Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen "gezonde" levensstijl?

Een "gezonde" levensstijl?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed dat je je realiseerd dat drugs ook negatieve kanten hebben. Ik ben 21 en ik kan me wel herkennen in jouw verhaal. Ik heb ook mdma gedaan op feestjes, speed gebruikt, maar vooral veel geblowd. Heel herkenbaar is het wanneer je zegt dat het blowen en nietsdoen je gaat vervelen. Dat merk ik ook sterk de laatste tijd, blowen is helemaal niet meer zo chill als vroeger en bij elke joint knaagt er iets. Ik doe het ook minder, en begin pas echt in te zien dat weed best veel kapot kan maken. Je zegt het zelf al; het neemt je drives weg. En zonder drive en motivatie, ben je erg vatbaar voor depressie. Dit heb ik uit eigen ervaring geleerd.

Wees niet bang voor je gebruik, maar houdt het in de gaten. Kijk wat het met je doet, en blijf kritisch naar jezelf.
d
dnbkeepsmegoingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het tijd is om het blowen even aan de kant te schuiven en terug wat anders te zoeken in het leven. Binnenkort vertrek ik op reis met m'n vrienden, waar blowen geen prioriteit meer zal zijn. Ik heb al veel mensen horen zeggen dat een reis de ideale manier is om slechte gewoontes af te leren. Ik heb er zin in!

Thanks peeps! :wink:
R
Rob070Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Een vakantie kan zeker een goede start zijn om er mee te stoppen. Tijdens de vakantie zit het blowen niet in je systeem, daarna zal het de kunst zijn om dit voort te zetten!
Je zal vanzelf merken dat je weer lekkerder in je vel gaat zitten na enkele dagen en het voelt ook gewoon goed als je 's avonds in bed ligt en weet dat je die dag geen joint heb aangeraakt! Bereid je maar vast voor op alle vreemde dromen die je gaat krijgen als je ben gestopt met blowen. :grin:
Sterkte ermee.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
dnbkeepsmegoing zei:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het tijd is om het blowen even aan de kant te schuiven en terug wat anders te zoeken in het leven. Binnenkort vertrek ik op reis met m'n vrienden, waar blowen geen prioriteit meer zal zijn. Ik heb al veel mensen horen zeggen dat een reis de ideale manier is om slechte gewoontes af te leren. Ik heb er zin in!

Thanks peeps! :wink:
Klik om te vergroten...
Ja dat is zeker zo. Toen ik op vakantie was, en uit mijn dagelijkse sleur was, had ik helemaal geen behoefte meer aan drugs. Ik dacht er niet eens meer aan! Terug in NL kwam die drang echter wel terug, maar het was een bevestiging dat drugsgebruik echt iets is dat ingebakken is in je dagelijkse routine. Als dat wegvalt, valt ook de behoefte voor een groot deel weg :)
d
dnbkeepsmegoingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo allemaal :)

Ik ben een jongen van 20 jaar, en heb in de laatste jaren heel wat ervaring opgedaan met drugs. Ik heb drugsforum af en toe al eens bezocht wanneer ik een vraag had, en heb hier ook steeds mooie en nuttige antwoorden gekregen. Ik zie mezelf nog steeds als een gewone tiener (oke, ondertussen volwassene..) die graag van het leven geniet, maar de laatste 2 jaar begin ik me toch wat vragen te stellen bij m'n levensstijl. Er zijn enkele drugs die intussen een belangrijke rol in mijn leven zijn beginnen spelen, elk op hun manier. Ik had graag eens van wat meer ervaren mensen gehoord wat ik goed doe en waarvoor ik moet oppassen (ik wil graag de controle over m'n leven behouden, maar toch blijven genieten).

Blowen:

Zoals zo veel tieners ben ik rond m'n 16-17 begonnen met blowen. Dit heeft me door de jaren wel enkele keren parten gespeeld (school, ouders,..) maar ik hield mezelf altijd voor dat wiet iets was waaraan ik nooit verslaafd zou geraken. Nu zijn we zo'n 4 jaar verder en de laatste 3 jaar behoord blowen tot mijn dagelijkse routine. Ik heb een hele hechte vriendengroep waarmee ik ben beginnen blowen en nog steeds chillen we elke dag samen. Terwijl blowen vroeger zo onschuldig leek, zijn we ons allemaal zorgen beginnen maken da laatste tijd... Niemand van ons lijkt echt nog een drive te hebben, of een hobby. Vroeger vond ik niets leuker dan lekker binnen zitten en stevig doorblowen, maar de laatste tijd erger ik mezelf meer en meer aan het niets doen, en geen nieuwe mensen ontmoeten (ik ben zowat de sociaalste van de groep, sommigen willen nog steeds niets liever dan de hele dag blowen). Ik hoor ook steeds van meer en meer mensen (meestal oudere vrienden) dat ze stoppen met blowen. Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, maar het lijkt me na een week steeds weer zo nutteloos aangezien iedereen rondom mij nog steeds zo veel blowt. Het blijft ook zo een "aanvaarde" en "onschadelijke" drug in de ogen van veel mensen. Ik doe het ook nog steeds heel graag, en ik zou ook heel graag later af en toe een jointje kunnen roken, maar ik begin in te zien dat dit niet vanzelfsprekend is. Soms minder ik wel een weekje of zo, samen met een vriend, maar dit is altijd maar tijdelijk. Ik zie weed ondertussen wel als een deel van mezelf, en het lijkt zo iets moois en onschuldig, maar ik begin m'n twijfels te krijgen.

XTC:

Ik ga enorm graag naar feestjes die de hele nacht duren en waar ze harde muziek draaien (vooral DnB, Techno, Acid,...) sinds m'n 19 gebruik ik hiervoor af en toe een hulpmiddeltje. Ik gebruik vooral XTC en mdma, en ik heb al af en toe speed of ghb gebruikt. Wanneer ik pillen gebruik doe ik er meestal zo'n 3 - 4 op een avond (ligt eraan welke), en laat ik er dan een 3 - 4 tal weken tussen. Bij mdma is het meestal een half grammetje per avond, en steeds evenveel weken ertussen. Ik heb ondertussen gelezen dat pillen en mdma toch wel wat schade kunnen aanrichten (vooral ook gemerkt bij vrienden die er elke week gebruiken). Buiten de schade aan m'n lichaam is er ook de angst om me niet meer te kunnen amuseren zonder pillen, zoals ik al bij veel mensen gezien heb. Ik dacht nu om misschien gewoon telkens van drug te wisselen wanneer ik uitga (nog steeds om de 3 - 4 weken), tussen xtc en speed (ik vond speed niet zo leuk als pillen, maar blijkbaar denkt iedereen er zo over in het begin). Natuurlijk zou ik dan ook moeten opletten voor een speedverslaving, maar is het niet beter voor mezelf om af te wisselen van drug?

Trips:

Vorig jaar op Dour heb ik voor het eerst een tripje gedaan en ik vond het geweldig. Volgens veel mensen is trippen vrij onschadelijk, en ik heb dat ook steeds geloofd. Nu heb ik intussen zo'n keer of 10 getript, en hoewel ik zelf alleen maar goede ervaringen gehad heb, hoor ik steeds van meer mensen over die psychoses of blijven hangen in een trip, wat ik natuurlijk ook echt niet wil meemaken..

Zoals ik al zei, ik geniet graag van het leven, en daarbij gebruik ik graag deze drugs, maar ondertussen ben ik ook een beetje naar de toekomst beginnen kijken, en ik merk dat er zich door toch enkele problemen beginnen te vormen. Is het vooral door het wietgebruik? En breng ik mezelf veel schade toe met die pepmiddelen? Wat zou ik best veranderen en zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt :)
R
Rob070Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je verhaal zal bekend klinken voor vele van ons. In ieder geval komt het bij mij erg bekend voor.
Over het blowen kan ik zeggen dat er in onze groep ook altijd flink geblowd werd en daar draaide ook eigenlijk de hele dag om. Nu zijn er nog maar 2 over die dagelijks blowen. Zelf rook ik nog af en toe een jointje als we iets leuks gaan doen of na een feestje om tot rust te komen ( na andere drugs) Ik was er ook klaar mee op de ene dag, net als bij vele vrienden va me. Ineens denk je van fuck bekijk het lekker met die zooi. Zoals jij nu erover nadenkt ben je ook dichter bij deze stap.

Over andere drug... ik vind het zelf ook nog te lekker om te stoppen, ben echter wel al een paar jaar gestopt met xtc.. Gebruik nu liever een klein beetje van de RC's tijdens het uitgaan zodat je nog wel helder blijft, want ben dat vage van X helemaal zat.

Blijf bewust van waar je mee bezig bent en probeer je drugsgebruik zo toe te passen, dat niemand en vooral jezelf er geen last van gaat krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."