Devil ether zei:
Ben trouwens altijd al open en eerlijk geweest over mijn drugsgebruik tegen vrienden (
ook degene die niet gebruiken) en kreeg wel te horen dat ik een beetje doorgeslagen was en ik het in de hand moest houden. Dus ben me er nu veel bewuster van. dat komt natuurlijk ook wel een beetje door de gevolgen die ik er van ondervond.
r
Juist dit is heel belangrijk, iemand die teveel met dope bezig is gaat het steeds minder serieus aankijken. Weliswaar zullen ook de meningen van mensen die het 'vervloeken' te overdreven zijn en er is een gouden middenweg. Je mag je gelukkig noemen met het soort vrienden dat je dit wijs probeert te maken en dat mag je ze ook rustig laten blijken!
Verder een hele verstandige keus om nog niet te gebruiken, per slot van rekening ben je nog maar 17 jaar oud en je hersenen ondergaan nog een hoop veranderingen die door drugsgebruik beïnvloed kunnen worden. Laat je in ieder geval niets aanpraten door stoere verhalen van vrienden, maar maak na deze verhalen duidelijk dat sommige dingen niet zo handig/gevaarlijk waren en daarom helemaal niet stoer!(zonder ze te beledigen). Het is een grote overwinning om niet vatbaar te zijn voor dergelijke groepsdruk.
Recreatief gebruik is (voor de meeste mensen) heel goed mogelijk, zelfs als mensen verslavingsgevoelig zijn. In dat soort gevallen zul je vaak je eigen regels moeten vaststellen en de gevolgen ervan accepteren als je hier overheen bent gegaan.
Voorbeeld: 1x amfetamine in de 2 maanden. Stel jij neemt het in januari en in februari is een supervet feest, dan kun je daar dus geen pep gebruiken. Zo leer je ook meer 'plannen' en minder spontaan 'toch maar' drugs gebruiken.
Thanks trouwens oevr dit onderwerp, doet mij ook eventjes denken aan een prive-situatie, misschien moet daar ook actie ondernomen worden. :P