Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt tijdens kopen drugs, en nu?

Gepakt tijdens kopen drugs, en nu?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
manneke1993Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve mensen,

Laatst ging ik 5 gram speed halen, toen we weg reden kwamen er van alle kanten politie auto's. dit was een gerichte actie op mijn dealer. zelf ben ik dus gepakt met 5 gram speed en ze hebben gezien dat ik het kocht en daarna moest ik mee naar het bureau.

ik ben 19jaar
niet eerder in aanraking geweest met de politie
heb een schikking getroffen, bedrag van de boete moet nog bekend worden

Mijn vraag: heb ik nu een strafblad en zo ja hoe zwaar? heeft dit consequenties voor de rest van mijn leven?

Gr. Manneke....
m
manneke1993Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier even een krantenberichtje dat jullie weten waar het over gaat

Oosterhout - De politie arresteerde dinsdag 2 april 2013 een 30-jarige Oosterhouter op verdenking van handel in drugs. Bij een doorzoeking van zijn woning werd 2 kilo speed aangetroffen. Verder werden nog drie andere personen aangehouden in het drugsonderzoek.

Aanrijding

De arrestatie van de 30-jarige hoofdverdachte vond plaats rond 20.30 uur op de Burgemeester Materlaan in Oosterhout. De man reed op dat moment in een grijze BMW. Hij wilde niet stoppen en bracht met zijn rijgedrag het overige verkeer in gevaar. Om die reden forceerden de agenten bewust een
aanrijding om de verdachte te kunnen inrekenen. Er raakte bij deze actie niemand gewond. Wel ontstond er blikschade aan de auto van de verdachte en de onopvallende politieauto.

Arrestaties

In hetzelfde onderzoek werden gisteravond nog drie personen opgepakt wegens overtreding van de Opiumwet. Het gaat een 28-jarige inwoner van Oosterhout en twee mannen uit ****** (19 en 19 jaar). Het gaat hierbij vermoedelijk om kopers van verdovende middelen. Bij hen werden vijf zakjes met een
gebruikershoeveelheid speed gevonden.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als het gaat om vijf gram kunnen ze tegenwoordig spreken van 'handel in drugs'. Aangezien je een schikking hebt getroffen heb je strafvervolging afgekocht en hiervan krijg je een aantekening in het centraal justitieel register. Daar zal dan iets staan als "Transactie aangegaan voor overtreding van de Opiumwet". Je hebt het recht om deze aantekening in te zien bij de rechtbank als je er zeker van wil zijn.

Het kan een probleem opleveren bij een verklaring voor goed gedrag of als je een strengere verklaring van geen bezwaar nodig hebt voor je baan.

Als je echt duidelijkheid wil hebben kun je een advocaat in de arm nemen die de zaak helemaal kan uitzoeken en je precies kan vertellen wat die aantekening inhoudt. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
m
memepepeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit bij stil gestaan maar als je dan gepakt wordt met drugs en het staat in je strafblad kan dit wel gevolgen hebben met je werk of toekomstig werk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."