodig?
Je weet hoe je zo kunt denken, dus doen je hersenen dat soms gewoon.

Groetjes.
G
GruwsomeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is niet dat ik dingen mooier vind, maar zomaar uit het niets in een soort van tripgevoel zit. Beetje beangstigend. Bovendien gebruik ik geen drugs om als ik nuchter ben dingen op een andere manier te ervaren, maar gewoon om een leuke avond te hebben.

Ik houd 't liefste mijn drugs ervaringen en nuchtere ervaringen van elkaar gescheiden snap je? Het zou niet fijn zijn als die in elkaar gaan overlopen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."