Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs & hooggevoeligheid

drugs & hooggevoeligheid

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lillilleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hé, heb eigenlijk nog nooit iets op een forum gevraagd, zeker niet betreffende drugs, maar nu heb ik echt iets wat ik me afvraag.

Ik denk dat ik hooggevoelig ben (voel emoties veel heftiger, pik andermans gevoelens op en dingen raken me gewoon wat harder).. En dit merk ik de laatste tijd ook als ik drugs gebruik.
MDMA & XTC werkt bij mij veel heftiger (wat ik van andere mensen aan ervaringen heb gehoord) en ik kan een nacht lang goed genieten op enkel één kwartje, misschien als er een after is nog een kwartje.
Ik gebruik niet regelmatig, 1x per 2 maanden ongeveer, alleen in de zomer wel even wat vaker - sinds een jaar.
De laatste tijd heb ik echter een heel erg heftige dip, zwaarder dan vrienden die veel vaker gebruiken. Echt depressieve dagen hou ik er op na. Hierdoor is het denk ik beter als ik iets minder emotioneel spul gebruik (hoewel de euforische liefdeskriebels zoooo ongelooflijk fijn zijn- maar het is de depressieve tijd echt niet waard).

En mijn vraag was - zijn er hier mensen met ook een vorm van hooggevoeligheid die graag gebruiken? En wat voor spul gebruik je het liefst?

Is het aan te raden om meer oppeppende dingen te gebruiken zoals speed? Omdat dat minder euforisch werkt en dus minder een dip kan geven?

Thanks!

(Van BenzoFury had ik trouwens echt helemaal geen dip, maar omdat dat zo nieuw is en zo lang duurt gebruik ik dat liever niet altijd, alleen bij echt echt speciale gelegenheden)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hooggevoelig? Ieder mens voelt, of je meer of minder voelt dan een ander is niet te achterhalen volgens mij. Ieder mens geeft anders uiting aan zijn gevoelens, misschien voelt ieder mens ook anders. Materie dus waar je nooit echt duidelijkheid in zult vinden denk ik.

Dosering met mdma is persoonlijk, dat komt omdat de tolerantie voor die stof van mens tot mens verschilt, dat ligt bij mdma voornamelijk aan je geslacht en gewicht, maar wellicht ook aan iets genetisch. Daar bovenop zal de uiting die mensen geven aan het gevoel van euforie en de dip er na ook verschillen.

Maar om antwoord op je vraag te geven: Ik heb van 4fmp bijvoorbeeld veel minder last van een dip, misschien kun je dat eens proberen. Is wel een stof waar relatief weinig over bekend is, dus kijk er mee uit. Lees je eerst zo goed mogelijk in als je het wil gaan proberen.

Je theorie over drugs die serotonine gebruiken klopt volgens mij wel. Speed verbruikt minder serotonine dan mdma, dus je zult daarvan minder snel zo'n dip krijgen als van mdma. Natuurlijk zitten er aan speed weer andere nadelen, maar goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."