Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn dit symptomen van een psychose door wiet?

Zijn dit symptomen van een psychose door wiet?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EtienneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey iedereen,

Ik heb een redelijk korte vraag waar ik een aantal dagen aan ben gaan twijfelen wat het antwoord precies is. Ik heb een aantal dagen geleden een zonnesteek opgelopen en heb me hier ff een paar dagen kut van gevoeld., maar de dagen na deze zonnesteek bleven een aantal symptomen hangen die na wat research gedeeltelijk over een komen met een psychose.Nu had ik een aantal dagen voor de zonnesteek wat geblowed, waar ik nu heel rustig aan mee doe wegens mijn twijfel over de oorzaak van die symptonem.

Ik voel me de hele dag door prima, nergens last van, tot dat het nacht begint te worden. Ik begin me erg ongemakkelijk en bangig te voelen in mijn eigen huis, heb moeite met positief denken.. voel me depressief, denk aan veel kut dingen waardoor ik me af en toe extra kut voel (dingen die me normaal niet zo laten voelen), moeite met concentreren, een verhoogde hartslag en moeite met concentreren op dingen.

Nu zal dit misschien wat over-reacted klinken voor mensen die te maken hebben gehad, of mensen kennen die een ernstige psychose hebben gehad maar ik wil niets uitsluiten en vind het voor mezelf belangrijk om te bepalen of ik ergens mee moet stoppen of niet. Ik had gister op 1 dag na een week niet meer geblowed maar heb ik gister als experiment een paar trekjes van een joint genomen om te kijken of de symptomen erger werden of niet, en dit was niet zo. In tegendeel, ik voelde me weer gewoon heel normaal, lichtelijk high en gelukkig, al kwamen de symptomen de dag erna s'avond wel weer terug. Nu had ik mezelf verteld dat als het een psychose zou zijn het tijdens het wiet roken erger zou moeten worden, maar misschien was het wijzer om toch nog even wat mensen op het drugsforum te vragen of dit symptomen zijn van een kortdurende psychose.

Mocht iemand meer weten van de kenmerken van een psychose en mij kunnen vertellen of dit het kan zijn OF niet zou ik dat heel erg waarderen!
W
WeedShamanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien ben je gewoon paranoïde, ik heb hier ook wel last van gehad. Gewoon positief blijven denken :)
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Etienne zei:
Hey iedereen,

Ik heb een redelijk korte vraag waar ik een aantal dagen aan ben gaan twijfelen wat het antwoord precies is. Ik heb een aantal dagen geleden een zonnesteek opgelopen en heb me hier ff een paar dagen kut van gevoeld., maar de dagen na deze zonnesteek bleven een aantal symptomen hangen die na wat research gedeeltelijk over een komen met een psychose.Nu had ik een aantal dagen voor de zonnesteek wat geblowed, waar ik nu heel rustig aan mee doe wegens mijn twijfel over de oorzaak van die symptonem.

Ik voel me de hele dag door prima, nergens last van, tot dat het nacht begint te worden. Ik begin me erg ongemakkelijk en bangig te voelen in mijn eigen huis, heb moeite met positief denken.. voel me depressief, denk aan veel kut dingen waardoor ik me af en toe extra kut voel (dingen die me normaal niet zo laten voelen), moeite met concentreren, een verhoogde hartslag en moeite met concentreren op dingen.

Nu zal dit misschien wat over-reacted klinken voor mensen die te maken hebben gehad, of mensen kennen die een ernstige psychose hebben gehad maar ik wil niets uitsluiten en vind het voor mezelf belangrijk om te bepalen of ik ergens mee moet stoppen of niet. Ik had gister op 1 dag na een week niet meer geblowed maar heb ik gister als experiment een paar trekjes van een joint genomen om te kijken of de symptomen erger werden of niet, en dit was niet zo. In tegendeel, ik voelde me weer gewoon heel normaal, lichtelijk high en gelukkig, al kwamen de symptomen de dag erna s'avond wel weer terug. Nu had ik mezelf verteld dat als het een psychose zou zijn het tijdens het wiet roken erger zou moeten worden, maar misschien was het wijzer om toch nog even wat mensen op het drugsforum te vragen of dit symptomen zijn van een kortdurende psychose.

Mocht iemand meer weten van de kenmerken van een psychose en mij kunnen vertellen of dit het kan zijn OF niet zou ik dat heel erg waarderen!
Klik om te vergroten...
dit is zeker geen psychose. Hooguit een beetje para en je maakt je denk ik wat te veel zorgen. Een psychose is wanneer je fantasie en realiteit niet meer uit elkaar kan halen. Je fantasie word als het ware werkelijkheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."