Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAndere werking amfetamine achtige stoffen

Andere werking amfetamine achtige stoffen

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TortillaDeHunLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik hoop dat mensen mij op dit forum kunnen helpen met mijn vraag. Ik zou een kleine situatieschets geven. Ik ben een 19 jarige student die al een redelijke poos experimenteert met drugs. Dit experimenteren is voornamelijk 1 - 2 keer proberen en er dan nooit meer aankomen. De enigste drugs die mijn interesse heeft weten te behouden is MDMA. Ik moet hierbij vermelden dat ik PDD-NOS heb wat zich uit in een korte concentratie span en soms nogal traag van begrip, hiervoor krijg ik 2 maal daags 10 mg dexamfetamine voor.

Omdat het dus weer zomer is en alle festivals volop bezig zijn, is het geen optie om elke keer MDMA te gebruiken. En omdat ik van mijzelf nogal een verlegen persoon ben, heb ik geen zin om nuchter op die festivals te staan. Ik weet dat het niet goed is, maar nuchter ben ik in mijn hoofd gewoon te veel bezig met wat mensen van mijn danspasjes denken.

Daarom was ik van plan om op het volgende festival (Dance valley, 2 Augustus) amfetamine of 4-FMP te gebruiken. Het enigste probleem is dat ik vorige week amfetamine getest hebt om te kijken of het geschikt zou zijn. Helaas kreeg ik er dus 0.0 energie van. Als ik bijvoorbeeld 1 lijn nam werd ik 15 minuten hyperactief en praterig waarna ik vervolgens rustig werd. Daarom had ik een vloeitje zo vol gedaan dat de amfetamine er bijna niet meer in paste. Ook dit keer werd ik compleet niet actief. Ik had wel enkele kenmerken zoals het veel roken, meer en openlijker praten, geen moeheid en vooral gigantisch veel zweten. Ook met 4-FMP krijg ik nauwelijks energie, waar ik met MDMA een opdringerige bewegingsdrang heb, moet ik mij hierbij zelf sturen.

Nadat ik op internet had gelezen dat mensen met ADD/PDD-NOS en verstoorde dopamine balans in hun hersenen hebben, dacht ik dat het misschien hier aan kon liggen. Ik zag dat er voedingssupplementen bestaan die zorgen voor de aanmaak van serotonine, dopamine en noradrealine.

ECHTE VRAAG
Als ik voedingssupplementen zoals L-tyrosine slik voorafgaande aan Dance valley. Zou mijn dopamine en noradrealine spiegel dus danig verhoogd zijn dat ik meer energie krijg en niet dat ik er alleen wakker en alert van word?

Er vanuit gaande dat ik 250 mg 4-FMP neem. Ik heb een lengte van 178 cm met een gewicht van zo rond de 80 kg.

Ik weet dat het een hele lap tekst is, maar ik hoop dat ik zo mijn vraag duidelijk heb uitgelegd.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk het persoonlijk niet. Ik denk dat je je lichaamsenergie (dus niet alert en wakker, maar echt beweeglijk) meer moet halen uit een flinke nachtrust en een goede maaltijd vooraf.

250mg 4-FMP is echt heel veel, je moet niet boven de 200 uitgaan daarmee. Het is niet zo dat je meer energie gaat krijgen als je meer neemt, je hebt alleen de energie te besteden die al in je lichaam zit. 250mg kan een gevaarlijke dosis zijn omdat het je bloeddruk en hartslag flink kan verhogen.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
TortillaDeHun zei:
Als ik voedingssupplementen zoals L-tyrosine slik voorafgaande aan Dance valley. Zou mijn dopamine en noradrealine spiegel dus danig verhoogd zijn dat ik meer energie krijg en niet dat ik er alleen wakker en alert van word?
Klik om te vergroten...

Ze zullen verhoogd zijn, maar ik denk niet dat je daar enige voordelen uit zal halen. Het kan zelfs gevaarlijk zijn, omdat je een te hoge activiteit van dopamine en noradrenaline kan krijgen. Zoals Smartie al zegt, een goede nachtrust en goed eten van te voren zullen meer voordeel doen dan voedingssupplementen nemen.

Het probleem met ADD is dat je de energie niet uit de dopamine zult halen, wat de meeste mensen zonder ADD wel hebben. Het rustige gevoel zal je altijd krijgen, je kan het niet forceren door meer te nemen, kan zelfs gevaarlijk worden. Als je elke dag 20 mg dexamfetamine gebruikt kan het zijn dat dit het effect naar beneden kan drukken. Op 4-FA hebben mensen met ADD(ikzelf ook) nog steeds dat rustige gevoel. Energie heb ik wel, maar niet het ontzettend drukke gevoel zoals 'normale' mensen wel hebben.

Als je veel energie wilt hebben, kan je coke proberen. Nu raad ik dat zelf niet echt aan, maar coke geeft je wel energie als je ADD hebt. Maar je word er enorm onrustig van, dit komt door de serotonine die vrijkomt, die maakt je in dit geval druk.

Mijn advies: Neem het voor lief. Geniet er gewoon lekker van, doe je ding, doe je dansje en heb gewoon plezier. ADD hoeft niet je drugservaringen te benadelen, leer er mee omgaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."