Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSNEL HULP NODIG:Speed aantoonbaar bij normaalbloedonderzoek?

SNEL HULP NODIG:Speed aantoonbaar bij normaalbloedonderzoek?

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WeetjedatLid
01-01-2024, 00:00
Vorige week ben ik naar de dokter geweest en aan de hand van mijn lichamelijke lachten vond hij het nodig om mijn bloed te laten onderzoeken. Het gaat dus niet om een drugs screening.

Morgenochtend gaat dit bloed afgenomen worden. Helaas heb ik dit weekend (zaterdagnacht) op een festival mezelf er niet van kunnen weerhouden om een paar sleutelpunten speed te nemen.

Niet echt verstandig aangezien ik eerder al had al gelezen dat speed 2 tot 4 dagen aantoonbaar is in je bloed.

Maar goed.. Die afspraak staat morgen gewoon nog, en me ouders weten hier ook van. Eigenlijk kan ik er dus onderuit. Maar het zou een heel erg scenario zijn als me ouders horen dat er restanten van dat spul in m'n bloed zijn aangetroffen.

Ik vraag me dan ook erg af of het gebruikelijk is dat deze stoffen ook naar voren komen als het niet om een drugs screening gaat? Als dit het geval is zou ik morgen gewoon bloed kunnen laten afnemen, zo niet moet ik me er op 1 of andere manier onderuit praten om het een paar dagen uit te stellen.

Zie een bruikbare reactie graag snel tegemoet, aangezien het morgen al is! Thanks!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
S
SkittlesAndMeLid
Re: SNEL HULP NODIG:confused:peed aantoonbaar bij normaalbloedonderz

Hoi Weetjedat,

Don't worry, als ze voor je lichamelijke klachten bloed afnemen zoeken ze niet op sporen van drugs. Ze zullen het dus niet vinden.

Daarnaast hebben artsen te maken met beroepsgeheim. Als ze er dus wel op zouden testen kunnen je ouders er alsnog niet achterkomen.
F
Frank123Lid

SmartieAndMe zei:
Don't worry, als ze voor je lichamelijke klachten bloed afnemen zoeken ze niet op sporen van drugs. Ze zullen het dus niet vinden.
Klik om te vergroten...

Ik ben geen dokter, maar zien ze dan niet dat er geen sporen van drugs in zitten maar wel dat de inhoud van je bloed is ''veranderd'' ? Speed is een behoorlijk aanslag op je lichaam, dat misschien omdat je lichaam aan het herstellen is er van bepaalde stoffen in het bijzonder meer aanwezig is ? Dit lijk me niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Just wondering..
W
WeetjedatLid

SchilDpadDo zei:
SmartieAndMe zei:
Klik om te vergroten...

Ik ben geen dokter, maar zien ze dan niet dat er geen sporen van drugs in zitten maar wel dat de inhoud van je bloed is ''veranderd'' ? Speed is een behoorlijk aanslag op je lichaam, dat misschien omdat je lichaam aan het herstellen is er van bepaalde stoffen in het bijzonder meer aanwezig is ? Dit lijk me niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Just wondering..
Klik om te vergroten...
Iemand die dit misschien verder kan toelichten die er nog wat meer verstand van heeft?

Heb inmiddels voor de zekerheid contact opgenomen met de assistente om mijn eigen mobiel nummer door te geven waar ze op kunnen bellen voor de uitslag in plaats van de huistelefoon.
S
SkittlesAndMeLid

Het is niet zo dat ze bij een bloedonderzoek om het maar even simpel uit te leggen: een doosje opentrekken en kijken wat er in dat doosje zit. Jij gaat naar de dokter met bepaalde klachten. Aan de hand van deze klachten heeft de dokter vermoedens.

Aan de hand van deze vermoedens gaan ze je bloed testen. Stel je bent heel erg moe altijd, dan kan de dokter vermoeden dat je misschien een ijzertekort hebt. In dat geval gaan ze dus bijvoorbeeld testen op de hoeveelheid ijzer in je bloed. Bij een drugstest gaan ze specifiek zoeken op middelen in je bloed. Kortom, ze moeten ergens op zoeken willen ze het vinden.
F
Frank123Lid

SmartieAndMe zei:
Aan de hand van deze vermoedens gaan ze je bloed testen. Stel je bent heel erg moe altijd, dan kan de dokter vermoeden dat je misschien een ijzertekort hebt. In dat geval gaan ze dus bijvoorbeeld testen op de hoeveelheid ijzer in je bloed.
Klik om te vergroten...

Maar stel dat de speed er juist voor heeft gezorgd dat je een hoeveelheid ijzer mist. Dan is het toch maar de betwijfelen over hoe betrouwbaar je bloedonderzoek en het gevolg erop is ? De dokter zal dan inderdaad reageren op het gebrek aan ijzer...

( nu weet ik niet of speed je ijzer gehalte aantast, maar als voorbeeld)
S
SkittlesAndMeLid

SchilDpadDo zei:
Maar stel dat de speed er juist voor heeft gezorgd dat je een hoeveelheid ijzer mist. Dan is het toch maar de betwijfelen over hoe betrouwbaar je bloedonderzoek en het gevolg erop is ? De dokter zal dan inderdaad reageren op het gebrek aan ijzer...

( nu weet ik niet of speed je ijzer gehalte aantast, maar als voorbeeld)
Klik om te vergroten...

Klopt inderdaad. Ik weet ook niet of je voorbeeld klopt, maar zou best kunnen in dit geval. Als je met klachten van oververmoeidheid naar de dokter zou gaan, is het wellicht verstandig om er bij te vertellen wat je gebruikt. Anders zijn je resultaten misschien niet realistisch, de dokter weet tenslotte ook of je medicijnen gebruikt en kan daar dus ook rekening mee houden.
W
WeetjedatLid

Heb inmiddels een telefoontje gehad van de dokter, en alles is in orde. Geen gekke dingen opgevallen dus.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."