Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-HTP

5-HTP

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RaverspacerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo , ik had een vraagje over het kuurtje 5-HTP, ik heb namelijk veel klachten van mijn drugsgebruik.
Werkt dit spul echt?
moet je ook afbouwen na gebruik?
stel ik heb me serotonine na de klote geholpen na 4 maande ieder weekend xtc , helpt dit mijn serotonine weer in orde?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raverspacer zei:
Hallo , ik had een vraagje over het kuurtje 5-HTP, ik heb namelijk veel klachten van mijn drugsgebruik.
Werkt dit spul echt?
moet je ook afbouwen na gebruik?
stel ik heb me serotonine na de klote geholpen na 4 maande ieder weekend xtc , helpt dit mijn serotonine weer in orde?
Klik om te vergroten...

5-HTP is het aminozuur wat nodig is om serotonine aan te maken. Wat je in principe doet is meer bouwstenen voor serotonine in je lichaam gooien. Het heeft weinig zin om 5-HTP te nemen als je XTC misbruikt hebt, omdat het lichaam het op den duur weer rechttrekt. Om meer 5-HTP in je lichaam te gooien verstoor je misschien je balans.

Ik raad het je niet aan om te gebruiken. Je doet namelijk hetzelfde als met MDMA, je stimuleert de aanmaak van serotonine, zei het in kleinere mate. Wat je het beste kan doen is de natuur zijn gang laten gaan. Gewoon van drugs afblijven, al helemaal van serotonine verbruikers. Ga niet op eigen houtje dingen in je lichaam gooien, praat erover met een professional, zoals je huisarts.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook ik raad 5-HTP af. Het enige wat je lichaam ervan kan maken is serotonine, uiteindelijk zal het dus ook allemaal worden omgezet naar serotonine. Als je dus teveel 5-HTP binnenkrijgt loop je het risico op het serotoninesyndroom.

Daarnaast vind ik ook dat je beter op eigen kracht kunt herstellen dan eerst je lichaam boosten om alles op te maken en vervolgens je lichaam weer boosten om het aan te maken. Als je teveel voor je hersenen gaat doen kunnen ze het uiteindelijk zelf niet meer...
R
RaverspacerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar hoe zit het dan als je 5 maanden geleden gestopt bent met XTC ? na 3-4maanden ieder weekend 2 pillen van 150-200 mg , ik doe bijna geen drugs meer alleen een beetje coke 1x in de maand , duurt het nog lang voordat mijn lichaam is herstelt?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is moeilijk te zeggen, als je het een paar maanden elke week gebruikt breng je de boel echt flink overhoop.. Het is dan heel onverstandig om zelf 5-HTP te gaan gebruiken, je kan het ermee herstellen maar net zo goed veel erger maken.

Beter stel je even je vragen bij het spreekuur Partydrugs. Zij weten precies wat de beste stappen zijn in jouw geval

http://www.drugsinfoteam.nl/tips-hulp/m ... spreekuur/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."